ШІ-зведення у Google Search знижують кількість переходів на зовнішні сайти та скорочують сесії перегляду. Про це свідчить нове дослідження Pew Research Center, повідомляє Register.
Згідно з опублікованим звітом, користувачі рідше натискають на посилання в результатах пошуку, коли на сторінці присутнє AI Overview — коротке резюме, згенероване моделями ШІ на основі контенту з вебу. Дослідження базується на даних вебперегляду 900 дорослих американців, які надали дозвіл на аналіз їхньої активності.
Менше кліків — коротші сесії
58% учасників дослідження хоча б раз у березні 2025 року побачили AI Overview у результатах пошуку. Серед них:
• лише 8% відвідувань завершувалися кліком на традиційне посилання;
• у випадках без AI Overview кліки траплялися у 15% відвідувань.
Також лише 1% користувачів натискали на джерела, вказані в самих AI Overviews, навіть попри те, що Google додає туди посилання.
Крім того, коли AI Overviews присутні на сторінці, пошукові сесії частіше припиняються:
• 26% випадків, коли AI Overview є;
• 16%, коли на сторінці лише традиційне видання.
ШІ-зведення і рекламна модель вебу
Ці результати підсилюють занепокоєння видавців щодо впливу ШІ на трафік і рекламні доходи. Із жовтня 2024 року ситуація змінилася: тоді AI Overviews ще не мали суттєвого впливу на реферальний трафік. Зараз же тренд очевидний: менше трафіку — менше доходів для контент-платформ.
На цьому тлі з’являються пропозиції змінити модель монетизації. Наприклад, Cloudflare запропонував інфраструктуру для збирання плати за прохід для ШІ-сканерів, щоб підтримати видавців.
Позиція Google
У своїх документах для розробників компанія пояснила, що AI Overviews допомагають швидше зрозуміти складні теми й дають стартовий пункт для вивчення джерел, особливо для запитів, де ШІ може запропонувати додаткову користь.
У березні компанія повідомила, що AI Overviews використали понад 1 мільярд людей.
У коментарі для The Register після публікації статті Google розкритикував методологію Pew:
«Люди тяжіють до досвіду, підсиленого ШІ. Функції з ШІ у Search допомагають ставити більше запитань і створюють нові можливості для підключення до сайтів. Це дослідження використовує хибну методологію і нерепрезентативний набір запитів».
Як вимкнути AI Overviews
Додайте «-ai» вкінці пошукового запиту або «&udm=14» як параметр в URL.
Також DuckDuckGo надає окрему URL-опцію для уникнення ШІ-контенту в пошуку. Перемикач у Bing зараз не працює, як потрібно.
Крім того, DuckDuckGo спрощує фільтрацію штучного AI-контенту. Компанія запровадила новий фільтр для видалення із результатів пошуку зображень, згенерованих ШІ.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!