Microsoft готує свій API DirectX до підтримки нейронного рендерингу, що свідчить про трансформаційні зміни у відтворенні графіки шляхом залучення штучного інтелекту та машинного навчання. Про це йдеться в нещодавньому блозі компанії, де наголошується на підвищенні візуальної якості й ефективності в іграх і графічно насичених застосунках, повідомляє Tom's Hardware.
Нейронний рендеринг використовує моделі машинного навчання для генерування або покращення візуальних елементів, зокрема текстур, освітлення та масштабування зображень. Завдяки розвантаженню складних обчислень на ШІ це рішення підвищує продуктивність і візуальну якість, а також зменшує навантаження на традиційні графічні конвеєри.
Подібні технології вже продемонстрували свій потенціал у вигляді DLSS від NVIDIA та FSR від AMD. Ініціатива Microsoft покликана створити стандартизований і відкритий фреймворк для таких можливостей у популярному API DirectX.
Ключова особливість майбутнього оновлення DirectX — Cooperative Vector Support. Ця функція покращить роботу з ШІ у реальному часі, оптимізуючи операції з матрицями та векторами, які необхідні для навчання, донавчання і роботи (інференсу) моделей ШІ.
Завдяки цьому завдання на базі ШІ можна виконувати на різних етапах шейдингу (shader stages), наприклад, у піксельному шейдері, не блокуючи при цьому весь GPU.
Вбудовуючи нейронну графіку в застосунки DirectX, розробники зможуть отримати доступ до апаратного прискорення штучного інтелекту на різних платформах і створювати ще більш захопливі візуальні середовища.
Microsoft підтвердила, що Cooperative vectors використовуватимуть Tensor Cores у нових RTX 50-серії від NVIDIA для реалізації нейронних шейдерів, покращення відтворення ігрових об’єктів, оптимізації геометрії для глибшого трасування променів і підтримки інструментів для створення фотореалістичних ігрових персонажів.
Команда Microsoft, яка працює над High-Level Shading Language (HLSL), співпрацює із провідними виробниками графічних процесорів AMD, Intel, NVIDIA і Qualcomm, щоб нові можливості були оптимізовані для різних апаратних архітектур.
Управління нейронними обчисленнями безпосередньо всередині DirectX може розширити впровадження ШІ-рішень у графіці на різних платформах. Потенційні застосування — від удосконаленого рейтрейсингу в реальному часі до адаптивного масштабування роздільної здатності для дисплеїв високої чіткості.
Якщо раніше пропрієтарні ШІ-технології працювали лише в певних екосистемах, то відкритий підхід Microsoft може зробити ці можливості доступними для широкого загалу розробників і стимулювати ще більші інновації та конкуренцію.
Хоча оновлення ще в розробці та не має чіткої дати релізу, воно демонструє зростання ролі штучного інтелекту у формуванні майбутнього графічних технологій.
Читайте також на ProIT, як створювати безкоштовні зображення за допомогою Microsoft Designer.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!