Поки триває другий тиждень антимонопольного процесу США проти Google, Міністерство юстиції зосереджується на тому, що насправді приносить дохід пошуку Google, – рекламі.
Мін’юст стверджує, що домінування Google дає змогу компанії підвищувати ціни для рекламодавців із невеликими наслідками. Це підтвердив віцепрезидент із рекламних продуктів Google Джеррі Дішлер.
Компанія налаштовує свої рекламні аукціони таким чином, щоб досягти цільових показників доходу. «Запуск» аукціону може підвищити ціни на пошукову рекламу на 5% і навіть більше.
Bloomberg описує подробиці свідчень Дішлера щодо заяв, які він зробив під присягою у 2020 році.
На суді Джеррі Дішлер сказав, що компанія часто вносить зміни в аукціони, які використовує для продажу пошукових оголошень, – текст і рекламні пропозиції, які з’являються у верхній частині сторінки результатів у відповідь на запити користувачів.
За його словами, вказані зміни можуть включати збільшення вартості реклами або мінімальних витрат на рекламу, відомих як резервна ціна. Навіть коли ці «налаштування» впливають на ціни реклами, Google зазвичай не повідомляє про це рекламодавцям.
«Ми, як правило, не повідомляємо рекламодавцям про зміни цін», – сказав Дішлер.
Такий механізм дає змогу Google підняти ціни на 5% для типового рекламодавця і потенційно підвищити їх на 10% для деяких запитів. Сторони, які купували рекламу, не знали про ці «налаштування» цін.
Як зазначає The Verge, підвищення цін на рекламу, очевидно, було одним зі способів Google збільшити дохід від пошуку під час «посушливих» періодів. Один із них, очевидно, стався навесні 2019 року, згідно з ланцюжком електронних листів Дішлера з колегами.
Зокрема, в одному з цих листів у травні 2019 року Дішлер і його команда обговорювали, як вони «трусять подушки», щоб знайти потенційні зміни в рекламних аукціонах, які б гарантували, що Google досягне цільових показників доходу.
В електронному листі описуються й інші варіанти збільшення доходу, зокрема зробити пошук помітнішим для користувачів Chrome.
Компанія Google заробила $98 млрд на пошуковій рекламі для своїх сервісів, якими володіє та керує, у 2019 році (очевидно, не враховуючи дохід від YouTube). Дішлер сказав, що ця цифра перевищила $100 млрд у 2020 році.
За його словами, приблизно дві третини, понад 60% загального доходу компанії, припадає на рекламу у пошуковій мережі.
Дішлер заявив у суді, що 10% – це приблизна верхня межа підвищення цін, і що підвищення цін на 15% було б «небезпечним вчинком».
Хоча він визнав, що загальний дохід все одно може зрости, навіть якщо високі ставки підштовхнули деяких рекламодавців до таких конкурентів, як Meta або TikTok.
Демонстрація того, що Google може підвищити ціни на рекламу за невеликого конкурентного тиску, може допомогти підтвердити аргумент Міністерства юстиції про те, що компанія зберігає незаконну монополію на онлайн-пошук.
Міністерство юстиції стверджує, що Google досягає цього, сплачуючи мільярди доларів веббраузерам і виробникам смартфонів, щоб переконатися, що пошук Google – попередньо обраний варіант за замовчуванням для користувачів, які мають доступ до Інтернету. У межах цих угод компанія платить Apple Inc., Samsung Electronics Co. й іншим частину доходу, який вона отримує від пошукової реклами.
Судовий процес навколо Google, як очікується, триватиме до листопада, а вердикт буде винесено не раніше наступного року.
Раніше ми повідомляли, що Google експериментує з новими функціями генеративного ШІ, зокрема з’явилися три новації у пошуку.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!