Зовсім недавно LinkedIn була сайтом, на який заглядали для оновлення резюме. Тепер же ця платформа стає повноцінним майданчиком для корисного контенту.
Соціальна мережа LinkedIn завжди була унікальним проєктом на ринку соціальних мереж. Придбана корпорацією Microsoft за понад $26 мільярдів, LinkedIn стала тією соціальною мережею, яка не сама поглинає конкурентів, а яку купив інший техногігант. Одна з причин тієї угоди – прозора й зрозуміла модель монетизації сервісу. Це якість, нехарактерна для інших соціальних мереж.
LinkedIn перша запровадила платні преміум-функції, які були непогано прийняті її користувачами. Більше того, у цих платних можливостей відразу знайшлася своя цільова аудиторія – компанії та рекрутери оцінили можливості преміум-підписки LinkedIn й оплачували їх, отримуючи доступ до аудиторії соцмережі, в яких вони були зацікавлені.
Проте раніше LinkedIn не була соціальною мережею, яка працювала з контентом. Пересічний користувач заходив на LinkedIn у пошуку роботи чи професійних контактів, максимум – подій, які б допомогли йому чи їй у професійному розвитку. Натомість контентом, навколо якого будувалася LinkedIn, були резюме користувачів, подекуди їх взаємодії у вигляді професійних рекомендацій один одному чи підтверджень навичок.
Іноді на сайті публікувалась інформація про конференції, майстер-класи чи інші події, в яких були зацікавлені люди для покращення своїх професійних скілів.
Проте протягом останнього року ситуація навколо контенту на LinkedIn змінюється. По-перше, користувачі стали публікувати тут більше дописів, які є підтвердженням їхнього професіоналізму. Це повідомлення про власні досягнення, контент, за допомогою якого люди діляться своїм досвідом чи знаннями. Та й сама платформа сприяє такій трансформації, а іще – робить все, щоб люди якомога довше залишалися на сайті LinkedIn. Для цього соцмережа пропонує такі опції, як ігри на сайті. З одного боку, доволі тривіальний спосіб збільшити час користувача на сайті, а з іншого – зовсім неочевидний для сайту, на який заходили вряди-годи, щоб оновити резюме.
Ця трансформація LinkedIn відобразилась і використанні сервісу як окремими фахівцями, так і компаніями. LinkedIn стає помітною та важливою платформою у просуванні експертності фахівців, а для компаній вона стала елементом маркетингових зусиль.
Успішний бізнес LinkedIn
На початку цього року LinkedIn вперше оприлюднила дані про продажі свого бізнесу преміум-підписки, заявивши, що у 2023 році цей підрозділ досяг доходу в $1,7 мільярда.
Протягом 2023 року року LinkedIn працювала над розширенням пропозицій бізнес-підписок преміум-класу, якими користуються рекрутери та інші індивідуальні користувачі. Ця опція стартує від $39,99 на місяць.
Новими функціями для преміум-користувачів LinkedIn було додавання минулого року функцій штучного інтелекту, таких як можливість сканувати оголошення про вакансію й автоматично визначати, чи підходить людина на вакансію на основі її резюме. Система штучного інтелекту також може допомогти шукачам роботи налаштувати свій профіль LinkedIn, щоб зробити його більш привабливим для рекрутерів, і може автоматично створювати письмові повідомлення для надсилання рекрутерам. За минулий рік кількість передплатників преміум-класу LinkedIn зросла на 25%.
Проте компанія заробляє не лише на преміум-функціях. LinkedIn успішно продає рекламу на платформі. За даними Insider Intelligence, доходи LinkedIn від реклами у 2023 році збільшились на 10% порівняно із попереднім роком – до показника в $4 мільярди. У компанії очікують, що у 2024 році цей показник зросте ще на 14,1% – до $4,6 мільярда.
Цікаво, що компанія не лише успішно продає рекламу, але й збільшує її вартість – за останній рік ціни на рекламу в LinkedIn зросли приблизно на 30%. Не виключено, що така позитивна динаміка пов’язана з відтоком рекламодавців із платформи Twitter (X) після купівлі цього сервісу Ілоном Маском.
Інвестиції в контент
Останнім часом у компанії відзначають інтерес користувачів до контенту, який публікується на платформі. До прикладу, кількість переглядів оновлень на головній сторінці LinkedIn зросла на 22% порівняно з минулим роком, інтерес до контенту та обговорень у застосунку збільшився на 25%.
