ProIT: медіа для профі в IT
4 хв

Еволюція ІТ-систем: відповідь Azure Stack HCI на сучасні виклики

author avatar Данилo Бєлов
Директор з розвитку бізнесу в UCloud

Однією з найперспективніших технологій для створення приватних та гібридних хмар стали гіперконвергентні інфраструктури (Hyperconverged Infrastructure, HCI).

За даними IDC, цей напрям хмарних технологій демонструє невпинне і стрімке зростання — від 0,9 мільярда доларів у 2015 році до 14 мільярдів доларів у 2022 році.

Крім очевидних переваг для операторів ЦОД на кшталт гнучкості, масштабованості, автоматизації та безпеки, гіперконвергентні інфраструктури мають і низку переваг перед класичними рішеннями для компаній, які працюють із великими навантаженнями.

Чому вигідно користуватись HCI і як вони допоможуть вашій роботі, читайте у цьому матеріалі.

HCI. Що ти таке?

Конвергентною інфраструктурою називається програмно-апаратне рішення, що складається з кількох компонентів: серверів, що пройшли сертифікацію вендора, систем збереження даних та мережевого обладнання. Це в комплексі дозволяє створити систему оперування даними, що швидко розгортається та керується прозоріше за звичайні ІТ системи острівного типу.

Звичні комерційні дата-центри базуються на окремих автономних обчислювальних потужностях, системах зберігання даних, мережевих пристроях. Вони можуть надавати місце для оренди, наприклад.

Конвергентна система уніфікує менеджмент цих компонентів під єдиним «дахом». Саме завдяки цьому можна скоротити час розгортання нових систем, спростити та зменшити вартість користування і техпідтримку.

Що ж до гіперконвергенції, то це інтегрована структура, на відміну від конвергентної системи, де кожен компонент є логічним і не може використовуватися окремо.

Таким чином, у гіперконвергентній інфраструктурі (HCI) обчислювальні модулі, сховища даних, сервери та мережі об’єднані програмним забезпеченням. Оперувати такою системою може один адміністратор через спільну консоль.

Першою на ринок таке рішення вивела компанія-стартап Nutanix. Її Complete Cluster став першою гіперконвергентною інфраструктурою (Hyperconverged Infrastructure, HCI).

Конфігурації апаратної платформи доступні для будь-якого робочого навантаження шляхом гранульованого масштабування блоками (CPU+RAMM+SSD) і можуть бути надані з графічним процесором або без нього для графічного прискорення.

Один із варіантів, коли вузли оснащені флешпам’яттю для оптимізації продуктивності сховища, а вузли, що складаються виключно з флешпам’яті, забезпечують максимальну пропускну здатність введення-виводу із мінімальною затримкою для всіх корпоративних програм.

Крім розподіленої платформи зберігання та обчислень, рішення HCI також включають панель управління, що дозволяє легко адмініструвати ресурси HCI з єдиного інтерфейсу. Це усуває необхідність окремих рішень з управління серверами, сховищами, мережами зберігання та віртуалізацією.

У HCI реалізуються три типи масштабування: добре відоме за кластерами горизонтальне (scale out), за мейнфреймами та Unix-серверами вертикальне (scale up) та scale through.

Вертикальне масштабування реалізується завдяки додаванню апаратних модулів: процесорів, блоків пам’яті, що формують окремі вузли (ноди).

Його застосовують тоді, коли наявне «залізо» досягло своєї пікової продуктивності і не дозволяє збільшити потужність стеку. Таке рішення вимагає інвестування в hardware для постійного оновлення системи.

Організації використовують загальнодоступні хмарні сервіси, такі як Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure чи UCloud, для розгортання ІТ-застосунків для ведення свого бізнесу. Служби загальнодоступної хмари є гнучкими та дають змогу компаніям динамічно адаптуватися до потреб бізнесу.

Але попри підвищення гнучкості хмарні обчислення мають свої виклики. Створення та розгортання застосунків у публічних хмарах вимагає набору спеціальних навичок, які відрізняються від навичок традиційних ІТ-команд, тож потрібно долучати фахівців певного профілю.

