Майбутні Meta Quest 3 та Apple Vision Pro сприятимуть відновленню бізнес-попиту на гарнітури AR/VR.
За даними IDC, продажі гарнітур доповненої та віртуальної реальності (AR і VR) продовжують різко падати через слабкі економічні умови та старіння продуктових ліній. Але майбутні випуски пристроїв від таких постачальників, як Meta та Apple, можуть змінити ситуацію пізніше цього року та до 2024 року, прогнозує аналітична компанія. Про це повідомляє Сomputerworld.
Глобальні поставки пристроїв AR/VR у другому кварталі 2023 року знизилися на 46% порівняно з аналогічним періодом минулого року, згідно з останнім звітом IDC Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker, причому комерційні поставки впали відповідно до загального ринку (44,4%).
Це є четвертим поспіль квартальним падінням поставок і слідує за черговим різким падінням у першому кварталі (54,4% у річному обчисленні, згідно з даними IDC за червень).
Незважаючи на це, IDC очікує, що в останні два квартали 2023 року ситуація вирівняється і за рік буде продано 8,5 мільйона пристроїв (що означатиме зниження продажів на 3,2% за весь рік порівняно з 2022 роком).
Аналітики прогнозують, що продажі повернуться до рівня 2017 року. Продажі досягли піку у 2021 році після запуску Quest 2 від Meta.
Meta продовжує домінувати на ринку з часткою 50,2% протягом другого кварталу 2023 року, тоді як Sony (27,1%) і ByteDance (9,6%), яка володіє брендом Pico, збільшують частку щорічно.
IDC пояснює низький попит на гарнітури у цьому кварталі більш широкими економічними умовами та зростанням цін на Meta’s Quest 2 минулого року, яке було скасовано у червні.
Іншим фактором є старіння портфелів продуктів від кількох постачальників. Однак ця проблема зміниться найближчими місяцями, оскільки Meta готується до запуску свого пристрою Quest 3. А на початку наступного року Apple має випустити на ринок довгоочікуваний пристрій Vision Pro (хоча його продажі, ймовірно, частково будуть не такими великими через обмеження поставок).
За поточними припущеннями, у 2024 році буде виготовлено 400 тисяч гарнітур Vision Pro.
Запуск гарнітури Apple «приверне таку необхідну увагу до невеликого ринку», заявив Рамон Т. Лламас, директор із досліджень мобільних пристроїв і AR/VR в IDC.
Прогноз на 2024 рік значно кращий. Очікується, що загальні поставки пристроїв AR/VR наступного року зростуть на 46,8% у річному обчисленні, повідомляє IDC. Прогнозується, що комерційні продажі (підприємства, державні й освітні установи, але не військові) зростатимуть такими ж темпами – до 44,1%.
За даними IDC, Meta’s Quest 3 відіграватиме найважливішу роль на комерційному ринку.
«Повернення до комерційного зростання буде зумовлене Quest 3 і, значно меншою мірою, Vision Pro. Висока ціна Vision Pro та вихід на ринок зрештою призведуть до низького обсягу продажів, тому ми очікуємо, що його частка на комерційному ринку становитиме менше 10% у 2024 році», – сказав Computerworld Джитеш Убрані, менеджер із досліджень мобільності та споживчих пристроїв IDC.
IDC оптимістично налаштована щодо ширшого впровадження пристроїв AR/VR. Прогнозується, що загальні глобальні поставки досягнуть 30,3 мільйона пристроїв у 2027 році.
Раніше ProIT повідомляв, що Meta і LG разом працюють над новою VR-гарнітурою Quest Pro – конкурентом Apple Vision Pro.
Також ми писали, що презентація Apple Vision Pro змусила Samsung удосконалювати дисплей своєї VR-гарнітури Galaxy XR.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!