ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

Частота кадрів VS частота оновлення: чому це важливо для продуктивності в іграх

author avatar ProIT NEWS

Деякі геймери плутають поняття частоти кадрів (FPS) і частоти оновлення (Hz). Вони дійсно пов’язані, але відрізняються за своєю природою: одне є змінним параметром, а інше — фіксованим. Чому це важливо, пояснює PCWorld.

Що таке частота кадрів (FPS)?

Частота кадрів, вимірювана у кадрах за секунду (FPS), вказує, скільки зображень відображається на екрані кожну секунду. Чим вище FPS, тим плавнішою виглядає анімація.

У відеоіграх FPS впливає на плавність рухів і швидкість відгуку на введення. Якщо частота кадрів низька, анімації можуть пригальмовувати або навіть пропускатися, що призводить до ривків у зображенні.

На FPS впливають потужність графічного процесора (GPU) та центрального процесора (CPU). Головне навантаження в більшості ігор виконує GPU, але CPU відіграє основну роль у розрахунках фізики, штучного інтелекту та інших складних процесах.

Які значення FPS вважаються комфортними?

  • 30 FPS — мінімально прийнятний рівень для ігор, які не вимагають швидкої реакції.
  • 60 FPS — стандарт для більшості ігор, що забезпечує плавний геймплей.
  • 120 FPS і вище — ідеальний варіант для кіберспортивних дисциплін, де важлива кожна мілісекунда.

Що таке частота оновлення (Hz)?

Частота оновлення, вимірювана в герцах (Hz), вказує, скільки разів за секунду екран оновлює зображення.

Частота оновлення залежить виключно від технології дисплея. Наприклад:

  • 60 Гц — стандарт для офісних моніторів і звичайного користування.
  • 120 Гц — 165 Гц — оптимальний вибір для більшості геймерів.
  • 240 Гц і більше — підходить для професійних кіберспортсменів.
  • 500 Гц — крайній рівень, доступний лише на найсучасніших моніторах.

Взаємозв’язок FPS і частоти оновлення

FPS переважно залежить від GPU, тоді як частота оновлення визначається можливостями екрана.

Якщо FPS перевищує частоту оновлення монітора, можуть з’явитися артефакти зображення, такі як tearing (розрив кадрів). Також неправильний баланс між FPS і частотою оновлення може спричинити stuttering (зависання кадрів).

Щоб уникнути цих проблем, потрібно узгоджувати частоту оновлення монітора та FPS у грі. Наприклад, якщо ваш монітор підтримує 60 Гц, варто обмежити FPS на рівні 60 кадрів на секунду.

Як уникнути проблем із частотою оновлення та FPS?

Технології на кшталт VSync, G-Sync і FreeSync допомагають синхронізувати FPS із частотою оновлення.

  • VSync — обмежує FPS, щоб уникнути розривів кадрів, але може спричиняти затримку введення.
  • G-Sync (від Nvidia) та FreeSync (від AMD) — адаптивні технології, які змінюють частоту оновлення екрана відповідно до FPS. Вони позбавляють tearing без значного впливу на затримку введення.

Чому важливо правильно налаштувати FPS і частоту оновлення?

Оптимальний баланс між частотою кадрів і частотою оновлення гарантує плавний геймплей і мінімізує навантаження на систему.

Зайві кадри, які ваш комп’ютер обробляє, але екран не може відобразити, лише витрачають ресурси та підвищують температуру компонентів. Грамотне налаштування дає можливість не тільки отримати кращий ігровий досвід, а й продовжити термін служби апаратного забезпечення.

Читайте також на ProIT, що довгоочікувана серія RX 9070 від AMD надійде на початку березня.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.