ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

Опитування Rust 2024: що турбує розробників мови?

author avatar ProIT NEWS

Опубліковано результати опитування State of Rust за 2024 рік, які показують підвищення продуктивності, але також вказують на те, що повільна компіляція та складність відлагодження залишаються серйозними проблемами.

Занепокоєння полягає в тому, що використання Rust, попри його переваги у сфері безпеки, не зростає так, як очікувалося. Розробники вважають, що причинами є недостатня поширеність застосування та висока складність, повідомляє DevClass.

Опитування орієнтоване виключно на розробників Rust, тому його результати не відображають порівняльного використання Rust з іншими мовами. Проте дані можна порівняти з, наприклад, опитуванням розробників Stack Overflow, яке показало незначне зниження використання Rust — 12,6 % у 2024 році проти 13,05 % у 2023 році.

Відповідно до опитування, менша кількість розробників розпочала останнє опитування «State of Rust»: 9 450 у 2024 році проти 11 950 у 2023, а ще менше його завершило: 7 310 проти 9 710. Команда опитування пояснює це скороченням терміну для подачі відповідей — два тижні у 2024 році порівняно з майже місяцем у 2023 році. Ці цифри також свідчать про те, що використання Rust не зростає, попри рекомендації від провідних організацій, включаючи уряд США та компанії, зокрема Microsoft, головним чином через його переваги в безпеці.

Можливо, Rust є надто складною та вимогливою до вивчення мовою. У 2023 році менше половини (47 %) опитаних вважали себе продуктивними в Rust, а у 2024 цей показник зріс до 53 %, але за рахунок користувачів, які перебувають у стадії експериментального використання або навчання.

Низьке використання в індустрії — головна проблема серед розробників Rust


45,5 % зазначили недостатнє використання в IT-індустрії (проти 42,5 % минулого року), як основну проблему. Трохи більше, ніж 45,2 %, назвали основною проблемою складність мови.

Ще одне запитання стосується того, чи використовують опитані Rust на роботі. 38,2 % зазначили, що використовують його для більшості кодування, а 13,4 % — кілька разів на тиждень, що складає трохи більше половини відповідей.

На рівні організацій спостерігається схожий тренд: 45,5 % організацій використовують Rust (проти 38,7 % минулого року). Хоча ці показники зросли із 2023 року, вони також свідчать про те, що багато опитаних ще не можуть ефективно використовувати Rust у своїй роботі.

Rust підходить для системного програмування, але, судячи з опитування, популярність мови також зростає для загального використання. Найбільша категорія застосування — серверні застосунки (53,4 %), за нею слідують системи дистрибуції (25,3 %) і застосунки для хмарних обчислень (24,3 %).

Розробники Rust переважно використовують Linux (73,7 %), і цей показник щорічно зростає з 2022 року. Наступним за популярністю є macOS (32,4 %), а Windows — 29,8 % (із яких 13,3 % користувачів Windows використовують WSL, Subsystem for Linux).

Linux також є найпопулярнішою платформою для застосунків Rust (87,1 %), хоча значний інтерес викликає WebAssembly: 23 % орієнтуються на WebAssembly у браузері та 7,7 % для інших платформ. Прямого порівняння з попередніми роками немає, оскільки минулого разу використання WebAssembly було об’єднане.

Visual Studio Code залишається найпопулярнішим IDE для Rust із 56,7 % використанням, але його частка знизилася на 5%, а також спостерігається значне зростання використання редактора Zed, побудованого на Rust, який, попри незавершеність, отримав 8,9 % ринку.

Раніше ми повідомляли, що команда Rust опублікувала оновлення точкового випуску Rust 1.84.1, щоб усунути кілька регресій у випуску Rust 1.84 минулого місяця. Зокрема виправити надто повільну компіляцію, пов’язану з розв’язувачем ознак наступного покоління.

Читайте також на ProIT: Збільшення кількості інструментів знижує продуктивність розробників.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.