Глобальне опитування, проведене компанією Postman, постачальником платформи для розробки API, виявило, що майже дві третини розробників можуть створити API менше ніж за тиждень, але лише третина (33%) здатні розгорнути їх за вказаний проміжок часу. Про це повідомляє DevOps.com.
Також під час опитування 5600 розробників вдалося з'ясувати, що 56% респондентів створюють API, які будуть розгорнуті лише всередині, тоді як 26% створюють API для партнерів, а 18% працюють над публічними API.
Майже половина респондентів (48%) заявила, що їхня організація збільшить інвестиції в API у наступному році.
Крім того, 62% опитаних сказали, що працюють з API, які приносять прибуток, а 21% зазначили, що API допомагають отримати понад 75% доходу.
Технічний директор Postman Анкіт Собті сказав, що це, ймовірно, триватиме, оскільки все більше організацій покладаються на API для інтеграції кількох генеративних платформ штучного інтелекту у бізнес-процеси.
Не дивно, що OpenAI забезпечує найбільше трафіку API із залученням ШI (54%). За ним йдуть GitHub Copilot (35%) і Microsoft Copilot (25%). Однак лише 43% заявили, що планують використовувати OpenAI наступного року, тому вже очевидно, що розробники залишають свої варіанти відкритими в епоху, коли прогрес відбувається швидкими та шаленими темпами.
Основними проблемами під час використання цих API є перевірка безпеки та відповідності (31%); оцінка й тестування великих мовних моделей (LLM), агентів і підказок (25%); навчання й обмін знаннями (24%); виявлення відповідних API (22%); управління та розкриття API (21%).
Загалом 48% респондентів кажуть, що створення API належить команді розробників, але такий саме відсоток зазначили, що центральна команда контролює стратегію та керування API. Водночас лише 37% сказали, що тестують безпеку API. Ще менше (27%) не використовують взагалі інструменти безпеки сховища ключів API. Лише 45% проводять тестування продуктивності.
Ще менше (34%) тестують API, що використовуються в середовищах безперервної інтеграції/безперервної доставки (CI/CD).
Найпоширенішими інструментами та платформами DevOps, якими користуються респонденти, є GitHub Actions (41%), Docker (31%), Jenkins (28%), Azure Pipelines (23%) і GitLab CI (19%).
Найпоширенішими інструментами для управління продуктивністю застосунків є Grafana (32%), Elastic (25%) і Datadog (23%).
Майже три чверті опитаних (74%) назвали API пріоритетом своєї організації. Трохи менше третини використовують кілька шлюзів API, причому найпоширенішими є шлюз API від Amazon Web Services (46%) і шлюз керування API Azure (27%).
Існує велика різноманітність інструментів для публікації та використання API. Проблема полягає в тому, що не всі API однакові. Команди DevOps повинні вміти визначати API, які мають найбільшу цінність для бізнесу. Інакше вони намагатимуться керувати тисячами API, які у багатьох випадках створювалися без жодної необхідності.
Читайте також на ProIT: OpenAI оновлює API з можливістю дистиляції моделей і кешування підказок.
Також на нашому сайті можна дізнатися про 7 антишаблонів спостереження API, яких слід уникати.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!