Розробники все більш позитивно оцінюють вплив генеративного штучного інтелекту на їхню роботу та компанії в цілому, свідчить звіт, опублікований розробником хмарних API Kong.
В опитуванні взяли участь 747 ІТ-фахівців і бізнес-лідерів. 92% респондентів сказали, що штучний інтелект є пріоритетом для їхнього бізнесу, а 83% сказали, що інвестиції в ШІ в їхніх організаціях відкрили можливості для нових продуктів або послуг за останній рік.
Опитування також показує, що API відіграватимуть усе більшу роль у поточному розвитку штучного інтелекту, а інтеграція зі штучним інтелектом буде найважливішим аспектом управління API протягом наступних 1-2 років.
«Для компаній інтеграція штучного інтелекту в керування API має вирішальне значення для автоматизації та оптимізації операцій, підвищення безпеки та надання більш персоналізованого досвіду користувачам», — пишуть автори звіту Kong «API Impact Report 2024». — «Це може дозволити виявлення аномалій у реальному часі, динамічне коригування ресурсів для оптимальної продуктивності та розробку інноваційних послуг».
Тим не менш, тенденція до того, що користувачі обходять політику своїх організацій щодо використання штучного інтелекту, змушує компанії вводити такі інструменти, як шлюзи штучного інтелекту та рішення для запобігання втраті даних (DLP), щоб забезпечити управління даними та відповідність нормативним вимогам.
Автори звіту відзначили, що організації та окремі люди впроваджують штучний інтелект набагато швидше, ніж це було з попередніми технологічними проривами, «а це означає, що організаціям потрібно рухатися швидше, ніж будь-коли, щоб бути на хвилі інновацій ШІ». Близько 80% опитаних розробників сказали, що в їхніх організаціях є вказівки щодо використання штучного інтелекту або обмеження, а близько 20% не мають жодних. Близько 2% заявили, що їхні організації забороняють генеративні інструменти ШІ.
Близько 60% респондентів сказали, що знаходять способи обійти обмеження для доступу до необхідних інструментів ШІ. Однак конфіденційність даних, безпека та управління також очолюють список (майже 60%) проблем, з якими стикаються під час інтеграції служб штучного інтелекту з існуючими інфраструктурами мікросервісів.
«Ми досягли моменту, коли впровадження штучного інтелекту є обов’язковим, однак стратегічна дія буде основним маркером довгострокового успіху», — сказав Марко Палладіно, співзасновник і технічний директор Kong. — «Наш звіт підкреслює потребу в інфраструктурі під застосунками штучного інтелекту, яка б забезпечувала надійне управління, одночасно підвищуючи продуктивність штучного інтелекту».
Звіт компанії повторює те, що знайшли інші постачальники, коли справа доходить до розробників та ШІ. Опитування Kobiton, проведене наприкінці минулого року, показало, що більшість розробників і тестувальників мобільних застосунків використовують генеративні інструменти штучного інтелекту для ряду завдань і для вирішення проблем, пов’язаних із розробкою та контролем якості. Окрім того, вони використовують цю технологію, коли мають обмежені фінансові ресурси або недостатньо кваліфікованих програмістів.
Опитування Kong також показало, що розробники набирають переваги генеративного штучного інтелекту: 60% сказали, що їм подобається працювати з технологіями, що швидко розвиваються, а 57% сказали, що це полегшить їм роботу. Однак 35% вважають, що впровадження ШІ відбувається надто швидко. Також існує тривога щодо майбутнього: 18% вважають, що використання інструментів ШІ призведе до звільнень у їхніх компаніях. Майже кожен десятий опитаний сказав, що не хоче працювати зі штучним інтелектом, а деякі вважають, що ШІ недооцінить їх роботу або збільшить навантаження. 26% кажуть, що штучний інтелект створить нові посади або можливості в їхніх організаціях.
API ставатимуть все більш важливими для розробки та використання ШІ. Компанія зазначила, що API загалом широко використовуються: 85% зі списку Fortune 100 використовують їх як основну частину своїх ІТ-операцій, а майже половина розробників і менеджерів кажуть, що їхнім компаніям потрібно більше усвідомлювати цінність API для бізнесу.
Автори звіту пишуть, що «інтерфейси API забезпечують спілкування між людьми та системами штучного інтелекту, а також ШІ та іншими цифровими інструментами. API служать руками, очима та вухами ШІ. І зі збільшенням використання штучного інтелекту зростатиме кількість API, які їх уможливлюють».
За прогнозами Gartner, до 2026 року понад 30% зростання попиту на API відбуватиметься за рахунок штучного інтелекту та інструментів, які використовують великі мовні моделі (LLM). Окрім того, Kong прогнозує, що до 2030 року цінність API для створення ШІ зросте на 170%.
Читайте також на ProIT: 24% розробників використовують ШІ принаймні на одному етапі розробки програми — опитування.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!