ProIT: медіа для профі в IT
3 хв

Міністерство юстиції США розглядає можливість розділення Google

author avatar ProIT NEWS

Згідно з інформацією джерел, ознайомлених з обговореннями, після того, як суд визнав компанію монополістом на ринку онлайн-пошуку, Міністерство юстиції США розглядає можливість розділення Alphabet Inc., до складу якої входить Google. Про це повідомляє Bloomberg.

Такий крок стане першою спробою Вашингтона ліквідувати компанію через незаконну монополізацію з часів невдалих спроб розділити Microsoft Corp. два десятиліття тому.

М’якші варіанти включають примус Google ділитися більшою кількістю даних із конкурентами та заходи щодо запобігання отриманню компанією несправедливої переваги у продуктах штучного інтелекту, повідомили обізнані джерела.

Якщо Міністерство юстиції просуватиме план розділення, то найбільш імовірними для відчуження одиницями будуть операційна система Android та веббраузер Google Chrome.

Також чиновники розглядають можливість примусового продажу AdWords — платформи, яку компанія використовує для продажу текстової реклами.

Дискусії у Міністерстві юстиції посилилися після рішення судді Аміта Мехти від 5 серпня про те, що Google незаконно монополізував ринки онлайн-пошуку та текстової реклами.

Google заявила про оскарження цього рішення, але суддя наказав обом сторонам розпочати планування другої фази справи. Вона включатиме пропозиції уряду щодо відновлення конкуренції, зокрема можливий запит на розподіл компанії.

Представник Google відмовився коментувати можливе рішення. Представник Міністерства юстиції також відмовився від надання коментарів.

Примусовий розподіл стане найбільшим подібним випадком для американської компанії з часу розділення AT&T у 1980-х роках.

Юристи Міністерства юстиції, які консультувалися з компаніями, постраждалими від практики Google, висловили занепокоєння щодо того, що домінування компанії в пошуку надає їй переваги у розробці технології штучного інтелекту.

Частиною вирішення справи може бути заборона Google змушувати вебсайти дозволяти використовувати їхній контент для продуктів ШІ Google.

Розподіл

Джерела стверджують, що відчуження операційної системи Android, яку використовують орієнтовно 2,5 мільярди пристроїв у всьому світі, є одним із засобів, який найчастіше обговорюється юристами Міністерства юстиції.

У своєму рішенні суддя Мехта дійшов висновку, що Google вимагає від виробників пристроїв підписання угод для отримання доступу до своїх програм, таких як Gmail і Google Play Store.

Ці угоди також вимагають, щоб віджет пошуку Google і браузер Chrome були встановлені на пристроях таким чином, щоб їх не можна було видалити, ефективно перешкоджаючи конкуренції інших пошукових систем.

Рішення судді Мехти є продовженням вердикту присяжних Каліфорнії у грудні, які визнали, що компанія монополізувала розповсюдження застосунків для Android. Суддя у цій справі ще не визначився щодо розміру компенсації.

Нагадаємо, Google заплатила до $26 мільярдів компаніям, щоб зробити свій пошуковик за замовчуванням на пристроях і у веббраузерах, із яких $20 мільярдів пішло Apple Inc.

Рішення судді Мехти також підтвердило, що Google монополізувала рекламу, яка з’являється у верхній частині сторінки результатів пошуку і відома як текстова реклама пошуку.

Реклама продається через Google Ads, який був перейменований з AdWords у 2018 році та пропонує маркетологам можливість запускати рекламу за певними ключовими словами пошуку, пов’язаними з їхнім бізнесом.

Близько двох третин загального доходу Google надходить від реклами в пошуку, що 4 роки тому становило понад $100 мільярдів.

Доступ до даних

Інший варіант вимагатиме від Google продати дані або надати ліцензії конкурентам, таким як Bing від Microsoft або DuckDuckGo.

Рішенням Мехти встановлено, що контракти Google гарантують не лише те, що його пошукова система отримує найбільше даних користувачів (у 16 разів більше, ніж у конкурентів), але й заважає конкурентам покращувати їхні результати пошуку та ефективно конкурувати.

Нещодавно прийняті у Європі правила digital gatekeeper запровадили подібну вимогу до Google надавати свої дані стороннім пошуковим системам.

Компанія публічно заявила, що обмін даними може створювати проблеми конфіденційності користувачів, тому вона надає лише інформацію про пошук, яка відповідає певним критеріям.

Продукти ШІ

Протягом багатьох років вебсайти дозволяли Google отримувати доступ до даних, щоб гарантувати їх появу у результатах пошуку. Але Google використовував деякі з цих даних при розробці свого ШІ.

Минулої осені після численних скарг компаній Google створив інструмент, який дозволяє вебсайтам блокувати сканування для ШІ.

У травні компанія оголосила, що деякі пошукові запити тепер будуть супроводжуватися оглядами штучного інтелекту — описовими відповідями, які позбавлять людей необхідності переглядати різні посилання.

Панель на основі ШІ з’являється під запитами, представляючи узагальнену інформацію, отриману із результатів пошуку Google з усього Інтернету.

Компанія не дозволяє вебвидавцям відмовитися від появи в оглядах ШІ, оскільки вони є функцією пошуку, а не окремим продуктом. Вебсайти можуть блокувати використання фрагментів, але це стосується не тільки пошуку, а й оглядів ШІ.

Раніше ми повідомляли, що Європейський Союз звинувачує Meta у порушенні антимонопольних правил ЄС щодо підписки з рекламою.

Читайте також на ProIT: Уряд США подає до суду на Adobe за приховування плати за припинення підписки й ускладнення її скасування.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.