Vision Pro від Apple і Quest 3 від Meta ще навіть не були випущені, але ці дві компанії вже серйозно працюють над наступними продуктами, повідомляє Марк Гурман у своєму блозі для Bloomberg. Quest 3 надійде у продаж цього місяця, а Apple готує Vision Pro до випуску десь на початку наступного року.
Основна мета Apple – зробити свій пристрій зручнішим для носіння завдяки меншому та легшому дизайну. Перша гарнітура компанії, Vision Pro, викликала напругу шиї під час тестування через свій розмір і вагу.
Meta тим часом прагне знизити ціни на майбутні продукти. Попри те, що ціна Quest 3 набагато нижча, ніж Vision Pro, Quest 3 все одно на $200 дорожчий за попередню модель Meta. Meta хотіла б повернути ціну до попереднього рівня у розмірі $300, що допомогло б представити змішану реальність більш широкому ринку.
В Apple впевнені, що Vision Pro – кращий продукт. Vision Pro матиме наскрізні камери з вищою роздільною здатністю – компонент, який дає змогу користувачеві бачити реальний світ навколо себе, – потужний чип M2 і чіткіші дисплеї VR. Але є занепокоєння щодо того, чи купуватимуть споживачі пристрій за $3500.
Meta має кращу ігрову екосистему – для Quest 3 доступно багато ігор, які використовують переваги VR. Ціна у $500 також робить гарнітуру набагато привабливішою для покупців.
Але Apple має кращу технологію. Як сказав Power On один із представників Meta, «ми перебуваємо на стадії «боїмося Apple».
Meta вже переробила свою стратегію, щоб зробити її більш схожою на Apple. Замість того, щоб представляти Quest 3 як портал у метавсесвіт, пристрій тепер продається як інструмент для ігор і програм. Apple дотримується такого ж підходу з Vision Pro.
Тим не менш у Quest 3 є свої переваги. Пристрій виглядає менш громіздким, має елегантний підхід до змішаної реальності.
На наступний рік Meta планує дешевшу гарнітуру змішаної реальності, яка дуже схожа на Quest 3, але в ній буде використано менш дорогі компоненти. Тоді Meta представлятиме Quest 3 як пропозицію середнього рівня.
На високому рівні компанія придумає заміну своєму невдалому Quest Pro. Цей продукт був запущений за ціною $1500 минулого року, але після того, як він провалився серед споживачів, ціна була знижена до $1000.
Один зі способів зниження вартості гарнітури початкового рівня, яку розглядають у Meta, полягає в тому, щоб не поєднувати її з ручними контролерами. Натомість користувачам доведеться купувати аксесуари окремо або керувати гарнітурою жестами рук.
Варто зазначити, що Vision Pro також не матиме контролерів у коробці. Але це тому, що Apple пропонує складні функції керування очима та руками – це не економний крок.
Робота над наступним Vision Pro ще тільки почалася, але компанія сподівається зробити пристрій легшим і хоча б трохи меншим. Наразі він важить близько пів кілограма, але тестування показало, що він може здатися занадто важким для деяких користувачів навіть при нетривалому використанні. Apple розглядає можливість усунути цю проблему в першій моделі з ремінцем через голову, але в цілому полегшити апаратне забезпечення – це довгострокове рішення.
Інша проблема полягає у тому, щоб зробити гарнітуру простішою для людей, які носять окуляри. Під час розробки першого Vision Pro Apple вирішила зменшити пристрій, виключивши місце для окулярів, що відпускаються за рецептом. Натомість компанія об’єдналася із Zeiss, щоб продавати рецептурні лінзи, які кріпляться до дисплеїв гарнітури за допомогою магніту.
Це може спростити досвід для клієнтів, але принесе й нові проблеми: такий рівень налаштування ускладнить споживачам спільний доступ до гарнітури або її перепродаж. І, звичайно, зір користувача з часом може змінитися.
У довгостроковій перспективі багато з цих проблем можна вирішити шляхом переходу від змішаної реальності до автономної доповненої реальності – легкі окуляри доповненої реальності забезпечать чудовий досвід порівняно з поєднанням доповненої та віртуальної реальності. Дані будуть накладатися на прозорі лінзи, і, в ідеалі, ви можете носити окуляри цілий день.
Але розробити справжні окуляри AR непросто. Рік тому Apple практично припинила офіційну роботу над автономними окулярами AR, оскільки технологія була надто складною. Це стало особливою невдачею для головного виконавчого директора Тіма Кука, який вважав розробку окулярів AR ключовою метою.
Meta вважає такий продукт своїм святим Граалем. Цього місяця разом із Ray-Ban компанія випускає окуляри другого покоління. У них відсутні функції доповненої реальності: «розумні» можливості полягають у зйомці фотографій і відео, телефонних розмовах і прослуховуванні музики.
Є інформація, що Meta не планує оновлювати апаратне забезпечення окулярів наступного року, а у 2025 році сподівається випустити окуляри з дисплеями AR. Зараз тривають внутрішні тестування екранів, які показують такі речі, як текстові повідомлення, маршрути на мапі й інформацію про музику, яка відтворюється. Але компанія ще не визначилася, що саме вона випустить.
Подібно до своєї стратегії для гарнітур Quest, Meta сподівається врешті-решт сегментувати свою лінійку окулярів на недорогі та високоякісні моделі, розділені за тим, чи мають вони функції AR.
Читайте й інші новини на ProIT: Презентація Apple Vision Pro змусила Samsung вдосконалювати дисплей своєї VR-гарнітури Galaxy XR, а також що продажі AR/VR падають, але все може змінити випуск нових гарнітур Apple та Meta.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!