Досі нікому не вдалося передати у відеоіграх та віртуальній реальності реальні аромати. Кілька груп ентузіастів намагаються це змінити і пропонують свої розробки для перенесення запахів у VR-світи, повідомляє The Economist.
В статті, опублікованій цього тижня в Nature Communications, Хінг Ю з Міського університету Гонконгу та Юанг Лі з Університету Beihang описують два переносні «нюхові інтерфейси». Перший має розмір пластиру та прикріплюється до шкіри під носом користувача, як штучні вуса. Друга, більш дієва версія — це гнучка маска для обличчя.
Обидва вироби покладаються на нагрівання крихітних плиток парафінового воску, просочених різними рідкими парфумами. У меншій версії системи використовуються дві такі плитки, а більша має дев'ять. Дослідники стверджують, що вони можуть створити запахи м’яти або зеленого чаю лише за 1,44 секунди. Дев'ять генераторів на масці можуть поєднуватися, щоб виробляти сотні можливих запахів.
Проте Докторів Лі та Ю випередив на ринку OVR, стартап із Вермонта. Його гарнітура використовує систему багаторазових картриджів, кожен з яких може створювати тисячі ароматів. Найновіший продукт фірми, «ion3», буде випущений пізніше цього року, і його можна буде підключити до існуючих інструментів для створення ігор з мінімальними зусиллями.
Правильні запахи можуть зробити віртуальні світи більш привабливими. Частина мозку, яка обробляє аромати, безпосередньо з’єднується з частинами, пов’язаними з емоціями та пам’яттю.
«Але наука хитра. На відміну від кольору чи звуку, де довжини хвиль і частоти поєднуються передбачуваними способами, запах не такий простий. Зміна одного хімічного зв’язку може змінити аромат із солодкого на гіркий.. Можливо, одного дня користувачі зможуть зупинитися, провести пальцем і понюхати віртуальні троянди», — робить висновок The Economist.