Американська біржа Nasdaq зросла на 30% протягом перших 6 місяців 2023 року після втрати третини своєї вартості торік. Проте компанії все ще уникають ринку IPO, повідомляє СNBC.
Останнє помітне технологічне IPO з підтримкою венчурних фондів відбулося у грудні 2021 року, коли постачальник програмного забезпечення HashiCorp провів свою дебютну емісію.
Незважаючи на те, що на ринку багато компаній чекають на публічне розміщення акцій і відновлення технологічних акцій, які за вказаний період підняли вартість Nasdaq, застій у продажі акцій триває.
За перше півріччя 2023 року лише 10 компаній змогли залучити понад $100 млн на першому продажі акцій у США. В аналогічний період 2021 року було зареєстровано 517 таких операцій, серед яких були IPO сайту знайомств Bumble, онлайн-кредитора Affirm та розробників програмного забезпечення UiPath і SentinelOne.
Багато колись популярних компаній все ще утримують свої колишні оцінки й не здатні змиритися з новою реальністю після жорсткого 2022 року.
Крім того, приглушене економічне зростання змусило бізнеси та споживачів скоротити витрати й відкласти купівлю програмного забезпечення, що робить прогнозування підсумків наступних кількох кварталів особливо складним.
«Якщо ви чекаєте на разючий дебют від виробника дизайнерського програмного забезпечення Canva, сайту продажу квитків StubHub або компанії з управління даними Databricks, запасіться терпінням», – стверджує видання.
Цього року ринок акцій демонструє нерівномірний рух. Цьогорічний підйом індексу Nasdaq досяг 15% від його рекорду кінця 2021 року, тоді як індекс хмарних акцій все ще знижується приблизно на 50%.
Деякі ознаки оптимізму з’явилися цього місяця, коли ланцюжок ресторанів середземноморської кухні Cava провів свою публічну емісію на Нью-Йоркській фондовій біржі. Ціна акцій більш ніж подвоїлася в перший день торгів, що свідчить про високий попит серед роздрібних інвесторів. Buyer зауважує, що інституціональні інвестори також виявили зацікавленість угодою.
Минулої п’ятниці ізраїльська компанія з краси й технологій Oddity, яка володіє брендами Il Makiage і Spoiled Child, подала заявку на публічне розміщення акцій на Nasdaq.
Це відбувається після успішного місяця для вторинних пропозицій. За даними Goldman Sachs, травень став найбільш активним місяцем для публічних продажів акцій з листопада 2021 року завдяки зростанню угод по наступних пропозиціях.