Єврокомісія назвала 22 компанії та сервіси, які потрапили під дію європейського «Закону про цифрові ринки» (Digital Markets Act, DMA). Про це йдеться в офіційній заяві ЄК. Тепер техгіганти мають пів року, щоб виконати нові суворі правила цифрового ринку.
Європейська комісія офіційно визначила, які технологічні компанії та які їхні послуги вважаються «брамниками» (gatekeepers) відповідно до DMA. До цього списку потрапили шість техгігантів: Alphabet, Amazon, Apple, Meta та Microsoft, а також китайська ByteDance.
Тепер компанії матимуть 6 місяців (до березня 2024 року), щоб забезпечити повну відповідність зобов’язанням нового європейського законодавства для сервісів, які потрапили в категорію «гейткіперів».
Ось повний перелік цих сервісів:
- Соцмережі: TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn.
- N-IICS або служби обміну повідомленнями (WhatsApp, Messenger).
- Посередницькі послуги: Google Maps, Google Play, Google Shopping, Amazon Marketplace, Apple App Store, Meta Marketplace.
- Обмін відео: YouTube.
- Рекламні сервіси: Google, Amazon, Meta.
- Веббраузери: Chrome, Safari.
- Пошукова система: Пошук Google.
- Операційні системи: Android, iOS, Windows.
Крім того, Єврокомісія розпочала чотири перевірки для оцінки заяв компаній Microsoft та Apple про те, що деякі їхні сервіси не підпадають під критерії «брамників». Йдеться про Bing, Edge, Microsoft Advertising та iMessage.
Перевірка має бути завершена протягом максимум 5 місяців і може призвести до того, що Apple буде змушена зробити iMessage сумісним із конкуруючими службами за запитом.
Комісія також з’ясовує, чи слід позначати iPadOS як гейткіпера. Ця перевірка має завершитися протягом 12 місяців.
Водночас Єврокомісія визначила, що Gmail, Outlook.com і Samsung Internet Browser не входять до категорії «брамників» – Alphabet, Microsoft і Samsung змогли це обґрунтувати.
Як повідомляє The Verge, точні правила, яких доведеться дотримуватись компаніям зі списку, залежатимуть від того, які з їхніх послуг було визнано такими, що перевищують планку регулювання.
Наприклад, Instagram і Facebook від Meta будуть регулюватися як онлайн-сервіси соціальних мереж, тоді як Пошук Google регулюватиметься як пошукова система, а Windows від Microsoft – як операційна система.
DMA використовує кілька критеріїв, щоб визначити, чи слід позначати компанію та її послугу як гейткіпера, зокрема рівень обороту та кількість користувачів.
Так, гейткіпером вважається компанія з річним обігом понад €7,5 млрд (приблизно $8 млрд) у Європі та ринковою капіталізацією понад €75 млрд (близько $80,5 млрд), а також із понад 45 мільйонами активних користувачів щомісяця в ЄС.
Згідно із Законом, такі пошукові системи, як Google (і Bing, якщо він буде включений до списку гейткіперів), повинні будуть надавати своїм користувачам вибір інших пошукових систем.
Постачальники операційних систем повинні будуть надавати можливість видаляти попередньо встановлені програми та змінювати параметри системи за замовчуванням, як віртуальні помічники та веббраузери.
Гейткіперам буде заборонено надавати перевагу власним продуктам і послугам порівняно з іншими компаніями на їхніх платформах. Європейська комісія опублікувала досить обширний FAQ із переліком усіх зобов’язань.
Якщо компанії та сервіси-гейткіпери не дотримаються правил DMA, на них може бути накладено штрафи у розмірі до 10% від загального світового обороту або до 20% для повторних порушників. Комісія може навіть запровадити структурні заходи, як-от змусити гейткіпера продати частину свого бізнесу.
DMA – це спроба ЄС приборкати ринкову владу великих технологій. Мета «Закону про цифрові ринки» полягає у тому, щоб не дати гейткіперам нав’язувати несправедливі умови бізнесу та користувачам. Документ покликаний забезпечити відкритість важливих цифрових послуг і стримувати антиконкурентну поведінку.
Наприклад, основні застосунки для обміну повідомленнями зобов’язані бути сумісними з конкурентами. А операційні системи повинні бути розроблені таким чином, щоб пропонувати сторонні магазини застосунків і давати змогу розробникам пропонувати альтернативні варіанти оплати.
Раніше ProIT повідомляв, що Pixar, Adobe, Apple, Autodesk і NVIDIA утворюють Альянс для OpenUSD, щоб просувати відкриті стандарти для 3D-контенту.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!