Опитування 505 розробників програмного забезпечення, ІТ-спеціалістів та осіб, які ухвалюють рішення в ІТ у США, показало, що 70% респондентів працюють в організаціях, які покладають на розробників відповідальність за розгортання, і лише 22% практикують аутоаналіз. Про це повідомляє DevOps.com.
Опитування, проведене компанією Atlassian, також виявило, що лише 60% респондентів працюють в організаціях, де розробники є частиною команди, що керує ІТ-інцидентами. Водночас 57% опитаних повідомили, що розробники працюють за викликом, коли це необхідно. 70% із них зауважили, що за потреби легко залучити потрібних товаришів по команді.
Більшість респондентів (86%) проводять огляд після інциденту. 97% також повідомили про наявність процедур, процесів або збірників для управління інцидентами, причому 78% із них використовують військові ігри або інші форми навчання з управління інцидентами.
Загалом з’ясувалося, що майже всі ІТ-інциденти контролюються командою ІТ-операцій (95%). Крім розробників, інші залучені команди включають інженерів (53%), керівників (43%) та інженерів із надійності сайту (37%).
Також було виявлено, що лише 15% респондентів мають міжфункціональні команди, до складу яких входять розробники, операційний персонал та інші ІТ-фахівці. Лише 35% сказали, що їхня організація наголошує на DevOps як культурному зрушенні, яке об’єднує команди розробки та операцій.
30% опитаних підкреслили використання автоматизації та методів безперервної інтеграції/безперервної доставки (CI/CD) для оптимізації робочих процесів, зменшення ручних операцій і забезпечення швидшої та надійнішої доставки програмного забезпечення.
Крім того, лише чверть (25%) респондентів асоціюють DevOps із підвищенням швидкості та ефективності розробки програмного забезпечення.
Ще менше (20%) зосереджені на ролі DevOps у покращенні якості та надійності програмного забезпечення за допомогою автоматизованого тестування, постійного моніторингу та реального відстеження продуктивності часу. Водночас лише 15% сказали, що безпека та відповідність є головними пріоритетами у їхній практиці DevOps.
96% респондентів вважають, що групи розробки та операцій мають видимість, необхідну для ефективного виконання своєї роботи таким чином, щоб звести до мінімуму збої.
На думку 70% опитаних, їхня організація може отримати доступ до історії інцидентів, останніх розгортань або останніх змін контексту під час реагування на інциденти, але лише 55% із них мають доступ до актуальної інформації про стан служби.
Згідно з опитуванням, понад дві третини респондентів (68%) працюють в організаціях, які проактивно керують ІТ-інцидентами. Майже всі (99%) використовують інструменти моніторингу, а 86% покладаються на них для виявлення інцидентів. Майже три чверті (73%) заявили, що використовують ці інструменти для проактивного виявлення інцидентів, перш ніж про них повідомлять кінцеві користувачі або клієнти.
Опитування показало, що планування потужностей (80%), штучний інтелект для визначення тенденцій інцидентів (74%) і моніторинг транзакцій користувачів (73%) є найбільш широко використовуваними інструментами інцидентів.
Кейт Клавет, менеджер із маркетингу продуктів для управління ІТ-послугами (ITSM) в Atlassian, зазначила, що в міру розвитку штучного інтелекту стане легше включати симуляції в навчання реагуванню на інциденти.
Що стосується відстежуваних показників, то більшість респондентів відстежують час для вирішення (80%), 71% відстежують час для підтвердження, а 55% — час для відповіді.
Загалом 61% використовують заявки, створені платформами ITSM, як єдине джерело правди для управління інцидентами, тоді як 39% покладаються на якийсь інструмент чату.
60% респондентів сказали, що не використовують базу даних керування конфігурацією (CMBD) для керування своїм ІТ-середовищем. Водночас 97% мають практику управління змінами, щоб мінімізувати можливі збої.
Читайте також на нашому сайті: GitHub Copilot Workspace вдосконалює ШІ-функції для розробників.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!