Google витратив $26,3 мільярда у 2021 році, щоб стати пошуковою системою за замовчуванням. Такі цифри були оголошені під час свідчень від Alphabet і генерального директора Google Сундара Пічаї в антимонопольному судовому процесі США проти Google. Про це повідомляє Search Engine Land.
Зі свідчень стало відомо, що Google заплатив $26,3 мільярда, щоб бути пошуковою системою за замовчуванням у різних браузерах, платформах і пристроях, причому найбільша частка дісталася Apple. Про це заявив Прабхакар Рагхаван, старший віцепрезидент Google і керівник відділу пошуку.
Пошук Google заробив $146 мільярдів у 2021 році. Це означає, що Google витратив близько 18% свого доходу від пошуку на ці угоди.
«Угода з Apple зробила користування нашими послугами дуже, дуже безпроблемним і легким для користувачів. Ми знаємо, що встановлення його за замовчуванням призведе до збільшення використання наших продуктів і послуг, зокрема пошуку Google у цьому випадку. Тому в цьому є очевидна цінність, і це те, що ми шукали», – сказав Пічаї.
Користувачі, які перейшли на Chrome з Microsoft Internet Explorer, виконували на 48% більше пошуків у Google. Користувачі, які перейшли на Chrome з Mozilla Firefox, виконували на 27% більше пошуків у Google.
«Кореляція була досить чіткою», – цитує Пічаї CNN.
Згідно з даними WSJ, посадовець також зауважив:
«Ми з самого початку зрозуміли, що браузери мають вирішальне значення для того, як люди можуть орієнтуватися в Інтернеті та користуватися ним. Із самого початку стало зрозуміло, що якщо покращити роботу користувачів, вони більше користуватимуться Інтернетом, отримають більше задоволення від користування Інтернетом і більше шукатимуть у Google».
Нескінченне суперництво Google із Microsoft також згадувалось під час свідчень Пічаї у кількох моментах. Зокрема, у спогаді про 2005 рік, коли Девід Драммонд із Google надіслав листа до Microsoft, скаржачись на параметри пошуку в Internet Explorer 7 за замовчуванням. Google хвилювався щодо антиконкурентного характеру того, що Microsoft надає пріоритет своєму власному механізму, MSN Search.
З листа:
«Ми глибоко стурбовані можливістю шкоди процесу конкуренції через дії Microsoft, особливо враховуючи монопольне становище Microsoft з її ОС Windows і браузером IE. Випустивши оновлення IE з новим вікном пошуку, яке за замовчуванням буде використовувати власний пошуковий продукт Microsoft у переважній більшості випадків, Microsoft отримає велику кількість користувачів пошуку з причин, які не мають нічого спільного з перевагами пошукових пропозицій Microsoft. Нарешті, хоча Google сподівається, що судові дії не знадобляться, ми визнаємо, що це передбачувана можливість. Відповідно, Google просить Microsoft подбати про збереження всіх минулих і майбутніх записів, пов’язаних із будь-якими планами прив’язати пошук до будь-якого продукту Microsoft або іншим чином позбавити споживачів конкурентного вибору під час пошуку…»
У спогаді про 2007 рік Пічаї розповів і про те, що ринок браузерів тоді начебто опинився у стагнації, оскільки Microsoft не була «схвильована тим, щоб вдосконалювати браузер», повідомляє Reuters.
Тут варто зазначити, що Chrome був запущений у 2008 році. Його розробкою керував Пічаї.
Зі свідчень стало відомо, наскільки важливий Chrome для підтримки Пошуку Google протягом багатьох років. Очевидно, що угода з компанією Apple (і всі інші угоди за замовчуванням) є цінними для Google.
Із моменту появи екрана вибору пошуку у 2020 році Microsoft Bing не спостерігав позитивного зростання частки ринку в Європі. А ось частка ринку пошуку Google і Microsoft Bing станом на вересень у Європі, за даними Statcounter:
1. Google: 90,87% (у США частка ринку Google нижча – 88,48%).
2. Мicrosoft Bing: 3,4% (у США частка ринку Microsoft Bing вища – 6,35%).
Отже, так, компанія Google витратила $26,3 мільярда, щоб використовувати пошук за замовчуванням скрізь, де вона хоче. Але Європа показує, що на всіх платформах, де є чіткий вибір, люди все ще переважно обирають Google.
Раніше ProIT повідомляв, що Google збирається інвестувати $2 мільярди у конкурента OpenAI Anthropic.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!