Деякі компанії не чекають січня і вже анонсують свої продуктові лінійки. Engadget зібрав найцікавіші та найочікуваніші технологічні прориви 2025 року.
Нові відеокарти від AMD і NVIDIA
NVIDIA, ймовірно, покаже довгоочікувану серію відеокарт RTX 5000 на CES, а CEO AMD Ліза Су підтвердила, що ми побачимо наступне покоління графіки на основі RDNA 4 на початку року.
Для AMD оновлення здається особливо актуальним, адже торішні карти Radeon 7000 хоч і були непоганими в середньому сегменті, все ж поступалися рішенням NVIDIA у трасуванні променів, а технології FSR 3 бракує ефективності порівняно із DLSS 3, що використовує ШІ.
Щодо NVIDIA, то є чутка від інформатора OneRaichu (через DigitalTrends), що RTX 5090 може бути на 70% швидшою за RTX 4090, а інші високорівневі моделі можуть отримати приріст у діапазоні 30–40%.
Можливо, це спонукає власників RTX 4090 зробити апгрейд, але якщо у вас 4070 чи 4080, можливо, варто пропустити це покоління. Втім, для тих, у кого старіші серії (RTX 3000 і менше), 2025 рік може стати ідеальним часом для оновлення.
AI-PC, другий раунд
Впродовж 2024 року ми побачили ще потужніші модулі NPUs у чипах Intel, AMD і Qualcomm. У Microsoft також віддали перевагу таким ПК через ініціативу Copilot+. Це означає великий маркетинговий поштовх для функцій на базі ШІ і висококласних специфікацій (наприклад, 16 ГБ ОЗП і більше).
Отже, очікуємо схожих тенденцій на CES 2025, а також ще більш масштабного проникнення ШІ у всі можливі категорії пристроїв.
Ймовірно, виробники ПК скористаються тим, що підтримка Windows 10 добігає кінця наступного року. Замість простого оновлення Windows 11 такі бренди, як Dell чи HP, охоче запропонують вам повноцінний AI PC із новою ОС.
Довгоочікувана функція Recall у Microsoft уже потроху виходить. Ми бачимо очевидні дірки в безпеці (скажімо, недостатнє видалення номерів кредитних карток і соцстрахів зі скриншотів).
Також виявилося, що Apple Intelligence не завжди вражає при генерації зображень. Це означає, що виробники, які досі співали дифірамби можливостям ШІ, тепер мають показати реальні результати.
Навушники у стилі Apple
Зрозуміло, що далеко не кожен аудіобренд здатен розгорнути клінічний тест слуху чи додати функції слухового апарата у свій застосунок, як це робить Apple. Але AirPods Pro 2 із нещодавніми оновленнями мають слугувати поштовхом для інших компаній, щоб ті додали свої версії інструментів для здоров’я слуху до флагманських моделей.
Jabra була найбільш підготовленою до таких рішень, адже її материнська компанія GN спеціалізується на слухових апаратах.
На жаль, компанія оголосила, що припиняє випуск навушників. Залишаються потенційно зацікавленими Samsung і Google. Обидві можуть зробити щось подібне, враховуючи їхні здоров’язбережувальні платформи, але зазвичай анонсують такі речі на власних заходах, а не на CES.
Найбільша надія — Sennheiser, яка стабільно презентує навушники й на CES і взагалі активно випускає нові моделі. У 2024 році компанія показала кілька пристроїв на виставці, включно з варіантом із датчиком серцевого ритму. Також у них є лінійка для покращеного слуху, зокрема Conversation Clear Plus.
Хочеться побачити, щоб принаймні деякі ці функції перетекли у флагманську серію Momentum. Однак остання модель вийшла лише 9 місяців тому, тож подивимось.
Електрифікація транспорту
Приблизно 10% нових автівок у США вже працюють на електротязі, та не варто забувати: колеса — не єдиний вид транспорту, в якому з’являються акумулятори замість пального.
Останні кілька років на CES можна побачити летючі таксі — від концептів таких великих компаній, як Hyundai, до менших стартапів. Фірми на зразок Archer Aviation чи Joby Aviation обіцяють запустити власні eVTOL (електричні апарати з вертикальним злетом і посадкою) уже в 2025 році, тож, можливо, час летючих таксі вже настав.
Перетворення смартфонів на супутникові
Після того, як Apple додала функцію Emergency SOS via Satellite у iPhone 14 (2022 рік), на ринку помітно активізувався розвиток супутникових комунікацій.
Компанія розширила можливості, зокрема для неекстрених ситуацій. Qualcomm теж намагалася запропонувати щось подібне для Android (Snapdragon Satellite у співпраці з Iridium). Втім, ініціатива не мала успіху і була припинена в листопаді того ж року.
За цей час Google встигла додати функцію супутникових дзвінків на Pixel 9, а супутникова служба від SpaceX уже працює в Новій Зеландії через місцевого провайдера One NZ. У США T-Mobile відкрило бета-запис на сервіс супутникового покриття від Starlink.
Ринок також стає більш конкурентним завдяки AT&T, що разом з AST SpaceMobile запустили п’ять супутників у вересні, і проєкту Amazon Kuiper, який прагне доповнити супутникову інтернет-мережу «лазерами у космосі».
Нещодавно Garmin презентувала inReach Messenger Plus — пристрій для cупутникової SOS-комунікації з фото- і голосовими повідомленнями. До цього гарячий ринок «супутникових хотспотів» окупували компанії Iridium і GlobalSat із цінами $800–1000 та обмеженим функціоналом.
Garmin показує тенденцію: незабаром провідні бренди смартфонів почнуть інтегрувати супутникову комунікацію безпосередньо в телефони, а тим часом з’являтимуться доступніші хотспоти, щоб ми завжди залишалися на зв’язку, навіть далеко від цивілізації.
Покращення діалогових функцій у саундбарах
У сфері саундбарів не так багато щорічних інновацій. Наприклад, торік найбільше оновлення Samsung для флагмана полягало у впровадженні HDMI 2.1 (що й так мало б бути). Інші компанії зосереджені на переході до бездротових рішень — бездротового Dolby Atmos чи бездротового блоку передачі сигналу.
У контексті аудіопокращення є чим виділитися. Наприклад, інструменти на кшталт Sonos TV Audio Swap чи Bose Personal Surround Sound.
Одне з важливих удосконалень, яке може забезпечити справжню конкурентну перевагу, — це функція для підвищення чіткості голосу (dialog boost).
Sonos уже показала прогрес, додавши два різних рівні Speech Enhancement в Arc Ultra замість єдиного перемикача «Увімк./Вимк.». До того ж якість розпізнавання голосу загалом покращилася завдяки новій архітектурі.
LG і Samsung зазвичай презентують нові саундбари на CES, і є чимало менших компаній, які також привозять сюрпризи. Можливо, вони підуть шляхом Sonos і нададуть більше опцій для налаштування мови. Зокрема, LG уже має AI Sound Pro, а Samsung пропонує Adaptive Sound на своїх домашніх аудіосистемах. Цілком вірогідно, що ці технології стануть ще ефективнішими й функціональнішими.
Читайте на ProIT велике інтервʼю із президентом CES Гері Шарпіро: Як українському стартапу потрапити на найбільшу інноваційну виставку у світі.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!