32 європейські медіагрупи, зокрема Axel Springer і Schibsted, подали в суд на Google, стверджуючи, що зазнали збитків через незаконні дії компанії на ринку цифрової реклами, повідомляє Tech News Space. Сума позову – 2,1 мільярда євро.
Серед позивачів – компанії з Австрії, Бельгії, Болгарії, Чехії, Данії, Фінляндії, Угорщини, Люксембургу, Нідерландів, Норвегії, Польщі, Іспанії та Швеції. Рекламним бізнесом Google зацікавилися і європейські антимонопольні органи.
«Медіакомпанії зазнали збитків через недостатньо конкурентний ринок, який виник у результаті неправомірної поведінки Google. Якби Google не зловживав своїм домінуючим становищем, медіакомпанії отримували б значно вищі доходи від реклами та платили б нижчі комісії за рекламні послуги. Зверніть увагу, що ці кошти можуть бути реінвестовані у зміцнення європейського медіаландшафту», – йдеться в заяві адвокатів, які представляють інтереси позивачів.
Адвокати також нагадали про штраф у розмірі 220 мільйонів євро, який Управління з питань конкуренції Франції наклало на Google за її рекламний бізнес у 2021 році.
У компанії відкинули звинувачення в позові як спекулятивні та кон’юнктурні.
«Google конструктивно працює з медіакомпаніями по всій Європі. Наші рекламні інструменти адаптуються й розвиваються у партнерстві з медіабізнесом», – повідомили у компанії.
Минулого року Google подібним чином відповіла на звинувачення європейських чиновників у зловживанні своїм домінуючим становищем на рекламному ринку, де компанія виступає і як покупець, і як продавець.
Медіакомпанії в усьому світі скаржаться на домінування великих технологічних компаній у рекламі, через що частка доходів платформ падає.
Google вважається найбільшим у світі гравцем у цій галузі. Медіагрупи подали позов у Нідерландах – країні, яка вважається основною юрисдикцією для позовів про відшкодування збитків відповідно до європейського антимонопольного законодавства, що дозволяє уникнути подання позовів у різних країнах ЄС окремо.
Нагадаємо, нещодавно Google погодився на врегулювання судового позову в США на суму $5 мільярдів. Компанію звинувачують у відстеженні дій користувачів навіть при використанні режиму інкогніто.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!