ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

«Тепер це війна». Ілон Маск звинуватив рекламодавців у бойкоті X і подав до суду

author avatar ProIT NEWS

Соцмережа X (раніше відома як Twitter), що належить Ілону Маску, подала до суду на Глобальний рекламний альянс і кілька великих компаній, звинувативши їх у незаконній змові з метою бойкотувати сайт і призвести до втрати його доходів. Про це повідомляє Reuters.

У позові зазначено, що рекламодавці, діючи через ініціативу Всесвітньої федерації рекламодавців під назвою Глобальний альянс за відповідальні медіа, колективно утримали мільярди доларів США рекламного доходу від компанії Х.

У заяві йдеться, що вони діяли всупереч власним економічним інтересам у змові проти платформи, що порушує антимонопольне законодавство Сполучених Штатів.

У своїй заяві щодо позову виконавчий директор X Лінда Яккаріно сказала, що люди страждають, коли ринок ідей звужується. Жодна маленька група людей не повинна монополізувати те, що монетизується.

Після ініціювання позову до рекламодавців Маск написав:

«Ми пробували мир протягом 2 років. Тепер це війна».

Доходи від реклами в X впали на кілька місяців після того, як Ілон Маск купив компанію у 2022 році. Деякі рекламодавці з обережністю ставилися до рекламних витрат під керівництвом Маска на тлі побоювань, що їхні бренди з’являться поруч зі шкідливим контентом.

У 2019 році рекламна група запустила ініціативу «Відповідальні медіа», щоб допомогти галузі розв’язати проблему незаконного або шкідливого контенту на цифрових медіаплатформах і його монетизації за допомогою реклами.

Крістін Бартолом’ю, експерт з антимонопольного права і професорка юридичного факультету Університету Буффало, розповіла Reuters, що позивачі щодо незаконних бойкотів можуть постати перед труднощами.

За словами Бартолом’ю, X має довести, що існувала фактична угода про бойкот, до якої приєднався кожен рекламодавець. І навіть якщо справа буде виграна, X не зможе змусити компанії витрачати доходи від реклами на платформі.

У своєму позові X заявила, що застосовує стандарти безпеки бренду, які можна порівняти зі стандартами її конкурентів і які відповідають або перевищують заходи, визначені Глобальним альянсом за відповідальні медіа.

У позові йдеться про те, що X стала менш ефективним конкурентом у продажі цифрової реклами. Компанія вимагає відшкодування невизначених збитків і судової заборони на будь-які подальші спроби змови з метою утримання грошей на рекламу.

Восени Ілон Маск сказав рекламодавцям «Ідіть до біса» (Go fuck yourself в оригіналі). Зокрема Disney, які забрали свої рекламні кошти із соцмережі.

У листопаді минулого року X та Ілон Маск подали до суду на Media Matters, стверджуючи, що ліберальна наглядова група свідомо і зловмисно виготовила дослідження, у якому неонацистські й біло-націоналістичні пости на платформі були розміщені поруч із рекламою Apple, Bravo, IBM, Oracle і Comcast’s Xfinity.

Після звіту Media Matters і підтримки Маском антисемітської теорії змови кілька великих рекламодавців заявили, що припиняють співпрацю з X.

Читайте також на ProIT: ЄС звинуватив платформу X Ілона Маска у порушенні закону щодо онлайн-контенту.

Раніше ми повідомляли, що xAI створить суперкомп’ютер спеціально для роботи свого чат-бота з ШІ Grok.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.