Репортерка The New York Times випробувала бета-версію чат-бота Expedia для планування подорожей на базі ChatGPT. Під час свого першого візиту до Мілана журналістка протестувала маршрут, який для неї склав віртуальний туристичний консультант, та описала цей досвід.
Туристичні компанії вже використовують ШІ для обслуговування клієнтів і бронювання, але тепер такі сервіси, як Kayak і Expedia, експериментують зі штучним інтелектом, щоб допомагати людям у подорожах знаходити місця, куди піти та де зупинитися.
«Я не знала точно, чого очікувати від маршруту, який мій туристичний консультант склав лише за п’ять секунд, але коли я прибула на центральну площу Мілана Дуомо… я очікувала, що мене занесе в шалений ритм міста. Натомість я опинилася посеред відносно порожньої площі, оточеної закритими магазинами та кафе», — розповідає про свій досвід репортерка.
Тоді вона спитала у чат-бота: «Чому ти не сказав мені, що сьогодні в Мілані вихідний?»
«Вибачте, я не знав, що ви плануєте відвідати Мілан 1 травня, — відповів ШІ-гід. — Як віртуальний помічник у подорожах, я намагаюся надати якомога більше інформації, але іноді я щось пропускаю. Прошу вибачення за будь-які незручності, які це могло спричинити вам».
«Мені стало погано, ніби я образила чиїсь почуття, і мені довелося нагадати собі, що я розмовляю не з людиною», — описує свої відчуття від спілкування з чат-ботом репортерка.
Далі віртуальний гід повів авторку до художнього музею Pinacoteca di Brera. Але коли вона перевірила години роботи музею через Google, виявилося, що він зачинений через свято.
На відміну від ШІ-гіда, послуги туристичного консультанта-людини, якими для порівняння скористалася репортерка, виявились «більш індивідуальними» та «підкреслили важливість людської взаємодії».
За зізнанням журналістки, рекомендації гіда-людини були більш конкретними, маршрут враховував уподобання туристки, і вона легко довірилася гіду.
«Хоча мій ШІ-асистент був оснащений великою базою даних і був запрограмований думати та реагувати як людина, я не повністю довіряла його судженням і часом відчувала потребу проводити власні дослідження. ChatGPT має доступ до інформації лише до 2021 року, а з того часу в індустрії подорожей багато чого змінилося. І все-таки я вважаю, що мій помічник добре встановив баланс між must-see пам’ятками й менш відомими частинами міста. Головне було сформулювати питання якомога чіткіше. Я також оцінила те, що він миттєво відповідав і був доступний цілодобово», — зазначила репортерка.