Згідно з урядовими даними, наданими новинним сайтом Mission Local, Cruise (власник General Motors) та його конкурент Waymo (дочірня компанія Alphabet, до якої входить також Google) разом керують 571 безпілотним таксі в Каліфорнії.
Обидві працюють у Сан-Франциско, де на компанії поширюється низка обмежень, накладених Каліфорнійською комісією з комунальних послуг.
Тепер обидві компанії хочуть, щоб комісія зняла ці обмеження, незважаючи на заперечення поліцейської профспілки Сан-Франциско, транспортних і пожежних відділів щодо тривожної звички роботаксі блокувати рух і заважати машинам екстреної допомоги. А деякі з них мають тенденцію завмирати посеред вулиці з яскраво-помаранчевим дорожнім конусом на капоті. Зокрема, саме в такому вигляді застав своє роботаксі клієнт у Сан-Франциско.
Міські жителі, технологічні компанії та державні чиновники обговорюють, чи вписуються безпілотні автомобілі в густонаселене місто, і як це зробити.
«Століття тому США почали перебудовувати свої міста, щоб розмістити найфутуристичніші транспортні засоби епохи – приватні автомобілі, ухвалюючи рішення, які відтоді підірвали міське життя. Роботаксі може виявитися настільки ж трансформаційним», – йдеться в матеріалі The Atlantic.
В утопічній версії історії про роботаксі подорожі на автономних електромобілях стають настільки доступними, легкими та приємними, що багато людей вирішують відмовитися від власного автомобіля. Оскільки Сан-Франциско розташоване неподалік від Кремнієвої долини та є домом для багатьох інвесторів і технічних журналістів, це місто є високопрофільним «полігоном» для тестування нових технологій.
Мабуть, найпривабливішим аргументом на користь роботаксі й інших безпілотних транспортних засобів є те, що люди-водії схильні до помилок. Waymo і Cruise представляють свою технологію як рішення для 42 795 смертей на дорогах минулого року в Сполучених Штатах.
Однак наразі роботаксі створюють купу головного болю для чиновників Сан-Франциско. Навіть з обмеженим розгортанням транспортні засоби блокували смуги руху, перешкоджали автобусам і трамваям, переїжджали через пожежний рукав і заїжджали в активну будівельну зону. З червня 2022 року в Сан-Франциско було зафіксовано майже 600 випадків незапланованих поїздок роботаксі. А цього літа автомобіль Waymo збив собаку.
Нещодавно члени Каліфорнійської комісії зустрілися з представниками міської пожежної служби, відділу поліції та системи громадського транспорту, які висловили свою опозицію щодо розширення послуг автономних транспортних засобів.
Наглядова рада Сан-Франциско та відділ планування також виступили проти. Серед їхніх занепокоєнь, як стверджує The New Yorker, була відсутність загальнодоступних даних про автомобілі та їхню роботу. Хоча компанії діляться деякими даними з регуляторами, вони не розголошують дані про окремі аварії, посилаючись на конфіденційність.
Компанії рекламують показники безпеки своїх транспортних засобів. Вони запевняють, що їхні безпілотні автомобілі дотримуються обмеження швидкості, відповідають новим правилам і наразі мали менше зіткнень, аніж водії-люди.
Міські органи взялися збирати власні звіти про інциденти та стверджують, що проблеми з автомобілями різко зросли останніми місяцями, ймовірно, через збільшення активності безпілотних автомобілів.
Загалом противники автономних авто стверджують, що роботаксі у непередбачуваній ситуації у великому місті поводитиметься скоріше як недосвідчений водій-підліток, а не як дорослий.
При цьому ринок роботаксі невпинно розширюється. Так, Cruise має на меті поставити 1 мільйон таких таксі на вулиці США приблизно до 2030 року.