Grammarly, найдорожчий український єдиноріг із капіталізацією $13 мільярдів, готується до масштабної трансформації у мультипродуктову платформу.
Новий CEO компанії Шишир Меротра в інтерв’ю Forbes Ukraine заявив, що у серпні Grammarly запустила перших ШІ-агентів, а до кінця року змінить назву.
Від одного продукту до ШІ-платформи
Grammarly нині інтегрований у приблизно 500 000 вебсайтів, десктопних і мобільних застосунків і допомагає користувачам у реальному часі. Меротра називає цей підхід «ШІ-автобаном»: сьогодні він обслуговує лише «вчителя англійської», але поступово на платформу додаватимуться нові агенти.
«Нам подобається називати це «ШІ-автобаном». Зараз по цьому автобану рухається лише одне авто — умовний учитель англійської. Але це лише один із кейсів, в якому ми приносимо ШІ до користувача. Продукт Grammarly можна розглядати як наш оригінальний ШІ-агент. Надалі ми додаватимемо на нашу платформу ще більше агентів. Основна ідея — перетворити Grammarly з єдиного продукту в платформу для багатьох ШІ», — пояснив засновник Coda та новий CEO Grammarly.
Компанія також планує:
• розширити функціональність за межі перевірки правопису;
• відкрити платформу для інтеграції сторонніх рішень;
• змінити позиціонування, щоб користувачі сприймали Grammarly як одного з агентів серед багатьох.
Меротра наголосив, що більшість роботи над ШІ-агентами відбувається в Києві:
«Ми вирішили заснувати й розвивати команду саме в Україні. Дуже радий інвестувати у країну й продовжувати підтримку».
Конкуренція з ChatGPT
За словами CEO, підхід Grammarly відрізняється від OpenAI:
«ChatGPT сфокусований на тому, щоб бути пунктом призначення. Наша філософія протилежна — ми хочемо доставляти ШІ-агентів на платформи, де користувач уже працює. Як Google Docs, Coda, Superhuman, Gmail, нотатки iPhone. Ми сприймаємо ChatGPT радше не як загрозу, а як натхнення рухатися в напрямі розвитку ШІ-сервісів. Вважаємо, що у майбутньому в ШІ-сфері буде кілька ключових гравців. Ми хочемо, щоб Grammarly була однією з тих основних компаній, які приносять ШІ безпосередньо до користувачів».
Контекст
У грудні 2024 року Grammarly придбала компанію Coda, а її CEO Шишир Меротра очолив об’єднану структуру.
Grammarly був заснований у 2009 році в Києві Максимом Литвиним, Олексієм Шевченком і Дмитром Лідером.
Сьогодні сервісом користуються приблизно 40 мільйонів людей щодня, серед клієнтів — понад 50 000 компаній і 3000 університетів. Річний виторг становить орієнтовно $700 мільйонів.
Нещодавно компанія представила вісім спеціалізованих агентів. Зокрема, Reader Reactions прогнозує, як читач сприйме текст, які висновки зробить і де можуть виникнути непорозуміння, допомагаючи автору адаптувати повідомлення під конкретну аудиторію.
Читайте також на ProIT: Українські стартапи залучили понад $50 мільйонів інвестицій попри війну.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!