Компанія OpenAI, яка стоїть за популярним чат-ботом ChatGPT, розглядає ідею впровадження реклами у свої продукти. Хоча це не є несподіванкою, такий крок має стати сигналом для інших розробників ШІ та користувачів щодо можливих змін у сфері використання штучного інтелекту, повідомляє Axios.
Чому це важливо
ШІ-чат-боти, такі як ChatGPT, вимагають величезних витрат на обслуговування, але при цьому залишаються безкоштовними для багатьох користувачів. Впровадження реклами може відкрити нові джерела доходів для OpenAI та її конкурентів, але також може створити конфлікт між інтересами компаній і їхніх клієнтів.
Що відбувається
Фінансовий директор OpenAI Сара Фріар у розмові з Financial Times підтвердила, що компанія зважує можливість впровадження реклами, але хоче обережно підходити до цього питання. Зокрема до того, коли й де це реалізовувати.
Інші розробники ШІ також досліджують можливості інтеграції реклами у свої продукти. Це стосується таких компаній, як Microsoft і Perplexity, а також стартапів, таких як Adzedek.
Як реклама може бути впроваджена
Існує кілька способів, як реклама може стати частиною роботи чат-ботів. Наприклад:
- Технології, створені Microsoft і Adzedek, дозволяють інтегрувати окремі, чітко позначені рекламні блоки у відповіді чат-бота.
- Реклама може бути представлена у вигляді контекстних оголошень, які не впливають на зміст відповідей, що створює досвід, схожий із сучасними пошуковими системами.
- Проте якщо межі між рекламою та відповідями бота будуть розмиті. Це може підірвати довіру користувачів до технології.
Реклама давно стала основним джерелом доходу для багатьох інтернет-сервісів. Ця модель дозволила багатьом продуктам залишатися безкоштовними для кінцевих користувачів.
«ШІ-бот, який перетворюється на продавця, може бути і прибутковим, і дратівливим. Інтеграція реклами може також викликати етичні питання, якщо бот почне використовувати свою переконливість для стимулювання покупок», — зазначили експерти.
Такі ризики зростають, враховуючи здатність ШІ формувати довірливі відносини із користувачами.
Позиція OpenAI
Компанія офіційно заявила, що наразі немає планів щодо впровадження реклами. Проте вона стикається з викликами щодо пошуку нових джерел доходів, адже попри залучені $6,6 мільярда в останньому раунді фінансування у жовтні продовжує зазнавати мільярдних збитків через високу вартість обслуговування своїх продуктів.
На сьогодні OpenAI отримує доходи від бізнес-клієнтів і споживачів, які платять $20 на місяць за преміум-версію ChatGPT.
Рекламна модель може стати вигідним рішенням для компанії та інших розробників ШІ, але несе й ризики для користувацького досвіду та довіри. Поки що OpenAI зважує всі переваги й недоліки такого кроку.
Раніше ми повідомляли, що у світі штучного інтелекту з’являються нові сильні гравці, які скоро можуть скласти потужну конкуренцію OpenAI.
Лише за останні дні китайські розробники випустили три передові моделі: Deepseek R1 (розроблена HighFlyer Capital Management), Marco-1 (від Alibaba) та гібридну модель від OpenMMLab. Ці інновації прагнуть перевершити OpenAI o1 Preview у продуктивності та доступності.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!