Згідно з повідомленням Bloomberg, Starlink від SpaceX витрачає гроші зі швидкістю, яка ставить під сумнів прибутковість бізнесу. Незважаючи на заяви генерального директора Ілона Маска та керівників SpaceX про те, що бізнес перебуває на прибутковій території, інсайдери розповіли Bloomberg, що реальність фінансового стану Starlink є складнішою. Особливо щодо витрат, пов’язаних із її наземними терміналами та запусками супутників.
У своїх фінансових презентаціях для інвесторів Starlink нібито не згадує значні витрати на розгортання супутників, створюючи надто оптимістичне зображення свого фінансового стану. Starlink іноді втрачає сотні доларів на кожному з мільйонів наземних терміналів, які вона постачає, що ставить під сумнів заяви Маска щодо прибуткової території.
Джерела описують бухгалтерський облік компанії скоріше як мистецтво, аніж науку.
SpaceX продовжує змінювати аерокосмічну галузь. Компанія скоротила витрати на запуск ракет за допомогою багаторазових прискорювачів, які в основному виготовляються власними силами. Завдяки тому, що на Starlink припадає більшість усіх активних супутників у всьому світі, глобальний авторитет компанії зростає.
У грудні корпорація Space Exploration Technologies була оцінена майже у $180 мільярдів, що поставило її на один рівень із такими корпоративними гігантами, як Verizon Communications Inc. і General Electric Co. Тепер компанія є частиною космічної програми уряду США та стала головним гравцем у сфері національної безпеки. Але вона частково покладається на Starlink для оплати рахунків.
Обмеження ємності
Starlink будує велику мережу потужних супутників, які обертаються навколо Землі на відносно низькій висоті, щоб зменшити так звану затримку, тобто час, необхідний для передачі даних від супутників до терміналів.
Зараз у Starlink розгорнуто 5600 активних супутників, але планується додати ще десятки тисяч, щоб скоротити час передачі та розширити можливості Інтернету по всьому світу. Після повного розгортання мережа має на меті конкурувати з телекомунікаційними провайдерами, які використовують більш потужні високоорбітальні супутники.
На відміну від постачальників послуг стільникового зв’язку, Starlink не може стратегічно визначити області, які потребують більшої пропускної здатності, додавши статичні вежі. Компанія має додавати нові супутники до своєї системи. Збільшення кількості користувачів у містах і передмістях знижує продуктивність звʼязку.
За даними Ookla, швидкість Starlink почала знижуватися у 2022 році, що збіглося зі збільшенням кількості користувачів. Швидкість знову зросла, особливо в малонаселених регіонах, оскільки SpaceX почала запускати оновлені супутники, спрямовані на збільшення пропускної здатності.
У компанії кажуть, що сподіваються наростити швидкість пізніше цього року, коли почне комерційні запуски Starship, більшої ракети, аніж Falcon 9, яка зараз використовується. Дорогий космічний корабель все ще проходить випробування і має на меті дати змогу SpaceX запускати більші супутники.
30 тисяч футів
Проблеми із пропускною спроможністю можуть бути однією з причин, чому Starlink намагається домогтися деяких прибуткових корпоративних контрактів.
Усі великі авіакомпанії (Delta, Southwest Airlines, American і United) відмовилися від послуг компанії Маска на користь відомих постачальників Wi-Fi, таких як Viasat Inc. Аналітики кажуть, що SpaceX не надає довгострокових контрактів та ексклюзивності, яких вимагають корпоративні клієнти.
У 2022 році Starlink провела невдалу демонстрацію своїх можливостей. Керівництво авіакомпанії Delta дуже хотіло випробувати інтернет Starlink, але коли лайнер пролітав над Чикаго на висоті 30 тисяч футів, літак не підключився до послуги. Як швидке рішення, SpaceX вимкнула Інтернет для деяких платних клієнтів у місті. Завдяки цьому Wi-Fi запрацював у салоні літака, але цього було недостатньо, щоб отримати контракт із Delta.
Starlink досяг більшого успіху у сільських і морських районах, де проблеми із пропускною здатністю не перевантажують систему. Наразі клієнтами компанії є Carnival Cruise Lines, Deere & Co та Anglo-Eastern Ship Management Ltd.
Звісно, поступово прибутковість зростає, оскільки Starlink скорочує витрати на виробництво супутників і наземних терміналів. Також SpaceX очікує $10 мільярдів від продажів Starlink у 2024 році. Це більше, ніж від запуску ракет.
Як повідомляє Bloomberg, SpaceX розглядає виділення Starlink і потенційне IPO, що дозволить окремій організації залучати кредити або капітал окремо від материнської компанії.
Раніше ми повідомляли, що Starlink вже працює на звичайних смартфонах без необхідності купувати додаткове обладнання.
А також, що компанія SpaceX розробляє мережу Starshield для Національного розвідувального офісу Міністерства оборони США.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!