Закон Європейського Союзу про цифрові ринки (DMA), який набуде чинності через три тижні, вимагає від Microsoft, Apple, Alphabet Google, Amazon, Meta Platforms і ByteDance дозволити сторонні програми або магазини застосунків на своїх платформах і спростити для користувачів перехід на платформи конкурентів.
Після п’ятимісячного розслідування Європейська комісія визнала, що iMessage, Bing, Edge та Microsoft Advertising не кваліфікуються як послуги гейткіпера, йдеться в заяві виконавчого органу ЄС. Про це повідомляє Yahoo!Finance.
Однак Комісія заявила, що App Store, операційна система iOS і браузер Safari продовжуватимуть класифікуватися як гейткіпери, як і соціальна мережа Microsoft Linkedin та операційна система Windows.
У компанії Apple зауважили, що використання iMessage в ЄС є незначним навіть на її пристроях, порівняно зі службами обміну повідомленнями її конкурентів, і що iMessage не є важливим каналом для компаній.
«Споживачі сьогодні мають доступ до широкого спектру програм обміну повідомленнями. Часто вони використовують їх одночасно, легко перемикаючись між ними», – сказав представник Apple.
У Microsoft заявили, що Bing, Edge та Microsoft Advertising мають конкурентів на ринку і відносно невеликий масштаб охоплення, тобто вони не є важливими шлюзами для бізнес-користувачів.
«Ми продовжуємо співпрацювати з Комісією та галуззю в цілому, щоб переконати, що інші платформи Microsoft повністю відповідають DMA», – сказав представник корпорації.
Лазар Радич, антимонопольний експерт із Міжнародного центру права та економіки, сказав:
«Це хороший знак, що Комісія врахувала реалії ринку, а не просто навісила ярлик гейткіпера на iMessage, оскільки він відповідає певним кількісним порогам. Це свідчить про те, що Комісія здатна уникнути спокуси надмірного регулювання».
Однак Коаліція за відкриті цифрові екосистеми (CODE), членами якої є Google, Meta Platforms і Qualcomm, не погодилася з рішенням Комісії виключити такі сервіси, як iMessage.
«Сьогоднішнє несподіване рішення підриває цілі DMA, а також його потенціал покращити вибір і конкурентоспроможність для всіх європейців», – йдеться в заяві.
Раніше ми повідомляли, що Єврокомісія назвала 22 компанії та сервіси, які потрапили під дію європейського Закону про цифрові ринки (Digital Markets Act, DMA).
Ось повний перелік цих сервісів:
- Соцмережі: TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn.
- N-IICS або служби обміну повідомленнями: WhatsApp, Messenger.
- Сервіси посередницьких послуг: Google Maps, Google Play, Google Shopping, Amazon Marketplace, Apple App Store, Meta Marketplace.
- Обмін відео: YouTube.
- Рекламні сервіси: Google, Amazon, Meta.
- Веббраузери: Chrome, Safari.
- Пошукова система: Пошук Google.
- Операційні системи: Android, iOS, Windows.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!