ProIT: медіа для профі в IT
Приблизно хвилину

Google використовує контент YouTube для навчання моделей ШІ без згоди творців — CNBC

author avatar ProIT NEWS

Google активно використовує відео з YouTube для навчання своїх моделей штучного інтелекту, зокрема Gemini та генератора відео й аудіо Veo 3. Про це повідомляє CNBC із посиланням на власні джерела.

За словами одного зі співрозмовників, компанія використовує вибірку з каталогу, що налічує понад 20 мільярдів відеороликів. У Google підтвердили, що контент YouTube дійсно залучають до тренування, але лише частково та в межах угод із творцями і медіапартнерами.

У компанії пояснили, що давно використовують свій контент для покращення сервісів, і поява генеративного ШІ не стала винятком.

Проте низка експертів вказує на ризики для сфери авторських прав. На їхню думку, навчання моделей ШІ на чужому відеоконтенті без прямої згоди авторів загрожує індустрії інтелектуальної власності. Хоча YouTube стверджує, що раніше повідомляв про це, багато творців навіть не підозрювали, що їхні ролики використовуються для навчання.

Компанія не повідомляє, скільки саме відео залучено до процесу. Проте навіть 1% від усього каталогу — це понад 2,3 мільярда хвилин контенту, що у кількадесят разів перевищує обсяги даних, які використовують конкуренти.

Завантажуючи відео на платформу, творці автоматично надають YouTube широкі права на використання своїх матеріалів. Водночас можливості відмовитися від використання роликів для тренування ШІ-моделей компанії Google наразі не передбачено.

Правозахисники та представники креативної індустрії вважають, що роки праці авторів використовуються без компенсації та навіть без попередження. Так, компанія Vermillio створила сервіс Trace ID, який визначає, наскільки створені ШІ-відео схожі на оригінальні роботи. У деяких випадках цей показник перевищував 90%.

Деякі автори сприймають навчання ШІ на своїх відео як можливість для нових експериментів. Але більшість вважає ситуацію непрозорою та такою, що потребує чіткого регулювання.

Для кращого контролю YouTube уклав партнерство з агентством Creative Artists Agency, щоб розробити систему керування ШІ-контентом, який імітує публічних осіб. Водночас інструменти для видалення або виявлення подібного контенту досі лишаються недосконалими.

Читайте також: YouTube послаблює правила модерації контенту.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.