Як стало відомо TechCrunch, після призначення нового тимчасового генерального директора на початку цього місяця Mozilla планує внести серйозні зміни у свою стратегію щодо продуктів.
Зокрема, планується скоротити інвестиції в низку продуктів, серед яких VPN, Relay та Online Footprint Scrubber. Також Mozilla закриє Hubs – 3D-віртуальний світ, який вона запустила ще у 2018 році, і скоротить інвестиції в mozilla.social Mastodon. Звільнення торкнеться приблизно 60 співробітників.
У внутрішньому меморандумі компанія заявила, що в майбутньому Mozilla зосередиться на запровадженні надійного ШІ у Firefox. Для цього будуть об’єднані команди, які працюють над Pocket, Content та AI/Ml.
Останніми роками Mozilla почала розширювати свій портфель продуктів, у той час як її флагманський продукт Firefox продовжував втрачати частку ринку. І хоча організацію часто критикували за це, її керівництво стверджувало, що для забезпечення виживання Mozilla у довгостроковій перспективі необхідна диверсифікація портфеля продуктів за межі Firefox.
Зрештою Firefox забезпечив переважну більшість доходів Mozilla. Також це означало, що організація значною мірою залежала від Google, щоб продовжити цю угоду. Із зазначеними змінами тепер схоже, що Mozilla знову зосередиться на Firefox, що, безсумнівно, порадує багатьох шанувальників.
Ось повний внутрішній запис:
Зменшення інвестицій mozilla.social. За допомогою mozilla.social у 2023 році ми зробили велику ставку на створення безпечніших і кращих соціальних мереж на основі Mastodon і Fediverse. Наш початковий підхід ґрунтувався на переконанні, що Mozilla має швидко масштабуватися, щоб ефективно формувати майбутнє соціальних мереж. Це була благородна ідея, і ми намагалися втілити її у життя. Хоча ми знайшли ресурси для реалізації цієї амбітної ідеї, більш скромний підхід дав би нам змогу діяти зі значно більшою гнучкістю. Дії, яких ми вживаємо сьогодні, внесуть цю стратегічну корекцію. В екосистемі Mastodon працюватиме значно менша команда, яка буде швидше запроваджувати нові експерименти для користувачів mozilla.social.
Експеримент із захистом та ідентифікація (PXI). Ми скорочуємо інвестиції в деякі з наших окремих споживчих продуктів у сфері безпеки та конфіденційності. Також скорочуємо інвестиції в ті сегменти ринку, які перенасичені конкурентами та де складно запропонувати диференційовані пропозиції. Зокрема, ми плануємо скоротити наші інвестиції у VPN, Relay та Online Footprint Scrubber. Водночас ми будемо продовжувати інвестиції у продукти, що задовольняють потреби клієнтів у зростаючих сегментах ринку.
Хаби. З початку 2023 року ми відчули зміни на ринку 3D-віртуальних світів. За винятком ігор, освіти та кількох нішевих сфер використання, 3D-віртуальні світи вже не користуються таким попитом. Це впливає на всіх гравців галузі. Бази користувачів і клієнтів хабів недостатньо великі, щоб виправдати продовження виділення ресурсів. Ми припинимо обслуговування та повідомимо клієнтам гнучкий план виходу.
Адекватний розмір команди. У 2023 році генеративний ШІ почав швидко змінювати ландшафт галузі. Mozilla скористалася можливістю запровадити надійний ШІ у Firefox, головним чином завдяки придбанню Fakespot і подальшій роботі з інтеграції продукту. Таким чином, у межах сьогоднішніх змін ми об’єднаємо команди Pocket, Content та AI/ML, які підтримують контент у Firefox Organization. Більш детальна інформація про конкретні організаційні зміни з’явиться вже незабаром. У MozProd немає змін у MDN, Ads або Fakespot. Також немає змін у юридичних питаннях/політиці, фінансах і бізнес-операціях, маркетингу або стратегії та операціях.
Читайте також на ProIT: Mozilla перенесе розробку Firefox із Mercurial на GitHub Microsoft.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!