Опубліковано результати опитування State of Rust за 2024 рік, які показують підвищення продуктивності, але також вказують на те, що повільна компіляція та складність відлагодження залишаються серйозними проблемами.
Занепокоєння полягає в тому, що використання Rust, попри його переваги у сфері безпеки, не зростає так, як очікувалося. Розробники вважають, що причинами є недостатня поширеність застосування та висока складність, повідомляє DevClass.
Опитування орієнтоване виключно на розробників Rust, тому його результати не відображають порівняльного використання Rust з іншими мовами. Проте дані можна порівняти з, наприклад, опитуванням розробників Stack Overflow, яке показало незначне зниження використання Rust — 12,6 % у 2024 році проти 13,05 % у 2023 році.
Відповідно до опитування, менша кількість розробників розпочала останнє опитування «State of Rust»: 9 450 у 2024 році проти 11 950 у 2023, а ще менше його завершило: 7 310 проти 9 710. Команда опитування пояснює це скороченням терміну для подачі відповідей — два тижні у 2024 році порівняно з майже місяцем у 2023 році. Ці цифри також свідчать про те, що використання Rust не зростає, попри рекомендації від провідних організацій, включаючи уряд США та компанії, зокрема Microsoft, головним чином через його переваги в безпеці.
Можливо, Rust є надто складною та вимогливою до вивчення мовою. У 2023 році менше половини (47 %) опитаних вважали себе продуктивними в Rust, а у 2024 цей показник зріс до 53 %, але за рахунок користувачів, які перебувають у стадії експериментального використання або навчання.
Низьке використання в індустрії — головна проблема серед розробників Rust
45,5 % зазначили недостатнє використання в IT-індустрії (проти 42,5 % минулого року), як основну проблему. Трохи більше, ніж 45,2 %, назвали основною проблемою складність мови.

Ще одне запитання стосується того, чи використовують опитані Rust на роботі. 38,2 % зазначили, що використовують його для більшості кодування, а 13,4 % — кілька разів на тиждень, що складає трохи більше половини відповідей.
На рівні організацій спостерігається схожий тренд: 45,5 % організацій використовують Rust (проти 38,7 % минулого року). Хоча ці показники зросли із 2023 року, вони також свідчать про те, що багато опитаних ще не можуть ефективно використовувати Rust у своїй роботі.
Rust підходить для системного програмування, але, судячи з опитування, популярність мови також зростає для загального використання. Найбільша категорія застосування — серверні застосунки (53,4 %), за нею слідують системи дистрибуції (25,3 %) і застосунки для хмарних обчислень (24,3 %).
Розробники Rust переважно використовують Linux (73,7 %), і цей показник щорічно зростає з 2022 року. Наступним за популярністю є macOS (32,4 %), а Windows — 29,8 % (із яких 13,3 % користувачів Windows використовують WSL, Subsystem for Linux).
Linux також є найпопулярнішою платформою для застосунків Rust (87,1 %), хоча значний інтерес викликає WebAssembly: 23 % орієнтуються на WebAssembly у браузері та 7,7 % для інших платформ. Прямого порівняння з попередніми роками немає, оскільки минулого разу використання WebAssembly було об’єднане.
Visual Studio Code залишається найпопулярнішим IDE для Rust із 56,7 % використанням, але його частка знизилася на 5%, а також спостерігається значне зростання використання редактора Zed, побудованого на Rust, який, попри незавершеність, отримав 8,9 % ринку.
Раніше ми повідомляли, що команда Rust опублікувала оновлення точкового випуску Rust 1.84.1, щоб усунути кілька регресій у випуску Rust 1.84 минулого місяця. Зокрема виправити надто повільну компіляцію, пов’язану з розв’язувачем ознак наступного покоління.
Читайте також на ProIT: Збільшення кількості інструментів знижує продуктивність розробників.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!