У розпал повномасштабної війни група компаній Нова пошта поставила перед собою дуже амбітну мету (втім, як завжди) – зібрати разом із фондом «Повернись живим» 330 мільйонів гривень до кінця року на зв’язок для ППО і зробити це разом із суспільством.
Тобто 50% коштів задонатить компанія, а для збору іншої половини NovaPay необхідно було розробити настільки зручну платіжну інфраструктуру, а також систему акцентів та нагадувань, щоб хотілося і легко донатилося всім українцям і не тільки. Розповідаю, що для цього зробили.
З якої точки стартували?
Наша точка старту – це розуміння, що ми будемо робити це вперше. До цього схожих прикладів зборів у нас не було.
Нам потрібно було розширити функціонал і створити нові канали прийому платежів. Виклик полягав у тому, щоб подивитися на взаємодію з Новою поштою очима клієнта, пройти його шлях, передбачити потенційні запитання і труднощі, а також відразу запропонувати їх вирішення. Клієнт не мав піти із відділення чи із застосунку без донату на ППО Майбутнього.
Але головне було – не просто стимулювати його задонатити, а щоб він міг легко і швидко це зробити, відчував безпеку при здійсненні платежу і був впевненим – гроші пішли туди, куди треба.
Водночас ми мали зберегти потужність, гнучкість і швидкість платіжної системи, адже NovaPay – один із лідерів на ринку грошових переказів.
За даними НБУ, компанія обіймає 35% ринку. А це приблизно 2,5 мільйони транзакцій на день. Ми обслуговуємо платежі Нової пошти – найбільшої логістичної компанії України.
Яка головна ідея технічної складової цього проєкту?
Команда NovaPay разом із Новою поштою проаналізували й протестували повний шлях нашого користувача в усіх цифрових точках контакту і як результат – реалізували зручну платформу й надали можливість для українців здійснювати прямі донати відразу через:
- сайт,
- бізнес-кабінет,
- застосунок Нової пошти,
- кур’єрів,
- у відділеннях.
Ми запропонували масштабне технічне рішення для усіх каналів, де клієнт комунікує з компанією, щоб кожний, хто прагне наблизити перемогу України, міг долучитися до проєкту. Однак при цьому нам важливо було пам’ятати про операційну функціональність і збереження якості проведення основних платежів.
Водночас вже із набутого досвіду скажу, що для ідеальної інфраструктури для збору донатів необхідно враховувати не лише власні ІТ-способи, але й інші цифрові точки дотику. Наприклад, у нашому зборі донати йшли ще й із продажів коробок та іншої упаковки, з відправлень у поштомати Нової пошти. Також донатив український бізнес.
Власне, причетність до такої амбітної та глобальної мети водночас і драйвила, і надихала мене і всю команду NovaPay, що працювала над проєктом. Це понад 15 колег із напрямів розвитку бізнесу, ІТ, маркетингу, фінансів, продажів, фінансового моніторингу та юристи.
UX, front і back – які масштабні зміни відбулися?
По-перше, аналіз клієнтського шляху. Ми розуміли, що ми тут і змагаємося за увагу клієнта, і робимо все задля його зручності, і не забуваємо про технічні можливості системи.
Клієнт бачив на сайті, у мобільному застосунку чи своєму бізнес-кабінеті кнопку «Задонать – прокачай ППО» і буквально за пару кліків міг здійснити платіж. Для цього ми ретельно пропрацювали UX/UI.
Наприклад, що краще: отримати пропозицію зі сталою сумою донату, наприклад, додати 10 гривень до оплати, або ж дати вибір із декількох сум і можливість ввести бажану суму вручну? Ми зупинилися на другому варіанті й не помилилися.
Згідно з нашою аналітикою бачимо, що клієнти часто залишали донати в сумі 100, 200, 500 і навіть 1000 гривень. Цей вклад щодня наближає нас до перемоги.
Далі – доопрацювали наші front і back-системи. У процесі технічної реалізації розробили новий платіжний метод і сторінку приймання прямого донату, внесли зміни на сторінку оплати відправлення, допрацювали системи обліку переказів NovaPay та бухгалтерської системи.
По-друге, оновили касовий модуль NovaPay, адже задонатити можна було не тільки самостійно, а й за допомогою касирів у відділеннях та курʼєрів. А це знову таки і front, у якому працює співробітник, і back, інтегрований з іншими інформаційними системами.
Таким чином, нам довелося внести суттєві зміни до кожної із систем, адже все це – новий функціонал, і неможливо змінити все разом, просто натиснувши чарівну кнопку.
По-третє, наша доробка – це не тільки про платіж донату. Це проєкт про справжню цілісну систему збору: донатів від Нової пошти, лічильник суми на лендингу проєкту, а також зворотне push-повідомлення клієнту, щоб він знав і розумів, що його дії та замовлення спрямовують кошти на посилення ППО.
Fintech + благодійність = Love?
Спочатку про Love: мета досягнута – масштабний збір на ППО закрито, 330 мільйонів гривень зібрано.
Якщо говорити про Fintech, то у підсумку ми за півтора місяця підготовки проєкту:
- доопрацювали масштабну систему прийому платежів у касирів і кур’єрів;
- розробили повністю з нуля масштабну функцію прийому донатів – від внутрішньої логіки до візуальних змін;
- створили онлайн-канали для прийому платежів – у застосунку та лендинг;
- ретельно протестували зміни та в офіційний день старту (1 червня) запустили все у «промислову експлуатацію».
Це була амбітна задача, особливо з огляду на обмеженість у часі, паралельні проєкти, що мають стратегічне значення для компанії, а також важливість технічних нюансів. Зокрема, щоб зміни не вплинули на прийом основних платежів.
Благодійність у Fintech – це без перебільшень один із напрямів розвитку галузі. Адже наразі ми працюємо з унікальними проєктами та набуваємо виняткового досвіду розробки масштабних благодійних ініціатив за допомогою Fintech.
На мій погляд, важливо не боятися викликів та обов’язково поширювати цей досвід і для інших фондів та подібних ініціатив, що сприятимуть миру в нашій країні.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!