Разом із ChatGPT від OpenAI усі основні онлайн-рекламні платформи тестують інструменти генеративного штучного інтелекту, повідомляє CNBC.
«Це матиме сейсмічний вплив на цифрову рекламу», – сказала Крістіна Лоуренс, виконавчий віцепрезидент з питань споживачів і контенту агентства цифрового маркетингу Razorfish.
Лідери онлайн-реклами – Meta, Alphabet і Amazon – роблять ставку на те, що генеративний ШІ зрештою стане основою їхнього бізнесу. Кожен із них нещодавно представив продукти або оголосив про плани розробки різних інструментів, які допоможуть компаніям легше створювати рекламні повідомлення, зображення та навіть відео для відповідних платформ.
Незабаром після виходу на ринок ChatGPT, який миттєво захопив заголовки завдяки своїй здатності здаватися людиною у відповідях на запити користувачів, ветеран цифрового маркетингу Шейн Раснак почав експериментувати. Та побачив, як генеративний штучний інтелект може змінити його галузь.
За словами чоловіка, робота, яка займала б у нього від 30 хвилин до години, тепер займає 15 хвилин. Як, наприклад, створення заголовків для рекламних оголошень у Facebook або написання коротких рекламних текстів.
Також ветеран цифрового маркетингу використовує Midjourney, що перетворює текстові підказки на зображення. Генеративний ШІ створює переконливі візуальні ефекти для супроводу рекламних оголошень у Facebook.
За словами Шейна Раснака, Midjourney особливо зручний для тих, хто не має досвіду графічного дизайну, і може стати у пригоді разом із популярними графічними редакторами Canva й Adobe Photoshop.
Він стверджує, що генеративний штучний інтелект «схожий на появу соціальних медіа» з точки зору його впливу на індустрію цифрової реклами.
Facebook і Twitter дали змогу рекламодавцям націлюватися на споживачів на основі їхніх уподобань, друзів та інтересів, а генеративний ШІ тепер дає їм можливість створювати індивідуальні повідомлення та візуальні ефекти для рекламних кампаній.
«Це повністю змінює все», – вважає Раснак.
Штучний інтелект дає змогу персоналізувати рекламу в Інтернеті. Наприклад, велосипедна компанія теоретично може орієнтуватися на користувачів Facebook у певному регіоні, показуючи згенеровану ШІ графіку людей, які їдуть на велосипеді на фоні відомих місцевих пам’яток. При цьому текст рекламного оголошення може бути адаптований з урахуванням віку й інтересів конкретної людини.
Однак кілька серйозних перешкод заважають генеративному штучному інтелекту мати великий негайний вплив на індустрію онлайн-реклами.
Одні з них – безпека та репутація. Бізнесу незручно передавати рекламні кампанії на аутсорсинг генеративному ШІ. Він може генерувати візуальні ефекти та фрази, які транслюють певні стереотипи, однак вони можуть бути неточними й навіть образливими.
Так, раніше цього року Bloomberg News виявив, що створені за допомогою Stable Diffusion зображення показували людей із темнішим відтінком шкіри, коли їх «годували» такими підказками, як «працівників фаст-фуду» або «соціальних працівників». Натомість світлі тони шкіри штучний інтелект асоціював із високооплачуваною роботою.
Існують також потенційні юридичні проблеми з використанням генеративного ШІ на основі моделей, навчених на даних, «зібраних з Інтернету». Reddit, Twitter і Stack Overflow заявили, що будуть стягувати плату з компаній ШІ за використання даних зі своїх платформ.
До речі, раніше ми повідомляли, що у Google значно погіршилась видача результатів пошуку через протести субредитів через введення платного доступу до API Reddit.
Зрештою диджитал-маркетологи зауважують, що генеративний штучний інтелект може бути корисним помічником у їхній роботі, але ШІ не «думає» як людина-стратег під час створення контенту.
Наразі великі рекламні агентства та компанії використовують генеративний ШІ здебільшого для пілотних проєктів і спостерігають за розвитком технології, кажуть експерти галузі.
Нагадаємо, що на початку цього року з’явилася реклама, у якій актор і співвласник Mint Mobile Райан Рейнольдс читає сценарій, який, за його словами, був створений за допомогою ChatGPT. Він попросив програму написати рекламу його голосом і використати жарт, лайку та повідомити аудиторії, що акція ще триває.
Прочитавши текст, створений ШІ, Рейнольдс сказав: «Це трохи жахливо, але переконливо».