Orion — це вражаючі окуляри з технологією AR, але чи зможе Марк Цукерберг перевершити всіх конкурентів?
The Verge пропонує огляд першої моделі розумних AR-окулярів від Meta.
Вони виглядають майже як звичайні окуляри. Чорна оправа у стилі Кларка Кента виглядає невибагливо, але вони представляють багатомільярдну ставку генерального директора Марка Цукерберга на комп’ютери, які прийдуть на заміну смартфонам.
Вони називаються Orion, і це перша пара окулярів доповненої реальності Meta. Компанія мала продати їх, але вирішила цього не робити, оскільки зараз вони надто складні та дорогі у виробництві.
Протягом багатьох років Цукерберг рекламував окуляри, які накладають цифрову інформацію на реальний світ, називаючи їх пристроєм «святого Грааля», який одного дня замінить смартфони.
Тепер настав час з’ясувати, наскільки він був правий.
Orion — це, на самому базовому рівні, шикарний комп’ютер, який ви носите на обличчі. Проблемою фейс-комп’ютерів давно залишаються їхні дисплеї, які зазвичай були важкими, гарячими, мали низьку роздільну здатність або обмежене поле зору.
Дисплей Orion є кроком вперед у цьому сенсі. Він був спеціально розроблений компанією Meta та оснащений мікросвітлодіодними проекторами всередині рами, які випромінюють графіку перед вашими очима через хвилеводи в лінзах. Ці лінзи виготовлені з карбіду кремнію, а не з пластику чи скла.
Карбід кремнію, обраний Meta, завдяки його довговічності, легкій вазі та надвисокому показнику заломлення, що дозволяє світлу, яке надходить від проекторів, заповнювати більшу частину вашого зору.
Цукерберг уявляє, що люди захочуть використовувати окуляри доповненої реальності, такі як Orion, для двох основних цілей: спілкування один з одним за допомогою цифрової інформації, накладеної на реальний світ, яку він називає голограмами, і взаємодії з ШІ.
«Я думав, що голограма стане можливою ще до появи штучного інтелекту. Цікавий поворот долі, що ШІ стане можливим до того, як вони справді зможуть масово вироблятися за доступною ціною», — каже Цукерберг.
Orion використовує генеративні можливості ШІ, які вже існують у розумних окулярах Ray-Ban від Meta, і додає візуальний елемент до того, на що ви дивитеся.
Як зазначає автор огляду, під час демонстрації він використовував Meta AI в Orion, щоб визначити інгредієнти, розкладені на столі, щоб створити рецепт смузі. За кілька секунд ШІ правильно розмістив мітки над інгредієнтами та згенерував інструкції для рецепта у плаваючому вікні над ними.
Щоб продемонструвати, як двоє людей, одягнених в Orion, можуть взаємодіяти з однаковими голограмами, журналіст зіграв у 3D-ігри Pong із Цукербергом.
Вони просканували QR-код, щоб поєднати свої окуляри, а потім використали відстеження рук, щоб керувати веслом. Усе працювало напрочуд гладко. Цукерберг переміг.
Автор статті також скористався версією програми Messenger, розробленою для окулярів, щоб здійснити перший зовнішній відеодзвінок від Orion до Нілая Пателя із The Verge на його iPhone.
Він не бачив журналіста (Meta планує врешті-решт показати аватар, який відстежує рухи обличчя користувача), але журналіст добре бачив і чув його у 2D-вікні, яке плавало перед ним у повітрі.
Щоб проілюструвати, як одного разу працюватимуть чати з аватарами, журналісту зателефонував співробітник Meta і з’явився на іншому кінці кімнати як мультяшний аватар людини у повний зріст.
Обладнання Orion складається із трьох частин: самі окуляри; нейронний браслет для керування ними та бездротова обчислювальна шайба, яка нагадує велику акумуляторну батарею для телефону.
Для роботи окулярів не потрібен телефон або ноутбук, але якщо вони відокремлені від шайби більше ніж на 12 футів (3,6 метра) або близько того, від них немає користі.
Orion може похвалитися полем огляду 70 градусів, що ширше, ніж будь-яка пара доповнених окулярів, які автор тестував на сьогоднішній день.
З його досвіду, вужче поле зору змушує користувача в AR відчувати себе маленьким і менш зануреним, ніби ви дивитеся у вічко. З Orion журналісту довелося підійти досить близько до віртуальних об’єктів, перш ніж їхні краї почали зникати.
При вазі 98 грам окуляри важать значно більше, ніж звичайна пара окулярів, але також набагато менше, ніж гарнітури змішаної реальності, такі як Meta Quest або Apple Vision Pro. Рамки виготовлені з магнію, який легший за алюміній і використовується для рівномірного розподілу тепла.
Сім камер, вбудованих в оправу розумних окулярів, використовуються для закріплення віртуальних об’єктів у реальному просторі, допомагають відстежувати рухи очей та рук, а також дозволяють помічнику зі штучним інтелектом Meta розуміти, на що ви дивитеся.
Ви можете залишити віртуальне вікно відчиненим, повернути голову та піти геть, і поки окуляри не зніматимуться, вікно залишатиметься на місці.
Якість дисплея Orion напрочуд хороша, враховуючи форм-фактор. Відеодзвінки виглядають досить чітко, і оглядач The Verge без проблем читав текст на вебсторінці, яка була на відстані кількох футів. Однак батарея тримає лише близько 2 годин.
Керувати окулярами можна за допомогою комбінації відстеження рухів очей, рук, голосу та нейронного браслета, який трохи нагадує Fitbit без екрана. Він виготовлений із високоякісного текстильного матеріалу та використовує електроміографію (ЕМГ) для інтерпретації нейронних сигналів, пов’язаних із жестами рук. За мілісекунди ці сигнали перетворюються на вхідні дані.
Orion не читає ваших думок, але справляє таке відчуття.
На думку фахівців Meta, перехід до повноцінних окулярів AR буде поступовим, а не раптовим.
На одному кінці спектру будуть смартокуляри без дисплеїв на основі штучного інтелекту, як-от Ray-Ban від Meta. Потім з’являться окуляри з невеликими дисплеями, як-от майбутня Hypernova, які забезпечать легшу взаємодію, як-от взаємодія з Meta AI та обмін повідомленнями з друзями.
Orion представляє кінцевий стан: повноцінні AR-окуляри з достатньою обчислювальною потужністю, щоб можна було спокійно залишити свій смартфон вдома.
Нещодавно ми повідомляли, що Meta опублікувала оновлення щодо продуктивності своїх великих мовних моделей Llama, які зараз наближаються до 350 мільйонів завантажень. Це в 10 разів більше, ніж було завантажено за аналогічний період минулого року.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!