ProIT: медіа для профі в IT
5 хв

Як використовувати Reddit і Quora для просування бренду

author avatar Катерина Чуб

«Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті, у вас немає бізнесу». Хоча Біл Гейтс ніколи не казав це дослівно, сама фраза стала пророчою. Лише невелика поправка на 2025 рік: сьогодні мало видимості у Google — потрібно бути активним у соцмережах та на форумах.

Якщо вам здається, що останні ось-ось припинять своє існування, ви глибоко помиляєтеся: Reddit і Quora не просто живі, а нарощують базу користувачів та несподівано перетворилися на потужні майданчики для просування брендів. Розповідаємо, як це працює.

Як використовувати Reddit і Quora для просування бренду. Що таке Reddit і Quora?

Reddit заснували у 2005 році як платформу для розвитку спільнот, що об’єднані конкретними інтересами, і з того часу сайт стрімко наповнювався новинами та обговореннями.

Одна тема або спільнота — окремий сабреддіт (subreddit), проте ніхто не заважає створювати нові сабреддіти на теми, що вже обговорюють на форумі.

Кількість таких обговорень давно обчислюється десятками тисяч і це не дивно — станом на 2025 рік сайт щотижня відвідують понад 400 млн активних користувачів (або 100 млн щодня)! Близько 45% цієї великої аудиторії мешкає в США і ще 55% — за їх межами, переважно в Індії, Великій Британії та Канаді.

Quora на фоні попереднього майданчика виглядає більш серйозним ресурсом: тут можна поставити будь-яке (без перебільшення!) питання та отримати на нього відповідь — або експерта, або такого ж пересічного користувача.

Цей сервіс був створений трохи пізніше, у 2009 році, проте його відвідуваність тільки зростає, й у 2025 склала близько 400 млн унікальних користувачів на місяць або 27 млн на день.

Тільки в США нараховується близько 148 млн користувачів Quora, інші місця посіли Індія (100 млн), країни ЄС (70,5 млн) та Велика Британія (22,5 млн).

У цих двох майданчиків дуже різний «вайб»: Reddit більш хаотичний та мемний, водночас як Quora — більш серйозна та структурована. Проте у них є декілька важливих спільних рис: величезна аудиторія, довгий життєвий цикл контенту та природна інтеграція брендів.

Це означає, що якщо ви хочете розповісти всьому світу про свій бізнес або проєкт — Reddit та Quora чудово для цього підійдуть. Далі розглянемо, як реалізувати це на практиці.

Обидва майданчики навряд підійдуть для агресивних продажів «в лоб», адже люди це миттєво визначать і їх довіра буде втрачена. Проте менш надокучливі способи дійсно можуть спрацювати. Відомо, що значна частка користувачів Reddit не використовує жодні інші соціальні мережі: наприклад, 23% не зареєстровані в Facebook, 47% — в Instagram і 69% — у TikTok.

Тобто цей майданчик охоплює аудиторію, яка є ласим шматочком для більшості компаній: скоріш за все, вона (аудиторія) щодня отримує в рази менше замаскованих рекламних оголошень.

І ще один цікавий факт для власників брендів: хоча 72% користувачів приходять сюди з розважальною метою, друга та третя за популярністю причини — бажання відстежувати новини та діяльність улюблених брендів відповідно.

До речі, саме тут вперше публікуються не тільки плітки про селебріти, обговорюються політичні тренди, але й створюються найпопулярніші меми та «вірусяться» відео.

Як рекламуватися та продавати на Reddit

Користувачі Reddit безжальні та можуть швидко забанити, коли бачать приховані маркетингові хитрощі. Проте завжди є шанс бути чесним і використовувати вбудовані інструменти майданчика – як от Reddit Business.

Пам’ятайте, що пряму рекламу не побачать власники Premium-профілів. З іншого боку, інвестицій в рекламу тут потрібно суттєво менше, ніж у випадку з Google чи Linkedin. На вибір є кілька форматів реклами — зображення, відеореклама та пост.

При тому ціна за клік варіюється від $0,4 центів до $4 США (найдорожче — відео), мінімальні щоденні витрати обмежені $5, а мінімальній бюджет кампанії — $50.

Для порівняння: в Google вартість за клік в США в середньму коливається від $1 до $6, в Linkedin — від $5 до $15. Передбачувано, що найдешевшими на Reddit будуть клікі за пости, з якими користувачі більш активно взаємодіють органічно і навпаки.

Декілька рекомендацій для тих, хто хоче використовувати вбудовані інструменти для реклами на Reddit:

  • починайте з маленьких бюджетів, оптимально — з мінімальних $5 на день;
  • обирайте для реклами «правильні» сабреддіти для більш точного таргетування;
  • створюйте рекламу, яка виглядає органічною і вписується в поточне обговорення;
  • користуйтеся Reddit Pixel для ретартегетінгу задля повторних охоплень користувачів;
  • заглядайте в Reddit Ad Library, щоб відстежувати успішність маркетингових кампаній конкурентів.

