Війна – не найсприятливіше середовище для ведення бізнесу, але часто саме умови дають найбільші поштовхи. Це ми могли побачити під час пандемії коронавірусу, коли більшість компаній адаптувалися до нових реалій, перейшли на дистанційку і продовжили розширюватись.
Дещо схоже відбувається і зараз, під час повномасштабної війни з росією. Українські компанії шукають можливості для виживання, роблять ставку на експорт і виходять на європейські ринки, нерідко збільшуючи обсяги виробництва.
Згідно з даними останнього дослідження Дії.Бізнес і партнерів, 14% компаній показали зростання обсягів робіт порівняно з періодом до 24 лютого 2022 року. Тоді як повністю зупинили свій бізнес лише 8% компаній. UCloud стала однією з тих, яка змогла масштабуватися й вийти на новий рівень під час війни.
Що дало нам змогу масштабуватись?
Передумови
У перші дні повномасштабного вторгнення головним завданням для багатьох українців стало перевезення своєї родини у безпечне місце. Те ж саме відбувалось і з бізнесом.
Багато компаній почали звертатися до нас, аби перенести свою інфраструктуру у безпечні ЦОД у Європі, адже дата-центри в Україні могли бути зруйнованими або окупованими.
Ми не один рік працюємо у Європі з ЦОДами у Польщі та Німеччині, а також маємо великий досвід диджиталізації бізнесу. Це дало змогу надати нашим клієнтам своєчасні та якісні послуги.
Нарощування потужностей
Великий попит на послуги хмарного оператора змусив компанію розширювати свою команду та нарощувати потужності. Ще до повномасштабного вторгнення UCloud закупила велику партію обладнання для одних цілей, але у підсумку ми використали його для нагальних потреб.
Це обладнання дало нам змогу у перші 2 місяці заповнювати ті ресурси, які вже були в наявності. Після цього пішла планова робота з нарощування потужностей. Наприклад, розміщення нашої інфраструктури в ще одному ЦОДі у Польщі, відкриття офісу у Варшаві та закупівлі нового обладнання.
Своєчасне реагування на збільшення попиту дало нам змогу масштабуватись і стати найбільшим хмарним оператором в Україні. За рік ми зросли на 40% у валюті. Як і український ринок показав зростання теж на 40%.
Лояльність
Ще одним важливим фактором вдалого масштабування в умовах війни є лояльність до своїх клієнтів. Після початку вторгнення багато компаній не були спроможні платити за послуги хмарного оператора, але ми продовжили надавати їх.
Згодом більшість компаній оплатили послуги у повному обсязі. Це дало змогу UCloud не лише не втратити своїх клієнтів, але й у підсумку отримати гроші та продовжити масштабування.
Надійне партнерство – це те, що втримало український бізнес на плаву після 24 лютого. Компанії об’єдналися і змогли підтримати одна одну у скрутний час. Як би пафосно це не звучало, але це ще один приклад єднання українського народу.
Деякі поради щодо ведення бізнесу під час війни
1. Використовуйте бекапування
Зараз ми спостерігаємо тенденцію, що більшість компаній почали використовувати бекапування за межами основних ЦОДів. Найкраще рішення під час війни – робити копії інформації у Європі.
Причини ті ж – українські дата-центри все ще перебувають під ризиком обстрілів та знищення. Тому мати копії інфраструктури у закордонних дата-центрах – це маст хев для українського бізнесу. Це дасть змогу не припиняти роботу у випадку надзвичайних ситуацій і форс-мажорів.
Також необхідно регулярно перевіряти справність бекапів: їхню цілісність, готовність до відновлення. Це не займає багато часу, але зменшить ризик зникнення інформації.
2. Навчайте свою команду
Під час війни підвищується ризик виникнення надзвичайних ситуацій. У таких випадках усі працівники повинні знати, як діяти. Йдеться не лише про рядових співробітників, але й про менеджерів середньої ланки та вище керівництво.
Подумайте, з якими ситуаціями може зіткнутися конкретно ваш бізнес в умовах війни, прорахуйте усі ризики, складіть конкретний план виходу із ситуації для кожного з підрозділів.
Таке планування зменшить паніку всередині компанії та збереже багато ресурсів. Кожен знатиме свою роль у вирішенні певної ситуації та не заважатиме іншим виконувати свою роботу.
3. Шукайте хороших партнерів
Слід ще раз наголосити, що партнерство – вагомий складник успіху в умовах війни. Шукайте для себе надійних партнерів, на яких можна покластися. Об’єднуйтесь, допомагайте один одному, ставайте сильнішими разом.
Це не означає, що треба співпрацювати з будь-ким, аби лише співпрацювати. Потрібно зважено підходити до вибору партнерів, щоб співпраця була взаємовигідною й давала змогу розвиватись усім її суб’єктам.
Позитивна тенденція з дослідження, про яке я згадував на початку блогу, дає нам надію, що невдовзі український бізнес вийде на довоєнні показники. Компанії продовжують відбудовуватись у війну завдяки співпраці. Тому розвиваймо український бізнес разом!