Sony й AMD розкрили основні подробиці проєкту Amethyst — технологічної платформи, яка ляже в основу майбутньої PlayStation 6.
У спільному відео головний архітектор консолі Марк Церні та старший віцепрезидент AMD Джек Хуінь презентували три головні нововведення: Neural Arrays, Radiance Cores і Universal Compression. Саме ці технології визначатимуть архітектуру наступного покоління GPU AMD і, відповідно, нової PlayStation.
Neural Arrays: GPU як єдиний «мозок»
Neural Arrays — це нова архітектура, у якій обчислювальні блоки GPU об’єднуються в єдину систему для завдань машинного навчання. Замість ізольованої роботи ядра обмінюються даними в реальному часі, діючи як єдиний ШІ-рушій.
Такий підхід, за словами розробників, підвищить якість апскейлінгу, шумозаглушення і дасть змогу впровадити нейронний рендеринг, що імітує фізику світла на основі навчання моделей, а не лише традиційних розрахунків.
Radiance Cores: новий рівень трасування променів
Radiance Cores — це виділені апаратні блоки, що відповідають за трасування й прорахунок світла в реальному часі.
Вони беруть на себе найбільш ресурсоємні процеси — обхід променів і взаємодію з об’єктами сцени, звільняючи GPU для відтворення тіней, текстур і складних відблисків. Це має забезпечити більш реалістичне освітлення та значно менше навантаження на систему.
Universal Compression: пришвидшене завантаження і менше затримок
Третя технологія — Universal Compression — новий універсальний алгоритм стиснення даних, інтегрований безпосередньо у GPU. Він оцінює та стискає інформацію, що проходить через відеопам’ять, знижуючи навантаження на пропускну здатність і прискорюючи завантаження текстур і 3D-моделей.
Церні назвав її «критичною інновацією», адже з кожним поколінням зростання швидкості пам’яті стає дедалі складнішим, і саме стиснення може стати ключем до підвищення продуктивності.
У коментарі Digital Foundry Марк Церні вперше пояснив, наскільки масштабно Sony змінила підхід до створення заліза:
«Ми значно змінили фокус. Раніше ми створювали технології виключно для PlayStation. Тепер, у рамках Project Amethyst, ми зосереджені на спільній розробці з AMD — і це дуже важлива зміна. Коли творці ігор розуміють, що їхні рішення працюватимуть на різних пристроях — від ПК до консолей, — нові технології поширюються набагато швидше».
Архітектор додав, що реальну користь Radiance Cores і Universal Compression можна буде оцінити лише після того, як розробники отримають доступ до прототипів і почнуть інтегрувати нові можливості у свої рушії. Поки все перебуває на стадії моделювання та тестових симуляцій.
Церні також підтвердив, що PlayStation 6 робитиме основний акцент на машинному навчанні та трасуванні променів, тоді як класична растеризація отримає лише точкові покращення.
Читайте також: PlayStation6 отримає процесор AMD Orion і продуктивність до 12 разів вищу за PS5.