У вівторок, 12 вересня, як ми повідомляли раніше, під час традиційної осінньої презентації Apple Event буде представлений iPhone 15. Цьогорічний лозунг заходу – Wonderlust, або «Жага чудес». Вмикайтеся у неї прямо тут о 20:00 за Києвом або ж читайте наше висвітлення опісля:
Алхімія Apple – ідеальний баланс маркетингу і технологій
Чому продукція Apple – лавмарк? Чому компанія має такий вплив?
Безумовно, технологічні інновації (бути не завжди першою, та завжди найкращою) відіграють свою роль. Звідси, а також із глибоко продуманого брендингу й походить імідж – незамінна складова.
Apple вдалося зробити так, що найзаможніші люди світу змінили свої швейцарські годинники на (преміальні моделі) Apple Watch. За «розумним» аксесуаром до iPhone – і тим паче за самим телефоном – повторює весь ринок, а він (як і телефон) водночас доступний у бюджетній SE-моделі, до прикладу, всього за кілька сотень доларів. Apple – це розкіш, доступна усім.
Цікаво, що Джеймса Бонда, знаного «короля продакт-плейсменту», ще не бачили з продуктами Apple. Компанія тривалий час взагалі обмежувалася із рекламою, маючи такий вплив, що кіновиробни(ки/ці) самі обирали мати її продукцію, щоб здаватися престижнішими.
Це й не дивно – тонка й елегантна робота маркетолог(инь/ів) спонукає до ідентифікації власни(ків/ць) продукції як людей сучасних, успішних і талановитих, а також прогресивних – таких, що обирають справжню якість. Адже користуєтеся ви пристроями на 5% чи 95%, кожна з рис hardware та software буде надійною, зручною і, зрештою, найкраще втіленою на ринку.
Саме завдяки цьому компанія лідирує у продажах у світі, а її продукція видима в руках як ваших друзів та колег, так і знаменитостей і лідер(ок/ів) думок з усього світу. Дрібними деталями комунікації й оформлення пристроїв, а також лозунгами презентацій і брендингом продуктів Apple прагне створити й донести «Magic»™️.
Загалом багато компаній змагаються у мистецтві реклами, розвиток якої збігається з технологічним, а також кінематографічним, відкриваючи справжню «скриньку Пандори» для можливостей та експериментів. Сам product placement як явище існує стільки ж, скільки і кіно, – у повноцінній формі з 1930-х.
Сьогодні ми розповімо вам про серіал (радше, рекламну серію), що цілковито є продакт-плейсментом, від чого вона не стає менш цікавою для перегляду чи більше схожою, власне, на рекламу. Можемо гарантувати одне:
⁍ маєте бодай один пристрій Apple – знайдете корисні поради та, можливо, неочевидні й вбудовані нативно функції, що спростять ваше життя і потребують мінімум чи часто навіть нуль налаштувань;
⁍ не маєте жодного пристрою Apple – вам буде щиро цікаво спостерігати за сюжетом, і лише тоді (можливо) на вас спрацює, власне, реклама.
2019: Оригінальний епізод
Перша серія – з неї все почалося. Четверо колег з офісу менеджмент-компанії мали просту ідею – скетч, не більше: чому у круглої піци має бути квадратна коробка? Так, виробляти та зберігати легше, проте ж і дорожче, менш зручно користувач(к)ам «і взагалі це така витрата місця». І тут випадає нагода розробити продукт. Тільки, як це часто буває у бізнес-реаліях, строки стислі, вимоги високі, а це ж лише нарис...
Наполегливо радимо подивитися серію (доступні субтитри) перед гортанням далі.
Ми виділили найбільш показові приклади використання різних продуктів Apple і, де доречно, додали контексту. Кожен приклад збагачений покликаннями на наш матеріал чи відповідний офіційний довідник від Apple – і так у кожній із 4 серій, що виходили протягом 5 років.
Довідка: невдала ставка Apple на TouchBar у MacBook
TouchBar називають однією з тих функцій, де було знайдено рішення раніше за проблему, – у спробі переосмислити клавіатуру у 2016-му MacBook Pro отримали (спершу – за окрему доплату) сенсорну панель, що була збагачена безліччю функцій і залишається справді зручною.
