Багато хто з нас вже відчув на собі magic, коли до тебе додому приїжджає курʼєр Нової пошти й ти сплачуєш йому за посилку, просто приклавши телефон чи картку до його смартфона. Цю технологію розробила і впровадила команда NovaPay фінансової компанії групи Нова пошта всього за 6 місяців. Як їй це вдалося?
Що це таке: теорія
Tap to Phone – технологія, що дає змогу використовувати смартфон як POS-термінал для прийому оплат карткою в один дотик без додаткового обладнання. Це повний аналог POS-терміналу, тобто те саме програмне забезпечення, але без «залізного» корпусу.
Як реалізувати можливість безконтактно оплатити:
- притулити свій смартфон, годинник чи картку із NFC-модулем до смартфона курʼєра;
- підтвердити платіж, а за необхідності – ввести PIN-код.
Навіщо це і з чого все починалося
Раніше курʼєри Нової пошти завжди були з повними руками: посилка, POS-термінал, мобільний телефон зі спеціальною програмою. Цей набір техніки був досить громіздким та робив кур’єра менш мобільним й іноді не таким швидким, як того хотілося клієнтам. До того ж miniPOS-термінали нестабільно працювали, а для їх ремонту та налаштування потрібно було довго чекати фахівців банку-еквайра.
Тому ми почали шукати шляхи, як водночас забезпечити для клієнтів швидкі оплати й при цьому полегшити роботу нашим курʼєрам, щоб у них був один пристрій для всіх операцій.
Ми постійно відстежуємо трендові фінтех-рішення, тож знали про досвід використання опції TTP за кордоном – там це максимально поширена інноваційна технологія. Тому й запропонували нашим партнерам із Visa реалізувати цей підхід і у нас.
Що робили на старті
Ми хотіли якнайшвидше впровадити ідею, тому мали знайти готове рішення, щоб не втрачати час. Проте, як виявилося, мало хто пропонував ту функціональність, яку нам важливо було отримати на фініші. Але нам вдалось разом із Visa знайти професійного розробника і придбати рішення, яке стало базовим, але потребувало удосконалення. Далі – все традиційно: тендер, ТЗ, розробка, тестування, інтеграція в нашу систему.
Що було далі
Реалізовувала це все команда із трьох фахівців з нуля – починаючи з детального аналізу й закінчуючи імплементацією за пів року. Наприкінці 2020-го почали підготовку, а в серпні 2021 року стартував пілотний проєкт із використання функції Tap to Phone курʼєрами Нової пошти у Полтавській області.
Вона дуже швидко стала улюбленою, адже працівникам було легко і зручно нею користуватися, а для клієнтів процес оплати став швидшим та комфортнішим, без додаткових кліків. Тому вже із жовтня 2021 року ми масштабували цю технологію для роботи по всій Україні.
Сьогодні всі курʼєри Нової пошти мають на своїх робочих смартфонах спеціальний застосунок, який дає змогу клієнтам проводити безконтактні оплати по аналогії з POS-терміналами. Вже 3600 співробітників логістичної компанії працюють таким чином.
Що ми отримали
Нині близько 80% всіх оплат карткою у курʼєрів проходять через Tap to Phone. А щотижня таким чином проводиться близько 20,5 тисячі операцій на 29 мільйонів гривень.
Серед відчутних переваг для нас і наших клієнтів:
- швидші розрахунки;
- менша кількість відмов транзакцій при здійсненні операцій;
- полегшення робочих процесів для наших працівників – тепер їм не треба носити купу девайсів;
- зниження видатків – зекономлені кошти ми направили на розробку нових продуктів і покращення наявних.
… На 2022 рік ми планували перенести технологію Tap to Phone на власне рішення, однак повномасштабне вторгнення змінило пріоритети – важливішим стало створити сервіси для швидкого і зручного обслуговування клієнтів у відділеннях та онлайн, а також для донатів, наприклад «Запакуй небо, прокачай ППО». Тож ми вирішили не змінювати процеси, які працюють добре. Проте ми не відміняємо задачу й обовʼязково повернемось до неї – вона стоїть у нашому to-do-list.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодну публікацію!