На Reddit є й інший шлях — складніший безкоштовний, але який потребує великих ресурсів часу та терпіння. Йдеться про органічне на 100% охоплення аудиторії без залучення рекламних інструментів.

Якщо ви обрали цей спосіб просування свого продукту (товару, мобільного застосунку, блогу, книги), скористайтеся наступними рекомендаціями:

  • використовуйте сабреддіти для пошуку релевантних вашій темі SEO-запитань та ключових фраз, які допоможуть адаптувати ваші маркетингові стратегії під вимоги LLM;
  • публікуйте та коментуйте теми, що прямо чи непрямо пов’язані з проблемою, яку вирішує ваш продукт;
  • відмовтеся від публікацій за графіком — це дуже помітно і викликає підозру в цілеспрямованій маркетинговій кампанії;
  • пам’ятайте, що у кожного сабреддіта власні правила щодо реклами та самореклами;
  • будьте щирими (хоча саме це може бути непросто) і не здавайтеся після перших тижнів невдач — успіху на цьому майданчику передує велика попередня робота.

І чи не найголовніше, щоб не звести нанівець вашу працю: намагайтеся уникнути бану за спам. Для цього не залишайте однакові коментарі, уникайте заборонених тем в обговореннях та мультимедійного контенту на заборонені теми, відмовтеся від розміщення простих посилань на сайт без додаткової корисної інформації.

Свого часу для просування Reddit обрали музичний сервіс Spotify, виробник енергетичних напоїв Red Bull та аерокосмічна компанія SpaceX. Проте багато історій маленьких та великих брендів (зокрема особистих) залишається за кадром.

І корисних, важливих ініціатив також: наприклад, компанія AIR Brands використовує Reddit для просування контенту про Україну в рамках медіапроєкту UNITED24. Результат за рік — майже 500 мільйонів переглядів безпосередньо на сабреддітах та понад 1 млн переходів з Reddit на YouTube-канал UNITED24.

Український бізнес також активно використовує Reddit як інструмент для виходу на міжнародний ринок. Наприклад, стартапи з IT та EdTech-галузі часто обирають англомовні сабреддіти на кшталт r/startups чи r/technology для пошуку перших клієнтів і партнерів.

Це особливо актуально для тих компаній, які планують масштабуватися на США чи ЄС — аудиторія тут набагато активніша, ніж у локальних соцмережах.

Як рекламуватися та продавати на Quora

Тут так само можна почати з офіційних рекламних інструментів. На Quora існує кілька форматів, серед яких просунуті відповіді (Promoted Answers), текстові та іміджеві оголошення, відео, форми для збору лідів і навіть реклама в щоденній розсилці Quora Digest.

За ціною це теж значно вигідніше, ніж Google чи LinkedIn: вартість кліка починається від $0,01, а мінімальний бюджет кампанії складає $5 на день, як і в Reddit.

Сильна сторона Quora — гнучке таргетування: можна запускати рекламу за темами, конкретними питаннями чи ключовими словами, створювати аудиторії на основі контактів, робити ретаргетинг і навіть підбирати «схожих» користувачів.

Втім, Quora цілком здатна стати майданчиком для органічного просування бренду. Наприклад, профіль тут можна перетворити на мінілендінг: правильно заповнити інформацію про вас, вказати сфери експертизи, дати посилання на сайт.

Але головне — це правильно обирати питання, відповіді на які принесуть найкращі результати:

  • популярні, але ще без достатньої кількості відповідей;
  • ті, що напряму стосуються проблеми, яку вирішує ваш продукт чи сервіс;
  • які регулярно доповнюються новими відповідями.

Якісні, влучні та корисні відповіді можуть «жити» на Quora дуже довго, часто індексуються Google та приносять трафік місяцями й навіть роками. Але важливо робити їх унікальними, використовувати так само унікальний мультимедійний контент та зазначати у профілі всі теми, у яких ви будете давати відповіді як експерт.

Ще один інструмент — Quora Spaces. Це спільноти за інтересами, де можна створити власний «мініфорум» навколо теми й поступово збирати свою аудиторію. На відміну від соцмереж, тут більше експертності й менше нерелевантного контенту.

Звісно, Quora також не пробачає спаму й відверту, нав’язливу самореклами — користувачі відразу знижують рейтинг шаблонних чи рекламних відповідей. Але якщо ви чесно ділитеся експертизою, додаєте цінність і будуєте довіру, результат може бути вражаючим.

Наприклад, популярний маркетплейс навчальних курсів Unacademy, не використовуючи напряму рекламні інструменти Quora, привернув увагу десятків мільйонів користувачів цього майданчика.

Відомий розробник програмного забезпечення Asana використовує Quora, щоб тримати прямий контакт із користувачами. А сервіс підписки на короткі перекази книг Blinkist отримав найбільш якісні ліди саме з цього майданчика.

Загалом дослідження показують, що рекламні кампанії на Quora підвищують впізнаваність бренду до 70 % і дають на 40 % більше лідів порівняно з традиційними каналами.

Читайте також на ProIT, що чекати від технології 6G.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.