Meta представила Meta 3D Gen — нову систему ШІ, яка створює високоякісні 3D-активи з текстових описів менш ніж за хвилину. Ця розробка є значним прогресом у генеративному ШІ для 3D-графіки з потенціалом трансформації галузей від розробки відеоігор до промислового дизайну та архітектури.
Нова система поєднує два ключових компоненти: Meta 3D AssetGen, який створює 3D-сітки, і Meta 3D TextureGen, який генерує текстури.
Працюючи разом, вказані технології створюють 3D-ресурси з текстурами високої роздільної здатності та матеріалами фізичного відтворення (PBR). За даними Meta, процес у 3-10 разів швидший за наявні рішення.
«3D Gen пропонує створення 3D-ресурсів із високою точністю та високоякісними 3D-формами й текстурами менш ніж за хвилину», — пояснюють дослідники у своїй статті.
Така швидкість і якість можуть оптимізувати робочі процеси в багатьох галузях, скорочуючи час і витрати на виробництво й одночасно розширюючи творчі можливості.
Поєднання штучного інтелекту та професійних 3D-процесів
Однією з найважливіших особливостей Meta 3D Gen є підтримка PBR-матеріалів, що дозволяє реалістично повторно освітлювати згенеровані 3D-об’єкти. Ця можливість має вирішальне значення для інтеграції ресурсів, створених ШІ, у реальні програми та наявні 3D-конвеєри, повідомляє Venture Beat.
Інтеграція матеріалів PBR є значним прогресом у 3D-контенті, створеному ШІ. Традиційні 3D-ресурси, створені штучним інтелектом, часто мають проблеми з реалістичним освітленням і властивостями матеріалів, що обмежує їхню корисність у професійних робочих процесах.
Використовуючи PBR, Meta 3D Gen дозволяє створеним ресурсам реалістично реагувати на різні умови освітлення, що робить їх більш універсальними та застосовними у різних контекстах — від середовищ відеоігор до архітектурних візуалізацій.
Цей прорив може потенційно подолати давню прірву між контентом, створеним ШІ, і професійними 3D-процесами. Це забезпечує плавну інтеграцію ресурсів, створених ШІ, в наявні конвеєри, потенційно прискорюючи створення віртуальних середовищ і цифрових двійників у різних галузях.
Компонент генерації текстур системи Meta 3D Texture Gen може створювати високоякісні та глобально узгоджені текстури для складних 3D-геометрій менш ніж за 20 секунд.
Також він включає мережу покращення текстур, здатну збільшити текстури до роздільної здатності 4K, що відповідає вимогам висококласних візуальних програм.
Реформування галузей і переосмислення творчих процесів
Наслідки впровадження Meta 3D Gen виходять далеко за межі безпосередньої сфери впливу Meta. Ця технологія має потенціал змінити форму багатьох галузей і створити нові можливості для інновацій у створенні та візуалізації 3D-контенту.
Для ігрової індустрії Meta 3D Gen може прискорити розробку обширних віртуальних світів, даючи змогу розробникам швидко створювати прототипи та змінювати середовища й активи.
В архітектурі та промисловому дизайні система може забезпечити швидку візуалізацію концепцій, прискорити процес проєктування та покращити спілкування з клієнтами.
Технологія може змінити галузі доповненої та віртуальної реальності. Знизивши бар’єри на шляху створення високоякісних 3D-активів, Meta 3D Gen може прискорити розвиток захопливих вражень для навчання та розваг.
Поява цієї технології також викликає питання про майбутнє 3D-моделювання як професії. Хоча Meta 3D Gen, імовірно, підвищить продуктивність 3D-художників, він здатний і зменшити попит на певні типи рутинного створення 3D-активів. Ця зміна може підштовхнути професіоналів більше зосередитися на творчому напрямі та складній нестандартній роботі, яку штучному інтелекту все ще важко відтворити.
Читайте також на ProIT: Дослідники створили на 3D-принтері першу функціональну мозкову тканину, схожу на людську.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!