Зміни алгоритмів пошуку Google все більше будуть орієнтуватися на генеративний штучний інтелект, що може спровокувати загибель Інтернету у тому вигляді, в якому ми його знаємо. Про те, чим ШІ-пошук загрожує контент-мейкерам і вебсайтам, розповідає The Atlantic.
Першим кроком Google на шляху запровадження ШІ у пошук став Search Generative Experience – експериментальний інструмент із генеративним ШІ, який наразі доступний як публічна бета-версія. Як і ChatGPT, він отримує інформацію з різних вебсайтів, переформулює її та розміщує цей текст поверх результатів пошуку, опускаючи всі посилання на першоджерела нижче. Це пригнічує трафік до решти Інтернету, зменшуючи сам стимул до публікації чого завгодно в мережі.
«Через ШІ-пошук Google може зрештою спровокувати загибель Інтернету у тому вигляді, в якому ми його знаємо», – зазначено в матеріалі.
Google все ще домінує на світовому ринку пошуку, надаючи мільярди відвідувань вебсайтів щодня. Деякі пошукові запити все ще видають звичайний список покликань, але коли згенеровані ШІ результати знаходяться одразу вгорі, часто користувачу немає сенсу покидати Google та переходити за покликаннями на сторонні вебресурси. Сайти втрачають трафік, від якого залежать.
У разі широкого впровадження ШІ-пошуку велика частина контенту, виживання якого залежить від трафіку Google, може зникнути. Якщо публікації не винагороджуються трафіком, автори з часом публікуватимуть менше.
У Google стверджують, що розуміють ці ризики, хоча компанія приховує, як працюють її алгоритми. Прессекретар корпорації заявив, що Google «продовжуватиме надавати пріоритет підходам, які надають цінний трафік широкому колу творців і підтримують здорову відкриту мережу». Але основна передумова пошукового бота: більше тексту в Google і менше трафіку на вебсайти.
Тож штучний інтелект від Google може породити набагато меншу версію Інтернету з меншою кількістю сайтів і дописів. Через це результати пошуку Google можуть стати менш корисними.
«Щоб генеративний ШІ міг нам щось пояснити, потрібно, щоб хтось написав про це першим. Перегляньте покрокові інструкції з відеоігор, у яких сайти нав’язливо документують кожен аспект гри для одержимих шанувальників. ШІ-пошук потребує вже наявних інструкцій, щоб надійно відповідати на запитання про відеоігри… Те саме стосується питань про теслярство, походи, виноробство та будь-яке інше хобі, яке ви можете собі уявити. Боти, принаймні зараз, не можуть займатися цією діяльністю. Тобто їм потрібна людина, яка зробить це за них і напише про свій досвід», – зауважує автор матеріалу.
У світі, де пошук Google більше не є надійним джерелом трафіку, варто очікувати, що ставатиме все більше сайтів із платним доступом.
Як саме ШІ-боти змінять пошук, залишається невідомим. У гіршому випадку все менше ресурсів і звичайних людей розміщуватимуть контент у відкритому доступі в Інтернеті. Продовжать публікуватися контент-маркетологи, яким компанії платять за публікацію інформації про їхні продукти, щоб вплинути на поведінку споживачів.
За даними сайту вакансій Zippia, на кожного журналіста у США вже припадає п’ять менеджерів із контент-маркетингу. При цьому контент-маркетологи широко використовують тексти штучного інтелекту. Це означає, що результати пошуку теоретично можуть перетворитися на резюме статей, написаних іншими ботами. Списки бестселерів Amazon уже заповнені нісенітницею, створеною ШІ, йдеться в матеріалі The Atlantic.
Google звертається до генеративного штучного інтелекту з тих самих причин, що й багато інших компаній, але домінування пошуку від Google на ринку робить кроки компанії надзвичайно тривожними.
«Якщо ви маєте 90-відсоткову частку ринку, ви за визначенням не можете збільшити прибутки, покращуючи свій продукт, – сказав Корі Доктороу, видатний технічний критик. – Якщо ви не можете рости, збільшуючи пиріг, ви ростете, витягуючи з нього більше шматочків».
Вебресурси, які раніше отримували трафік від Google, надалі залучатимуть набагато менше користувачів. Ті з них, які раніше проводили кілька секунд у Google, перш ніж натиснути на покликання, тепер довше «зависатимуть» на сторінці результатів пошуку. А рекламодавці, які давно покладаються на Google, матимуть ще менше вебсайтів для розміщення реклами, оскільки ШІ-боти зменшують трафік на сайти, які не є Google.