Зрозумівши зацікавленість користувачів контентом, який пропонує LinkedIn, у компанії почали активно інвестувати у його розвиток. До прикладу, LinkedIn стала розширювати співпрацю з медіа. Таким чином компанія вирішила підвищити залученість своєї аудиторії. Аналіз Similarweb показав, що кількість звернень до видавців новин із LinkedIn за останні 3 роки значно збільшилася.
LinkedIn стала співпрацювати із понад 400 медіа, а основна мета цієї співпраці – спрощення доступу до професійного медійного контенту. Причому унікальність цього рішення полягає в тому, що на інших соціальних платформах спостерігається відмова від новин. Натомість на LinkedIn понад 44 мільйони користувачів щотижня переглядають новинний контент у своїх стрічках LinkedIn.
Крім того, LinkedIn пропонує своїй аудиторії новинні розсилки, подкасти та відеоможливості для видавців, журналістів і творців контенту. Кількість інформаційних розсилок, що публікуються ЗМІ та журналістами на платформі LinkedIn, збільшилася на 150% за останній рік.
Експерти переконані, що найближчим часом LinkedIn ще більше інвестуватиме в контент. При цьому компаній відмінить пріоритетність персонального контенту, а більше уваги приділятиме експертному. Такі очікування містяться у прогнозі розвитку соціальних медіа від компанії Hootsuite.
Один із планів компанія почала реалізовувати уже зараз – LinkedIn почала тестувати преміум-версію для підписників за вищою ціною, яка пропонуватиме їм інструменти штучного інтелекту для створення контенту та функції збільшення кількості підписників. На сайті уже доступний опис функціоналу нової моделі. Серед перерахованих тут можливостей є автоматичне запрошення учасників, які взаємодіяли зі сторінкою, почати спостерігати за нею.
Мета нових функцій полягає не лише у тому, щоб збільшити кількість та якість контенту на платформі. Компанія розраховує зайняти місце своїх неочевидних конкурентів у маркетингу та просуванні інфлюенсерів серед бізнес-аудиторії. Адже саме на цій платформі набагато вища ймовірність зустріти фахівців С-рівня й отримати більш точний таргетинг на цільову аудиторію.
LinkedIn та український ринок
Для розуміння особливостей використання LinkedIn українськими бізнесами ми звернулися за допомогою до професіоналів. Олена Покальчук, співзасновниця маркетинг-агенції The Digital State, розповіла в коментарі ProIT, що українські бізнеси активно використовують LinkedIn для просування свого бренду:
«Це ми бачимо з досвіду у роботі з клієнтами, про це також свідчить статистика мережі. Згідно з даними звіту Datareportal: Digital 2024 Ukraine, з початку 2023 року до початку 2024 року потенційне охоплення реклами на платформі зросло на 800 тис. користувачів (+18,6%). Це свідчить про те, що реклама бренду, який просуває свої послуги або товари у LinkedIn, теоретично демонструється ще більшій кількості користувачів. Важко говорити про кількість та об’єми контенту у LinkedIn, проте ми точно можемо спостерігати збільшення його різноманітності. Мережа вдосконалюється з кожним днем, що дає нам можливість комунікувати у різних цікавих форматах.
Окрім звичних для всіх публікацій, які можна зустріти в Instagram та Facebook, у LinkedIn бренди можуть випускати власні статті/дайджести у форматі «newsletter». Ба більше – надсилати їх на електронні скриньки користувачів, які підписалися на такі оновлення компаній. Сьогодні спостерігаємо, як активно бізнеси незалежно від сфери використовують такий функціонал мережі для реалізації своїх маркетингових цілей. Від ІТ-компаній та медіа-видань – SoftServe має регулярний дайджест новин SoftServe Insights, Forbes Ukraine публікує щотижневі розсилки з головними бізнес-матеріалами Newsletter Forbes Ukraine та багато інших.
Іще одна помітна зміна – LinkedIn стає повноцінним елементом маркетинг-стратегії в Україні навіть попри міф, що LinkedIn – мережа, де «сидять лише ІТ-вці». Сьогодні тут також актуально розвиватися юридичним, бухгалтерським, маркетинговим/рекламним, HR-компаніям. Тут також присутні представники освітньої сфери, HoReCa, ритейлу, ЗМІ. Вони успішно розвивають свої бренди, знаходять нових партнерів/клієнтів, демонструють свою експертизу та винаймають співробітників за умови правильної стратегії. То ж LinkedIn має всі шанси стати гідною заміною блогам на вебсайтах, ресурсам для розміщення вакансій та навіть форумам, де кожен може ділитися своїм досвідом, розвивати свою експертність і зростати професійно».
