Минув рік відтоді, як Meta випустила Threads у спробі взяти на себе роль платформи, яка тепер відома як X. Тоді Марк Цукерберг висловив сподівання, що вона перетвориться на застосунок для публічних розмов із понад 1 мільярдом людей. Що з цього вдалося реалізувати, а що ні, аналізує Engadget.
Час для Meta був вдалим. Threads було запущено в особливо хаотичний момент для Twitter, коли багато людей шукали альтернативи.
За словами Цукерберга, у Threads було зареєстровано 30 мільйонів користувачів за перший день і відтоді кількість користувачів програми зросла до 175 мільйонів щомісяця. Нагадаємо, Ілон Маск розповів, що X має 600 мільйонів користувачів на місяць.
Але найперша ітерація Threads усе ще здавалася трохи зламаною. Не було вебверсії та багатьох функцій.
Компанія пообіцяла взаємодію з ActivityPub — стандартом із відкритим вихідним кодом, який підтримує Mastodon та інші програми у fediverse, але інтеграція залишається мінімальною.
Через рік досі не зовсім зрозуміло, для чого насправді потрібна Threads. Її лідер сказав, що мета полягає не в тому, щоб замінити Twitter, а в тому, щоб створити публічний майданчик для користувачів Instagram та менш гнівне місце для розмов. Але в самому сервісі все ще є низка проблем, які заважають йому реалізувати це бачення.
Якщо Meta дійсно хоче це зробити, вона повинна вжити певних заходів, зокрема:
1. Виправити алгоритм «Для вас»
Компанія відчайдушно потребує виправлення алгоритму, який працює за замовчуванням у каналі Threads «Для вас».
Алгоритмічний канал дуже повільний. У ньому часто з’являються старі дописи, навіть коли багато людей пишуть на одну тему.
Алгоритм подачі також відверто дивний. Для платформи, створеної на основі Instagram (програми, яка має надзвичайно тонко налаштовані рекомендації), Threads, здається, не використовує нічого з цього.
Натомість вона надає дивну перевагу особистим історіям із випадкових облікових записів, з якими користувач зовсім не пов’язаний: про насильство в дитинстві, розлади харчової поведінки, хронічні хвороби, домашнє насильство, втрату домашніх тварин та інші неймовірні жахи.
Це не публікації, які користувач шукає будь-яким способом, але алгоритм Meta розміщує їх у верхній частині стрічки.
2. Припинити уникати політики та всього «потенційно чутливого»
Зрозуміло, чому Meta обережна, коли справа доходить до модерації контенту у Threads. Компанія не має великого досвіду в таких питаннях, як екстремізм, дезінформація про здоров’я чи ворожі висловлювання, що підбурюють до геноциду. Не дивно, що вони хотіли б уникнути подібних заголовків про Threads.
Але якщо Meta хоче, щоб Threads був загальнодоступним майданчиком, вона не може завчасно блокувати пошук на такі теми, як COVID-19 і вакцини, лише тому, що вони «потенційно чутливі».
Минулого жовтня очільник Instagram Адам Моссері стверджував, що цей захід був тимчасовим. Якщо Meta хоче, щоб Threads був публічним майданчиком, він не має автоматично придушувати політичний контент у рекомендаціях користувачів, а керівники Threads не повинні вважати, що користувачі не хочуть бачити новини.
3. Додати особисті повідомлення
Рік по тому стає до болю очевидним, що така платформа, як Threads, не працює без належної функції прямого обміну повідомленнями. Чомусь лідери Threads, особливо Моссері, були категорично проти створення окремої папки вхідних повідомлень для програми.
Натомість користувачі, які сподіваються приватно зв’язатися з кимось у Threads, змушені переключитися на Instagram та сподіватися, що особа, з якою вони намагаються зв’язатися, прийме нові запити на повідомлення.
У застосунку є спосіб надіслати публікацію Threads другові в Instagram, але це залежить від того, чи ви вже підключені до Instagram.
Не зовсім зрозуміло, чому Threads не може мати власну функцію обміну повідомленнями. Моссері припустив, що немає сенсу створювати нову папку «Вхідні» для програми, але ж багато людей використовують Instagram і Threads дуже по-різному. Що підводить до наступного пункту.
4. Відокремити Threads від Instagram
Причина, завдяки якій Meta змогла так швидко запустити Threads, полягала в Instagram. Threads було створено з використанням великої кількості коду та інфраструктури Instagram, що також допомогло компанії змусити десятки мільйонів людей зареєструватися в застосунку у перший день.
Але продовжувати вимагати обліковий запис Instagram для використання Threads через рік немає сенсу. По-перше, це відкидає людей, які можуть бути зацікавленими у використанні Threads, але не хочуть бути в Instagram. Програми, хоч і мають спільні елементи дизайну, є абсолютно різними. Також багато людей використовують Instagram і Threads зовсім по-різному.
Threads найкраще працює для загальнодоступних облікових записів, де розмови можуть мати максимальну видимість. Але більшість людей використовують свої облікові записи Instagram для особистих оновлень.
Хоча ви можете мати різні налаштування видимості для кожної програми, вас не слід змушувати пов’язувати два облікові записи.
Це також означає, що якщо ви хочете використовувати Threads анонімно, вам потрібно буде створити абсолютно новий обліковий запис Instagram, який буде використовуватися як логін для відповідного облікового запису Threads.
Здається, що Meta розглядає цей варіант. В інтерв’ю Platformer Моссері сказав, що компанія працює над такими речами, як облікові записи лише для Threads, і хоче, щоб застосунок став більш незалежним.
Це не єдині фактори, які визначатимуть, чи стане Threads, як припускав Цукерберг, наступним застосунком Meta з 1 мільярдом користувачів. Meta, зрештою, повинна буде заробляти гроші на сервісі, який наразі не має реклами.
Але перш ніж багатомільярдна рекламна машина компанії зможе націлитися на Threads, їй необхідно буде краще пояснити, для кого насправді призначений її новий застосунок.
Читайте також на ProIT: Інтеграція Threads із fediverse: нові функції.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!