У технологічних колах не стихає гайп навколо штучного інтелекту. Але реліз Apple Vision Pro у 2024 році змінить акцент на технології віртуальної та доповненої реальності (VR/AR). Гарнітура «змішаної реальності» задасть новий тренд серед бізнесу: занурення потенційних клієнтів у світ бренду.
Зараз же у багатьох підприємців імерсивні технології асоціюються з розважальною індустрією. Фільтри в соцмережах та відеоігри з віртуальним доповненням – те, що навряд чи приверне увагу пересічного бізнесмена. Насправді ж AR та VR здатні залучити нових клієнтів, підвищити продажі та загальну ефективність бізнесу. Не обов’язково чекати хвилі гайпу.
Які переваги можуть дати імерсивні технології для бізнесу? Розповідає Ілля Голіцин, CEO та співзасновник web3-студії CTRL/ART/D.
Почнемо з демістифікації понять AR та VR
Доповнена реальність (або AR, augmented reality) накладає цифровий контент на реальний світ, тоді як віртуальна реальність (VR, або virtual reality) занурює нас у повністю цифрове середовище за допомогою спеціальних пристроїв.
AR – це всім знайомі фільтри в Instagram чи TikTok, які доповнюють реальність через екрани телефона. VR-гарнітури повністю переносять користувача у віртуальний світ, де немає зв’язку з реальністю. Вони найбільш популярні в ігровій індустрії. Також мають потенціал використання в архітектурі, медицині, освіті й інших галузях.
За прогнозами, до 2030 року ринок AR/VR досягне приголомшливої суми у $859 мільярдів. Це технологія залишиться з нами надовго, тож ігнорувати її все одно, що не користуватися штучним інтелектом у 2023 році.
Як AR/VR може бути корисним для бізнесу?
Технології AR/VR мають такі переваги:
- залучають аудиторію бренду;
- будують знання про бренд або продукт;
- спрощують процес створення продукту;
- знижують витрати на виробництво та доставку;
- мінімізують негативний вплив на довкілля;
- підвищують коефіцієнти конверсії;
- полегшують процес покупки;
- сприяють лояльності та довірі до бренду.
AR/VR може підвищити залучення та взаємодію з клієнтами, що призведе до зростання їхньої лояльності. 57% людей із більшою ймовірністю купуватимуть у бренду, який використовує AR у знайомстві з продуктом.
Візьмемо, наприклад, IKEA. Їхній AR-додаток дає змогу клієнтам віртуально розмістити меблі у себе вдома перед тим, як зробити покупку. Меблевий шопінг ніколи не буде таким, як раніше.
За даними Shopify, одного з найбільших онлайн-ретейлерів, клієнти на 65% частіше розміщують замовлення після взаємодії з продуктом в AR. 90% американців використовують або планують використовувати AR для покупок. Більш того, 98% опитаних вважають цю технологію корисною для онлайн-шопінгу.
У CTRL/ART/D ми створюємо AR-фільтри для фешн-брендів. Віртуальна примірка відкидає сумніви, які виникають під час онлайн-шопінгу. Для українського бренду Bevza ми розробили цифрову копію бестселера – сережок у вигляді колосків.
Випустивши AR-сережки на платформі Dress-X, ми нагадали, що Україна – «житниця Європи», найбільший експортер пшениці у світі. Російське повномасштабне вторгнення спричинило серйозну продовольчу кризу у 2022 році, оскільки Україна не могла доставити пшеницю до країн Африки та Близького Сходу.
Сережки стали нагадуванням про те, чому перемога України важлива для всього світу. Цей кейс доводить: AR/VR технології можуть бути корисним інструментом для підвищення обізнаності про соціальні чи політичні проблеми.
Оптимізація бізнес-операцій за допомогою AR/VR
Ще одна перевага імерсивних технологій – в оптимізації внутрішніх операцій компанії. Можливості безмежні: від підвищення ефективності роботи на ремоуті до швидкого навчання співробітників завдяки імерсивним технологіям. Walmart вже впровадив симуляції віртуальної реальності для навчання співробітників, аби підготувати їх до роботи у складних ситуаціях (це знадобилося під час перших локдаунів).
Візуалізація складних даних, пошук інноваційних рішень і створення прототипів у віртуальному середовищі – все це вже використовують провідні бренди. Візьмемо, наприклад, Volkswagen. Німецька компанія використовує VR для проєктування та розробки нових прототипів автомобілів, скорочуючи час виходу на ринок і підвищуючи якість своєї продукції. Навіщо витрачати час і кошти на фізичні прототипи, якщо можна затестити продукт за допомогою VR?
Не існує більш зрозумілої технології, аніж AR/VR
Будучи web3-студією, CTRL/ART/D сфокусувалася на створенні AR/VR продуктів. Наразі немає більш зрозумілого для широкої авдиторії web3-інструменту, аніж імерсивні технології. Наші клієнти щодня це підтверджують, показуючи готовність інвестувати в AR та VR. Це безпечний місток між web2 та web3 світами, який мінімізує ризики для інвестицій.
Бізнесу необхідно адаптуватися до вимог часу, які диктують нові покоління з купівельною спроможністю, що зростає. Це покоління Х, яке називають «цифровими новаторами» через те, що вони фактично винайшли інтернет та більшість сучасних технологій, які ми використовуємо щоденно, і славнозвісні мілленіали й зумери.
Ці три групи мають найбільшу купівельну спроможність, яка буде тільки зростати. Представники вказаних генерацій найбільше цінують три речі: можливість купити онлайн, живий контент (або ж user generated content – 76% споживачів віддають перевагу брендам із контентом, створеним користувачами) та ефект занурення, який дають AR/VR технології.
Питання часу, коли ці інструменти охоплять більшість бізнесів у найрізноманітніших індустріях.