ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

Google залишає сторонні cookie у Chrome: Privacy Sandbox не спрацював

author avatar ProIT NEWS

Після років розробки ініціативи Privacy Sandbox компанія Google заявила, що більше не планує впроваджувати механізм для відмови від сторонніх cookie у браузері Chrome.

Як підтвердив віцепрезидент проєкту Privacy Sandbox Ентоні Чавес, заплановане вікно з проханням до користувачів вимкнути сторонні cookie не з’явиться. Підтримка таких файлів залишиться як є, можливо, назавжди, пише Ars Technika.

Ще у 2019 році Google анонсувала намір створити нову систему для реклами, яка водночас мала б краще захищати приватність користувачів. Ішлося, зокрема, про відмову від сторонніх cookie — невеликих фрагментів коду, за допомогою яких рекламодавці відстежують дії користувачів у мережі.

Спочатку компанія запропонувала систему FLoC (Federated Learning of Cohorts), яка викликала критику через слабкий прогрес у приватності. Пізніше Google перейшла до Topics API, однак строки запуску оновлень неодноразово переносили з 2022 року.

Останній варіант передбачав запуск вікна у Chrome, яке пропонувало б користувачам відключити сторонні cookie. Тепер Google передумала — з одного боку, через зростання уваги рекламної індустрії до конфіденційності, з іншого — через серйозний юридичний тиск.

Попри провал повного перегляду системи відстеження, Google не закриває ініціативу Privacy Sandbox повністю. Компанія планує впровадити обіцяні оновлення до режиму інкогніто у Chrome, зокрема захист IP-адрес користувачів для боротьби з міжсайтовим трекінгом. Режим інкогніто вже блокує всі сторонні cookie, а нові функції мають покращити конфіденційність ще більше.

Водночас Чавес визнає, що роль API Privacy Sandbox зміниться. Google і надалі співпрацюватиме з партнерами в рекламній індустрії для пошуку прийнятного рішення. Але, як зазначають аналітики, малоймовірно, що галузь добровільно відмовиться від cookie.

Причини відмови не лише технологічні

З моменту запуску Privacy Sandbox компанія програла три антимонопольні справи, зокрема ті, що стосуються пошукового сервісу та рекламних технологій. Суд уже встановив, що Google зловживає своєю часткою ринку, зокрема через домінування Chrome, а подальші спроби нав’язати індустрії власні рішення, як-от примусова заміна cookie, можуть тільки посилити тиск із боку регуляторів.

З технічного погляду, Privacy Sandbox міг би запропонувати кращий захист даних, аніж cookie, але повсюдне впровадження цієї системи дало б Google ще більше контролю над ринком, що також викликає занепокоєння. Таким чином, рішення залишити все як є — це баланс між юридичним ризиком, технічними можливостями й стратегічним контролем над ринком.

Читайте також на нашому сайті про найкращі розширення браузера Google Chrome.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.