Gannett, найбільший видавець газет у Сполучених Штатах, подає до суду на Google, звинувачуючи технологічного гіганта у монополізації ринку цифрової реклами. Про це повідомляє CNN.
Видавець, який випускає USA Today та понад 200 місцевих видань, подав позов у федеральний суд Нью-Йорка і вимагає відшкодування, сума якого не зазначається.
Gannett стверджує у судових документах, що Google та його материнська компанія Alphabet контролюють процес купівлі та продажу реклами онлайн-видавцями.
«Результатом є значно менше доходу для видавців і конкурентів Google у сфері рекламних технологій, тоді як Google отримує надзвичайно високі монопольні прибутки», – зазначається у позові.
За даними eMarketer, Google контролює близько чверті ринку цифрової реклами в США, тоді як Meta, Amazon та TikTok разом займають третину ринку. Решта припадає на видавців новин та інші вебсайти. Частка Big Tech на ринку поступово зменшується, але Google залишається найбільшим гравцем.
Це означає, що видавці часто залежать, принаймні частково, від рекламної технології Google для підтримки своєї діяльності: Gannett стверджує, що Google контролює 90% рекламного ринку для видавців.
Майкл Рід, голова та генеральний директор Gannett, заявив у вівторок, що домінування Google в галузі онлайн-реклами призвело до «збитків для видавців, читачів та всіх інших».
«Цифрова реклама – це кровообіг онлайн-економіки, – додав Рід. – Без вільної та справедливої конкуренції за цифровий рекламний простір видавці не можуть інвестувати у свої редакції».
Ден Тейлор, віцепрезидент глобальної реклами Google, заявив CNN, що заяви у позові «просто нікчемні».
«У видавців є багато варіантів вибору, коли йдеться про використання рекламних технологій для монетизації. Насправді Gannett використовує десятки рекламних сервісів, які конкурують між собою, включаючи Google Ad Manager, – сказав Тейлор у вівторок. – І коли видавці вибирають використання інструментів Google, вони зберігають більшість доходу. Ми продемонструємо суду, як наші рекламні продукти використовують видавці та як вони допомагають отримувати прибуток від онлайн-контенту».
Цей позов став одним із численних скарг на Google у справах про монополію в Сполучених Штатах та Європейському Союзі щодо його рекламного бізнесу, який залишається основним джерелом прибутку компанії. Кількість таких позовів невпинно зростає.
Цього року Міністерство юстиції США та вісім штатів подали позов проти Google, звинувачуючи компанію у перешкоджанні конкуренції, домінуванні на ринку онлайн-реклами та закликали Google до розділення бізнесу з реклами.