Прокладання підводних інтернет-кабелів, які мали пройти через Червоне море, призупинено через політичну напругу й посилення загроз безпеці в регіоні. Маршрут стає дедалі складнішим для комерційних суден, що впливає на реалізацію глобальних телеком-проєктів.
У 2020 році Meta Platforms Inc. оголосила плани щодо 2Africa — 45 000-кілометрової (28 000 миль) системи підводних кабелів, яка мала утворити кільце навколо Африки та забезпечити високошвидкісне з’єднання між Європою, Азією та Африкою. Однак значна частина ділянки в Червоному морі досі не побудована.
Представник Meta повідомив, що південний сегмент маршруту не реалізований через низку операційних факторів, регуляторних питань і геополітичних ризиків. Інші учасники консорціуму коментарів не надали.
У Google підтвердили, що робота над інтерконтинентальним кабелем Blue-Raman також затримується, але не надали подробиць. Такі самі затримки стосуються India-Europe-Xpress, Sea-Me-We 6 й Africa-1.
Підводні волоконно-оптичні кабелі забезпечують понад 95% глобального інтернет-трафіку і є найшвидшим методом міжконтинентальної передавання даних. Пошкодження кабелів через судноплавство або стихійні явища можуть спричиняти масштабні перебої, особливо в регіонах з обмеженою інфраструктурою.
Червоне море історично було найкоротшим і найвигіднішим маршрутом для прокладання магістральних каналів між Європою, Азією та Африкою. Але конфлікти, складні політичні переговори щодо дозволів і небезпека для екіпажів ускладнюють будівництво.
Затримки блокують розвиток широкосмугового доступу в країнах, що потребують інфраструктури, залишаючи високі ціни та низьку швидкість інтернету. Вони також створюють фінансові втрати для інвесторів й операторів, які вже оплатили постачання та роботи.
Ірландська Aqua Comms раніше повідомила про продаж бізнесу зі знижкою, серед причин якого безстрокова затримка сегмента EMIC-1 у межах 2Africa через конфлікти в регіоні.
Ускладнення роботи в регіоні змушує технологічні та телеком-компанії переглядати маршрути для високонавантаженого трафіку.
Підводні кабелі плануються роками наперед, і прокласти їх без дозволів майже неможливо. Переговори між різними силами, що контролюють протоку, тривають довго, а робота кабельних суден та їхніх екіпажів залишається ризикованою.
За словами фахівців Meta, компанія бере участь у 24 глобальних кабельних проєктах і вважає диверсифікацію маршрутів одним зі способів зниження ризиків.
Телеком-компанії розглядають наземні альтернативи через Бахрейн і Саудівську Аравію, які раніше вважалися надто дорогими. Маршрут через Ірак також стає можливим: оператори Близького Сходу вже купують пропускну здатність на Silk Route.
Читайте також на ProIT, що Amazon запустить конкурента Starlink у 2026 році.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!