Водночас мало розробни(ць/ків) адаптували свої застосунки до підтримки панелі, а програміст(к)и не були готові перенавчатися і хотіли тактильних кнопок.
До того ж спершу користувач(і/ки) випадково натискали на панель (це було виправлено «розумним» фільтруванням натискань), а також кнопка Esc не відразу повернулася фізичною. Моделі 2016 та 2017 років вже визначені «вінтажними».
Наразі є ризик, що така ж доля спіткає Dynamic Island на iPhone, хоча навіть на старіших пристроях «острівець» частково присутній – це просто конструкт інтерфейсу. Також ним обігрується фізична «таблетка» – два вирізи для камери та сенсорів і пустий простір між ними.
Раніше ми повідомляли, що цьогоріч звичайні моделі iPhone 15, вірогідно, отримають раніше Pro-ексклюзивний «острів». Це нова модель Apple, що полягає у впровадженні функцій спершу на Pro-моделях, а потім у їхньому перенесенні на звичайні. Так у бюджетніших моделей є новий функціонал для оновлення і вирішується проблема з нестачею інновацій на ринку для радикальних оновлень щороку.
На сьогодні панель була замінена на кнопки у MacBook Pro 14" та 16" у новому дизайні (із поверненням низки портів) й залишається на MacBook Pro 13", з якого ця стаття написана (автор відносить себе до прихильників технології, користуючись нею на повну). Ця модель, очікується, без інших hardware-змін буде оновлена на регулярній основі вже до чипу M3.
2020: Реалії пандемічних локдаунів
Як і увесь світ, наших герої(в/нь) застала пандемія – і закрила вдома. З усіх сил вони поєднують робоче й особисте життя у тих самих квадратних метрах і з подивом для себе дізнаються, що їхні пристрої можуть значно більше, ніж їм здавалося. І тут компанія повідомляє, що їхній проєкт нарешті схвалили, і бюджет та строки на його запуск стислі як ніколи.
Чи вдасться їм усе встигнути й втілити власну ідею, у яку вони так вірять?
2022: Команда засновує власну компанію
З початку пандемії минуло 2 роки, і всі повернулися до офісів. Наші герої працюють на своїх основних – в межах компанії – ролях. Тільки керівниця, мʼяко кажучи, нетерпима, та й взагалі вони відчувають у собі наснагу на власне майбутнє.
Чи наважаться вони піти й заснувати власну компанію, на якій ідеї збудують її та... хвилинку. Це що, пропозиція викупу від їхньої екскерівниці? Стежимо за спробою самостійної подорожі команди у новій серії.
2023: Як (не) загубити MacBook
BetterBag – живий та успішний стартап! Як і кожному стартапу, команді потрібне додаткове фінансування. Вони підготували ідеальну презентацію для ідеального інвестора, нервуються... і в цю хвилину на вулиці у них крадуть MacBook, на якому щойно завершена презентація.
До зустрічі з інвестор(к)ами менше години – невже вдасться захистити та ще й повернути свій компʼютер у великому місті за цей короткий час?
На ринку мап відбуваються зміни: що потрібно знати
За зародження інтернету найбільш популярними були сервіси колективної картографії на кшталт OpenStreetMap. Протягом останніх десятиліть вибором за замовчуванням для мільярдів людей по всьому світу були Google Maps. Щоб конкурувати з Google, Apple запустила власні Карти.
На відміну від більшості запусків Apple, що діє за принципом поєднання інновацій з досвідом ринку (зробити не першими, але найкраще), цей провалився настільки, що керівництво мусило публічно вибачатися. З того часу відділ компанії був реорганізований, і всі останні роки компанія пріоритезувала власні мапи на своїх ОС лише у тандемі з їхнім покращенням.
Протягом останнього року все більше користувач(ів/ок) хвалять Apple Maps, зокрема, за значно приємніший дизайн, простішу навігацію й унікальні переваги, як-от спеціальна адаптація під вело- та піші маршрути, 3D-мапи не лише у компʼютерному вигляді, а й у супутниковому (окрема функція Flyover – тури містами ніби як із гвинтокрила) завдяки вбудованим Путівникам та багатьом іншим дрібницям.
Із настанням фактичної дуополії на ринку карт інші гравці BigTech обʼєдналися між собою та із картографічними компаніями з метою створення конкурентного продукту. Дізнайтеся про це більше у нашій новині.
