Оплата пошуку Google – щорічна сума, яку Google платить Apple в обмін на те, що вона є пошуковою системою за замовчуванням у Safari. Ця сума становить 14-16% від загального прибутку Apple, повідомляє 9to5mac.com.
У зв’язку з тим, що ця виплата зараз знаходиться під загрозою через антимонопольну справу проти Google, аналітики Bernstein розглядають, що це може означати для Apple.
Коли ви виконуєте пошук в об’єднаній URL-адресі/панелі пошуку на будь-якому пристрої Apple, використовується пошукова система за замовчуванням. Якщо ви не вносили змін вручну, цією пошуковою системою є Google.
Трафік від пошуку на iPhone, iPad і Mac коштує Google величезних грошей, оскільки саме він дозволяє відображати релевантну рекламу поруч із результатами пошуку. Щоб підтримувати цей трафік і гроші, Google щороку платить Apple нерозголошену суму за підтримку статусу пошукової системи за замовчуванням.
Цей платіж під загрозою через антимонопольну справу, в якій Міністерство юстиції США стверджує, що угода є незаконною, оскільки унеможливлює конкуренцію інших пошукових систем на рівних умовах.
Міністерство юстиції стверджує, що основна мотивація Google полягає в тому, щоб Apple не створила власну конкурентну пошукову систему. Якщо це коли-небудь станеться, це може стати найбільшою загрозою для домінування Google у пошуку, з якою коли-небудь стикалася компанія.
Сума, яку Google сплачує Apple, є таємницею. У 2014 році під час слухання судової справи було оголошено, що сума становила $1 мільярд, тобто приблизно 34% від отриманого доходу. Вважається, що відтоді сума постійно зростала. У 2017 році ця оплата оцінювалася у $3 мільярда, у 2018 році – у $9 мільярдів, у 2020 році – у $10 мільярдів, а у 2021 році – у $15 мільярдів.
The Register повідомляє, що компанія Bernstein повторила свою попередню оцінку, що сума зараз, ймовірно, становить від $18 до $20 мільярдів. Оскільки ця оплата в основному є чистим прибутком, аналітик вважає, що це становить 14-16% річного прибутку Apple.
Існує ймовірність того, що Google програє справу, а щорічні виплати Apple будуть заборонені.
Але у Bernstein впевнені, що це не повинно сильно вдарити по Apple.
«Важливо, що під судом перебуває Google, а не Apple, і Apple може (теоретично) співпрацювати з іншою пошуковою системою, яка буде використовуватися за замовчуванням (і/або зберегти угоду з Google за межами США). Ще один вірогідний сценарій полягає в тому, що Apple запропонує екран вибору. Ми зазначаємо, що Apple контролює доступ до своєї встановленої бази, яка генерує понад $60 мільярдів доходів від реклами. Відповідно, ми вважаємо, що Apple продовжуватиме отримувати комісію (у діапазоні 25-30%) за надання доступу до цих доходів від пошукової реклами», – йдеться у звіті.
У звіті також зазначено, що замість цього Apple може запустити власну пошукову систему.
Оцінка Bernstein, ймовірно, правильна. Однак здається вкрай малоймовірним, що Apple створить власну пошукову систему.
Єдиним способом замінити величезні виплати, які компанія отримує зараз, було б фактично віддзеркалити бізнес-модель Google, яка значною мірою базується на зборі даних користувачів для показу персоналізованої реклами.
Це було б у повному супереченні з позицією компанії щодо конфіденційності. Генеральний директор Apple Тім Кук в минулому цитував афоризм, опосередковано вказуючи на Google і Meta, що якщо ви не є клієнтом, то ви – продукт.
Читайте також на ProIT: Уряд США проти Google: компанію звинувачують в узурпації пошуку в Інтернеті.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!'