Компанія Amazon видаляє технологію Just Walk Out з усіх своїх продуктових магазинів Fresh у Сполучених Штатах Америки, повідомляє The Information.
Система самоконтролю покладається на безліч камер, датчиків і старомодних людських очних яблук, щоб відстежувати, з чим люди виходять із магазину, стягуючи з клієнтів відповідну плату.
Технологію супроводжувало безліч проблем від самого початку. Just Walk Out критикували за те, що ця технологія насправді лише імітує автоматизацію. В Індії, як повідомляється, є понад 1000 реальних людей, які сканують канали камери, щоб забезпечити точність роботи нібито автоматизованої каси.
Також неймовірно дорого встановлювати й обслуговувати необхідне обладнання. Ймовірно, саме тому технологія Just Walk Out була прийнята лише приблизно в половині магазинів Fresh у США.
Під час користування цією системою у споживачів виникало багато неприємностей: від надсилання квитанцій через кілька годин після покупки до абсолютно неправильно оформлених замовлень. Тому знадобилася велика кількість чутливого обладнання і тисячі людей, які сидять за касовими апаратами в магазинах.
Також були серйозні проблеми з конфіденційністю. Камери й датчики постійно збирають біометричну інформацію, коли люди роблять покупки. Це виходить за межі технології сканування долоні Amazon, оскільки камери й датчики вимірюють форму і розмір тіла кожного клієнта для ідентифікації та відстеження. Це призвело до колективного позову у Нью-Йорку, в якому компанію звинуватили у зборі біометричної ідентифікаційної інформації без належного розкриття практики споживачам.
У позові зазначено, що Amazon порушила закон штату про інформацію щодо біометричних ідентифікаторів, який вимагає від компаній повідомляти клієнтів, якщо вони збирають дані, які використовуються для ідентифікації.
Адвокат Пітер Ромер-Фрідман, який представляє інтереси позивачів, сказав у коментарі The Seattle Times, що Amazon зобов’язана пояснити своїм клієнтам, як вона працює з цими системами, щоб люди могли самі вирішити, чи хочуть вони надати розміри та форми їхнього тіла в обмін на бутерброд.
Компанія намагалася продати технологію іншим роздрібним мережам, але не отримала надто багато пропозицій. Був невеликий запуск у лікарнях для медичного персоналу, але на цьому все. Річ у тім, що вказані системи вимагають високих стель для розміщення камер і датчиків.
Видання Reuters припустило, що багато роздрібних торговців вважають Amazon конкурентом і руйнівником, що псує їхнє технологічне партнерство. Ті 1000 офшорних касирів, мабуть, також не допомогли з рекламою.
Однак технологія Just Walk Out буде й надалі пропонуватися в окремих магазинах Великої Британії. Що стосується США, то в Amazon стверджують, що видалення цих систем є частиною масштабних зусиль, спрямованих на оновлення роздрібної продуктової торгівлі.
Після тестування в кількох магазинах Whole Foods і Fresh компанія планує представити свої розумні візки Dash у роздрібних магазинах. Вони оснащені вагами та датчиками для відстеження витрат у реальному часі й дають змогу споживачам пройти повз касу.
Читайте також на ProIT інтерв'ю з гуру продажів Лу Шиплі: «Спробуйте розділити продукт на частини й продавати окремо – ви будете вражені».
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!