ProIT: медіа для профі в IT
2 хв

Три місяці після запуску S.T.A.L.K.E.R. 2: український хітовий шутер став набагато кращим

author avatar ProIT NEWS

Коли S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl була випущена в листопаді, це явно ще не була така гра, якою її хотіли бачити розробники, GSC Game World. Як повідомляє The Verge, «Зона» була надто тихою, у ній не вистачало блискучих моментів (як-от тристоронніх сутичок між сталкерами та бродячими зграями собак-мутантів), які раніше визначали франшизу.

Через три місяці, з двома великими та п’ятьма меншими патчами, нарешті гра близька до того, щоб стати саме такою. Коротко кажучи, ворожий штучний інтелект у бойових ситуаціях значно вдосконалений, A-Life 2.0 (ширша система штучного інтелекту, яка надає грі неймовірно непередбачуваного відчуття життя) практично муркоче, і тепер зустрічається набагато менше помилок, які порушують занурення (як-от плаваючі та безтілесні голови).

S.T.A.L.K.E.R. 2, правда, не стала катастрофою як Cyberpunk 2077 на момент запуску. Робота, виконана київськими та празькими розробниками, які працювали протягом російсько-української війни, є не чим іншим, як видатною.

Покращений штучний інтелект противника явно має величезний вплив на ігровий процес. Це також змінює відчуття Зони. Там, де раніше архітектура здавалася примарною — здуті, пострадянські уламки, які повільно повертала природа, — тепер це ідеальне місце для перестрілок. Не бійтеся, Зона все ще переслідує, але захопливі жорсткі перестрілки, які були такою видатною особливістю передрелізних трейлерів, тепер стали реальністю у грі. Це додає до ігрового простору відкритий світ площею 64 квадратних кілометри, який виглядає ще небезпечнішим: ви заблоковані в битві з самим ландшафтом і набагато розумнішими людьми, які переслідують вас.

В останньому патчі, випущеному минулого четверга, є колосальні 1700 покращень, починаючи від невеликих налаштувань балансування, як-от рівні радіації, до того, що здається досить суттєвими змінами, включаючи «дизайн рівнів і покращення рельєфу для багатьох місць і регіонів». Ваш ліхтарик тепер відкидає тінь на об’єкти, а також покращено стелс (хоча, правду кажучи, він усе ще досить хиткий).

Улюблена деталь полягає в тому, що NPC не просто лікують своїх загиблих союзників; тепер вони грабують трупи вбитих ворогів. Виявляється, ці NPC мають так само мало сорому, як і гравці. Ще одна невелика деталь, яка тонко покращує і без того чудову атмосферу гри: завдяки покращеній A-Life 2.0 сталкери NPC тепер частіше збираються біля вогнища, навіть у пустелі за межами основних центрів.

Не можна заперечувати досягнення GSC Game World. На початку грудня креативний директор Марія Григорович розповіла про непростий запуск гри.

«Це не ідеально, нам потрібно все виправити. Але ж це гра! Це гра з душею, з почуттями, з любов’ю!» — сказала вона.

Григорович має рацію, і зараз як ніколи легше оцінити всю ту любов і душу. Напевно, це дивне й безкомпромісне кохання, таке, яке дозволяє гравцеві ховатися в сараї, поки над ним дзюрчить криваво-червона радіаційна буря; той тип, який також пишається анімаціями від першої особи головного героя Скіфа, який їсть смачну в’ялену ковбасу. Ці типи моментів створюють ширший гобелен дії, який не дається легко гравцеві — справді, він робить усе можливе, щоб зробити його життя нещасним.

Цей тип тертя завжди був основною перевагою франшизи S.T.A.L.K.E.R. Тепер це тертя проявляється багатьма способами, які розробники задумали. S.T.A.L.K.E.R. 2.: три місяці після запуску, і нарешті можна сказати, що гра була варта очікування.

Раніше ми повідомляли, що військовий 12-ї бригади спеціального призначення «Азов» Олександр «Сей» Лаптій зіграв одну з головних ролей у сиквелі культової гри «S.T.A.L.K.E.R.».

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.