Яке – і чи є – майбутнє в Apple CarPlay
Apple CarPlay був випущений у 2014 році (спершу названий iOS in the Car), вже за рік на ринку зʼявився Android Auto. Перевага цих систем у тому, що вони «займають» (здебільшого) прямокутні мультимедійні екрани й часто доступні як звичайний застосунок у системі машини.
Обидві компанії досі підпорядковують свої автомобільні ОС під мобільні версії, на яких заснований код і звідки взяті у тому числі графічні елементи.
Автовиробники мають і підтримують власні програмні забезпечення для решти машин, а деякі починають відмовлятися від Apple та/чи Google на користь власного продукту із тезами на кшталт: «Ми не хочемо втрачати контроль над ПЗ власного автомобіля». Інші ж обирають лише один із продуктів чи впроваджують його лише в обрані автомобілі.
Так само, як вірогідніше виробник кави зробить гарну кавомашину, ніж навпаки, Apple продовжує працювати над проєктом «Титан» (власною машиною. Нагадаємо, Google вже має свої).
Автовиробники досконалі у виробництві того, що роблять десятки й сотні років, – машин, проте не у ПЗ для них. Навіть Tesla має низку питань із їхньою передовою (у свій час) системою сенсорного керування автомобілем.
Минулоріч на розробницькій конференції WWDC Apple представила CarPlay 2, що буде технологічно здатне зайняти всі екрани машини й повністю керувати нею. Адже наразі навіть клімат-контроль та інші базові функції саме керування машиною потребують... застосунку машини в CarPlay у ПЗ машини – це нежиттєздатна схема.
Випуск другого покоління очікується наступного року і його майбутнє прямо залежить від того, з якими автовиробниками і як вдасться домовитися Apple. Адже усі розуміють – щойно вийде власна машина компанії, всі інші, що мають ПЗ від Apple, опиняться у програшній позиції. Водночас понад 4/5 покупців (доля, відповідна ринку iPhone) у США заявили, що куплять лише машину, у якій є Apple CarPlay. Час покаже...
Антивіруси та загрози на macOS і Windows – кардинально різні речі
На відміну від Android та Windows, які збудовані «конструкторами» – себто можливі до кастомізації й значно потужніші у софтовому вимірі, проте за своїм форматом не можуть бути достатньо захищеними – Apple доволі суворо регулює й «диктує» правила користування. Застосунки на Mac- та i(Pad)OS існують у «пісочниці», тобто працюють ізольовано від інших і технічно не можуть потрапити за дозволені межі.
Єдині шляхи, якими шкода від застосунку може поширитися на інші застосунки та/чи складники системи, – це:
- наданий вами дозвіл (на Mac) адміністративного доступу до системи. На відміну від Windows, дозволи дуже сегментовані, і всі масштабні зміни все одно потребують ручного підтвердження;
- зловживання «містками» – звʼязками з іншими складовими, як-от дозвіл на використання камери, зчитання буферу обміну. Проте навіть про це система вам повідомляє індикатором чи сповіщенням, які не можна вимкнути, щоразу;
- вразливості самої Apple, які якнайшвидше виправляються (а не чекають щомісячного, у кращому випадку, циклу патчів).
(Проміжні) підсумки
Як ви могли звернути увагу, вибір показаних продуктів непропорційно схиляється в бік iPad, Apple Watch, Mac і лише тоді найбільш прибуткового продукту Apple – iPhone.
Переконані, в цьому і задум – показати неочевидні переваги не лише недооцінених (як, наприклад, Apple Watch) продуктів, а й екосистеми загалом. Так чи інакше, а саме взаємопоєднаність є найбільш привабливою рисою продуктів із Купертино – навіть не захист даних, «модність» продуктів чи інші фактори.
Водночас серії показують загалом сотні частково і зовсім неочевидних функцій, проте й підкреслюють важливі кроки, яких варто вжи(ва)ти, керуючи компанією чи просто користуючись пристроями.
Упевнені, що варто чекати на наступні серії. Тим часом, якщо пропустили, що було на цьогорічній розробницькій конференції, – нагадування від самої Apple:
Раніше ProIT розповідав про AR/VR-гарнітуру, а також безпеку і застосунки у прийдешніх ОС.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!