Обсяг дистанційної роботи у США хоч і знизився з рівня пандемії, однак уже близько року тримається на рівні приблизно 28%. З одного боку, багато роботодавців використовують віддалену модель роботи принаймні частково. А з іншого, вони все частіше говорять про своє бажання бачити співробітників в офісі.
Зокрема, Apple, Disney, AT&T, JPMorgan Chase, Dell, Meta, Comcast, Goldman Sachs, FedEx, Walmart і BlackRock цього року вже відмовилися від політики віддаленої роботи. Але цей підхід не враховує важливий аспект: необхідність виховання дітей та опікунства, повідомляє The Atlantic.
У серпні Білий дім наказав членам Кабінету «агресивно» визначити пріоритети повернення працівників до офісу цієї осені, щоб «всі ми отримали користь від підвищення морального духу, командної роботи та продуктивності, які є результатом особистої роботи».
Навіть Zoom – компанія, технологія відеодзвінків якої полегшує віддалену роботу, вимагає від багатьох своїх працівників повернутися в офіс – на тій підставі, що компанія вважає особисту роботу більш ефективною.
Ця зміна тренду відображає занепокоєння, яке давно висловлювали керівники й менеджери і яке підтверджується низкою нещодавніх досліджень: віддалена робота заважає продуктивності.
Одне з досліджень показало, що в Індії працівники із введення даних, які працювали віддалено, були на 18% менш продуктивними, ніж їхні колеги в офісі. В іншому дослідженні було виявлено, що повністю віддалені працівники були приблизно на 10% менш продуктивними, ніж їхні офісні колеги.
Привабливість віддаленої роботи надто часто замовчується як питання «якості життя» або «балансу між роботою й особистим життям» (work-life balance).
Водночас підхід роботодавців не враховує інтереси багатьох опікунів, які піклуються про хворих, дітей, осіб похилого віку, людей з інвалідністю та ментальними розладами. Дистанційна робота дає їм змогу впоратися з цим надміру великим навантаженням. Адже опікунство – це теж робота, звертають увагу у The Atlantic.
«Віддалена робота – це не лише питання балансу між роботою й особистим життям. Це питання балансу роботи й роботи. Традиційна концепція продуктивності цього не враховує», – стверджує видання.
Основні методи, за допомогою яких вимірюються економічні показники, залишають поза увагою неоплачувану працю (як виховання продуктивного працівника). Коли опікун вимушений залишити роботу, щоб доглядати за членом сім’ї на повний робочий день, він вважається економічно неактивним. Це створює викривлену картину економіки.
Багато хто з експертів припускав, що необхідність посилення догляду за дітьми, викликана закриттям шкіл, непропорційно витіснить матерів із ринку праці. Однак ризик був перебільшений.
«Ми не вміємо розповідати вичерпну історію економіки, тому що повністю ігноруємо всю економічну діяльність, яка здійснюється вдома», – йдеться в матеріалі The Atlantic.
Найбільш очевидною перевагою віддаленої роботи є те, що вона економить час на дорогу і дає змогу працівникам продуктивно використовувати вільний час протягом дня.
До того ж робота в офісі не позбавляє від часу простою, а лише обмежує його використання. Не маючи змоги завантажувати посудомийну машину між зустрічами, ви можете поспілкуватися з колегою або перевірити соціальні мережі.
Це підтверджує червневе опитування працівників: ті, хто працює вдома, частіше, ніж їхні офісні колеги, виконують особисті справи, доглядають за дитиною чи займаються хатніми справами протягом робочого дня, але трохи рідше на дозвіллі читають книги чи грають в ігри на телефоні або комп’ютері.
«Переконливі докази свідчать про те, що дистанційна робота дає змогу опікунам залишатися на роботі. Можливо, саме тому рівень зайнятості жінок, які мають дітей віком до 5 років, перевищив свій рівень до пандемії», – пише The Atlantic.
Раніше ProIT повідомляв, що Meta оновлює політику RTO: працівники втратять роботу, якщо не з’являтимуться в офісі хоча б тричі на тиждень.
Також ми писали, що амбасадор віддаленої роботи Zoom наказує своїм співробітникам виходити з дому та повертатися до офісної праці.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!