Розповіли нам про використання LinkedIn і в компанії SoftServe. За словами Яніни Братко, Senior Social Media Specialist, основний підхід до створення сторінки LinkedIn компанії – добитися того, щоб вона була такою, яким є SoftServe в житті – технологічною, експертною і людяною:
«Компанія розповідає про себе як про постачальника бізнес-рішень, роботодавця і соціально-відповідальну організацію. Також ми підтримуємо наших фахівців у бажанні просувати свій власний бренд у LinkedIn у межах розвитку програми Employee Advocacy (це ненав’язливе просування компанії через особисті соцмережі її співробітників, які діляться своїм досвідом та опосередковано підкріплюють імідж бренду). Наша команда надає інструмент та рекомендації щодо просування своєї експертизи, а охочі вже самі вирішують, чи використовувати їх і як саме».
SoftServe активно використовує функції розсилок, доступні в LinkedIn.
«У травні цього року була перша річниця SoftServe Insights, щомісячного дайджесту. Ми вже маємо гарні показники – в цифрах: 95 тисяч+ підписників і 388 тисяч+ переглядів. Для нас це ще одна можливість покрити найсвіжіші новини в одному місці! Ми постійно тестуємо нові рубрики, формати, візуальні рішення, щоб досягти максимально невимушеного і приємного досвіду для користувачів. Загалом ми публікуємо контент на LinkedIn вже понад 10 років (у 2014 році ми мали 7 тисяч підписників, коли як зараз вже понад 311 тисяч). Тоді ми публікували по 2-3 пости на тиждень. Це були статті з нашого блогу, кейс-стаді, новини про відкриття офісів», – додає Яніна.
Єлена Підліснюк, Digital Marketing Lead, SoftServe пояснює:
«LinkedIn – це наш основний інструмент у digital media в першу чергу через його найбільш розвинену систему таргетингу за фірмографічними критеріями (специфічні функції та ролі, рівні досвіду, розмір компанії, тощо) і самим фактом того, що LinkedIn – саме професійна мережа, тож її користувачі приходять поскролити стрічку, очікуючи побачити робочий контент. Наразі майже 100% усіх платних кампаній, які ми запускаємо на LinkedIn-платформі, корелюють із нашими комерційними бізнес-цілями у визначених регіонах та вертикалях. Кампанії мають на меті підвищення впізнаваності бренду та побудови thought leadership у цільових ринкових нішах, генерацію якісних кваліфікованих лідів, а також скорочення циклу продажів і підтримку теперішнього пайплайну».
Нові горизонти LinkedIn
Завдяки тренду на професійний контент LinkedIn стає не лише місцем для кар’єрних можливостей, але й джерелом цінної інформації для професіоналів різних галузей. Завдяки новим акцентам платформа не лише допомагає знайти публікації від провідних експертів та лідерів думок, які діляться своїми інсайтами з різних галузей – від технологій та маркетингу до медицини та освіти, але й пропонує унікальну опцію спілкування з авторами цих матеріалів, що однозначно додає популярності платформі.
На відміну від інших соціальних мереж, де часто переважають розважальні матеріали, LinkedIn орієнтований на професіоналів, які шукають корисну та релевантну інформацію. Через це сам контент на LinkedIn корисніший і менше сприяє розсіюванню уваги та думкскролінгу. І хоча алгоритм LinkedIn налаштований таким чином, щоб просувати якісний та корисний контент, тобто публікації, які отримують багато уподобайок, коментарів та репостів, частіше з’являються у стрічках новин інших користувачів, тут менше відвертого клікбейту чи заголовків у стилі жовтої преси.
На додачу варто зауважити, що LinkedIn є простором безпечного професійного спілкування. Тут не вітається спам, хейтспiч та інший негативний контент.
Усе це перетворює LinkedIn на унікальний продукт на ринку соцмереж. У певному контексті цей сервіс успішно зможе конкурувати із продуктами Meta чи TikTok або X. Принаймні для своєї цільової аудиторії, яка прийшла на платформу з конкретною метою та готова проводити на ній час і навіть витрачати гроші.
Читайте також на ProiT: LinkedIn покладається на штучний інтелект для пошуку роботи.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!