ЄС офіційно висунув Meta звинувачення у порушенні Закону про цифрові ринки (DMA), повідомляє The Verge.
Рекламна модель pay or consent, яка була запущена минулого року для користувачів Facebook та Instagram, суперечить статті 5(2) DMA, оскільки не надає користувачам третій варіант, який використовує менше цільової реклами та є безкоштовним.
У своєму розслідуванні регулятори виявили, що компанія змушує користувачів або вибрати платити щомісячну абонентську плату, щоб отримати версію Facebook та Instagram без реклами, або ж погодитися на версію із рекламою.
Комісія таким чином пояснює частину DMA, яку, на її думку, порушила Meta:
«Згідно зі статтею 5(2) DMA, гейткіпери повинні отримати згоду користувачів на об’єднання їхніх особистих даних між визначеними службами основної платформи та іншими службами. Якщо користувач відмовляється від такої згоди, він повинен мати доступ до менш персоналізованої, але еквівалентної альтернативи. Гейткіпери не можуть використовувати послугу або певні функції залежно від згоди користувачів».
Комісія повідомила Meta про свої звинувачення. Якщо під час розслідування наступного року порушення компанією буде визнано остаточно, то ЄС може оштрафувати її на суму до 10% від загального доходу, який для Meta за результатами 2023 року може становити $13,4 мільярда. Штраф може зрости до 20%, якщо буде встановлено, що компанія продовжує порушувати DMA.
Зауважимо, що Meta є другою компанією, якій висунуто звинувачення після того, як DMA набув чинності в березні 2024 року. Минулого тижня комісія заявила, що політика керування App Store компанії Apple не допускає достатньої конкуренції.
Нещодавно ми повідомляли, що уряд США подав до суду на Adobe за приховування плати за дострокове припинення підписки й ускладнення її скасування.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!