Компанія з дослідження цифрового маркетингу eMarketer прогнозує, що частка Google на ринку пошукової реклами в США може впасти нижче 50% наступного року вперше за більш ніж 10 років. Google почала втрачати позиції й в інших важливих сферах, де домінувала довгий час. Нещодавнє дослідження показало, що молодь більше не використовує слово «Google» як дієслово (гуглити), пише Business Insider.
«Молоді інтернет-користувачі тепер «шукають» замість того, щоб «гуглити», — зазначив Марк Шмулік, аналітик Bernstein Research.
Цей тренд частково пов’язаний з появою таких інструментів штучного інтелекту, як ChatGPT від OpenAI та Perplexity AI, які використовують великі мовні моделі, навчені на величезних обсягах даних, щоб відповідати на запитання користувачів природною мовою.
Щоб наздогнати конкурентів, у березні 2023 року Google запустила Gemini, власну велику мовну модель, яка тепер представляє результати пошуку Google природною мовою у верхній частині сторінки. Відтоді Google розгорнув низку інших генеративних інструментів ШІ та вдосконалень своєї пошукової системи.
Google також використовує ШІ для кращого представлення реклами в результатах пошуку. На початку цього місяця компанія продемонструвала приклад, показавши, як продукти Tide тепер рекламуються під пошуковим запитом «як вивести плями від трави з джинсів?».
«Ми впевнені в цьому підході до монетизації нашого досвіду на основі штучного інтелекту. Ми вже проходили через подібні зміни», — сказав Брендан Краам, віцепрезидент Google, який відповідає за пошукову рекламу.
Хоча Google все ще залишається найпопулярнішою пошуковою системою, її конкуренти наступають їй на п’яти. Пошукова система зі штучним інтелектом Perplexity заявляє, що у вересні вона обробила 340 мільйонів запитів і має кілька «домашніх, топових» компаній, які бажають розмістити рекламу на платформі, повідомив головний комерційний директор Дмитро Шевеленко.
Perplexity оцінюється в понад $1 млрд і отримала фінансування від Джеффа Безоса та Nvidia. Вона також зіткнулася з негативною реакцією через те, що не вказала джерела захищених авторським правом матеріалів, використаних у своїх результатах.
На Perplexity пошукові запити супроводжуються питаннями, які залучають користувача до розмови. Perplexity заявляє, що в майбутньому це дозволить спонсорам розміщувати рекламу на цих додаткових запитаннях.
У презентації для рекламодавців Perplexity заявила, що відповіді на спонсоровані запитання будуть заздалегідь схвалені рекламодавцями «і можуть бути заблоковані, що дасть вам впевненість у тому, як ваш бренд буде представлений у відповіді».
Читайте також на ProIT, що Google Chrome запускає вебмонетизацію сайтів.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!