Google планує випустити застосунок YouTube Create для iOS-пристроїв, майже через два роки після його ексклюзивного запуску на Android. Як з’ясував TechCrunch, компанія активно наймає інженерів у Бенгалуру (Індія) для розробки цієї версії.
Початкова версія YouTube Create дебютувала у США та ще сімох ринках у вересні 2023 року, а в лютому 2024 року була розширена ще на 13 країн.
Що таке YouTube Create
YouTube Create — це безкоштовний мобільний застосунок для редагування відео, орієнтований на авторів контенту. У ньому доступні стікери, GIF-файли, ефекти як для коротких роликів YouTube Shorts, так і для довших відео. Google створила цей інструмент після консультацій з 3 000 творців, щоб адаптувати функціональність до їхніх потреб.
Запуск застосунку став спробою Google конкурувати з популярним редактором CapCut від ByteDance. Проте дані Sensor Tower, надані TechCrunch, демонструють, що YouTube Create суттєво відстає від CapCut та іншого конкурента — InShot.
У другому кварталі 2025 року застосунок CapCut завантажили 66 млн разів, InShot — 21 млн, а YouTube Create — менше ніж 500 тис. Всього з моменту запуску YouTube Create встановили 4 млн разів.
Показники залучення: суттєве відставання
У другому кварталі CapCut мав 442 млн активних користувачів щомісяця на Android, InShot — 92 млн, тоді як YouTube Create — менше 1 млн.
На платформі iOS, на яку зараз орієнтується Google, конкуренція також значна. CapCut має 194 млн активних користувачів щомісяця, InShot — 25 млн. CapCut та вбудований редактор Instagram очолили завантаження за квартал — 28 млн та 7 млн відповідно.
Попри низькі показники, YouTube Create демонструє позитивну динаміку — у другому кварталі кількість активних користувачів зросла на 28% рік до року, тоді як CapCut додав лише 9%, а InShot навіть втратив 7%.
«Попри стабільне зростання, YouTube Create поки не може конкурувати з великими гравцями — зокрема CapCut, у якого більш ніж у 10 разів більше активних користувачів», — зазначив Аналітик Sensor Tower Ейб Юсеф.
Проблеми з утриманням користувачів
У YouTube Create рівень утримання користувачів протягом 90 днів становить близько 1%, тоді як у CapCut — 7%, а у InShot — 4%.
Показники активності також демонструють відставання: користувачі проводять у YouTube Create в середньому 38 хвилин на місяць, у CapCut — 62 хвилини. Середня кількість сесій на місяць — 11 проти 23 відповідно.
Географія користування
Минулого року Індія становила 67% від загальної кількості щомісячно активних користувачів, цього року — 51%, що свідчить про розширення глобальної аудиторії. Співвідношення активних користувачів за день до місяця також покращилось — з 9% до 12%.
Другим за розміром ринком став Індонезія (21%), далі — Німеччина (5%), Бразилія (4%), Велика Британія (3%).
«Запуск YouTube Create на iOS може суттєво розширити присутність платформи, однак конкуренція залишатиметься жорсткою — як з боку інших редакторів відео, так і соціальних мереж із власними інструментами», — резюмує Юсеф.
Читайте також на ProIT: Google використовує контент YouTube для навчання моделей ШІ без згоди творців — CNBC.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!