Крім того, використання ресурсів загальнодоступної хмари може обходитися дорожче, аніж використання локальної інфраструктури.

В чому переваги?

Як зазначалося вище, HCI пропонує простішу систему обслуговування даних, зменшення витрат, вищу продуктивність у компактнішому форм-факторі за рахунок оптимізації використання «заліза», зростання продуктивності IT-команд. Така система швидко розгортається, демонструє високу продуктивність і стійкість до відмов.

Також HCI об’єднує в один кластер необхідну кількість модулів, яка виходить із потреб компанії, високу гнучкість обсягів сховища, програмних та апаратних потужностей. Це дозволяє максимально ефективно виконувати одночасно декілька робочих навантажень будь-якої інтенсивності.

Ще однією перевагою HCI є компактність. Завдяки скороченню кількості типових стеків до блоків, що об’єднують у собі апаратно-програмну інфраструктуру, можна отримати аналогічні обчислювальні потужності на значно меншій площі.

Також такий сервіс легко масштабується, що дозволяє без особливих складнощів нарощувати необхідну потужність.

На ринку серед таких рішень часто використовують Azure Stack HCI. Перевагою цього рішення є й те, що Microsoft постійно розвиває свої продукти, розширює географію і програмну потужність сервісу, а також має свій R&D для цієї технології.

Такі рішення більш вигідні, якщо порівнювати з класичними. Щоб розгорнути працюючу гіперконвергентну інфраструктуру, може бути достатньо 3 серверів, 1 комутатора, стійки та 1 безперебійника. В аналогічній класичній інфраструктурі сюди потрібно додати ще дискове сховище, виділити окремий фізичний простір.

Ефективна робота на HCI рішеннях компенсується використанням програмних технологій, а не апаратних. Тобто програмна мережа, програмне дискове сховище, програмні пули ядер і пам’яті. Завдяки цьому воно компактне й ефективне.

Ще однією перевагою є простота ліцензування рішення та можливість отримати програмний продукт у тест самостійно. А після успішного тестування — прозоро сплачувати за користування ним через провайдера.

Azure Stack HCI вигідно використовувати тим компаніям, кому потрібно розгортати зв’язані або граничні інфраструктури у різних країнах.

Розберемо на прикладі нашої компанії. UCloud працює з дата-центрами в Україні та Польщі. Тобто частина нашої технічної бази розташована у Києві, частина — у Варшаві.

Нам потрібно, аби дані знаходились близько до кінцевого користувача і швидко у нього відтворювались. Маючи рознесену по країнах інфраструктуру, ми у певній країні розгортаємо екземпляри (instances) і об’єднуємо все в єдину мережу для адміністратора замовника. Так все буде швидше працювати для замовника і його працівників. Нам вдається досягати 55k IOPS проти 5к для віртуальної машини за конкурентнішою ціною.

Тож якщо потрібно робити запуск периферійних робочих навантажень, VDI, SQL Server, кластера Kubernetes, можна скористатися Azure Stack HCI.

До того ж цим рішенням буде легко користуватися тим адміністраторам, хто знайомий із Hyper-V — платформою віртуалізації Microsoft.

Чи використовують HCI в Україні?

Актуальних досліджень щодо HCI в Україні бракує. Однак існує деяка інформація про ринок, яку експерти збирали ще до початку повномасштабного вторгнення.

За даними консалтингової компанії DX Agent, у 2019 році ринок HCI досяг позначки майже в 11 мільйонів доларів. Однак впродовж наступного року відразу зменшився на 40%.

Як стверджує дослідження, найбільший попит на гіперконвергентні системи серед українських систем у фінансовому секторі, мобільному телекомі, ритейлі та державних органах на кшталт Пенсійного фонду.

Для чого компаніям рухатись у гіперконвергентні інфраструктури?

Тут є проста аргументація. Припустимо, частиною стратегії компанії є робота з різними хмарами. І йдеться тут не про переходи від одного провайдера до іншого лише через дешевші ціни. Йдеться про ситуацію, коли хмарна архітектура та використання мультихмарного середовища стають частиною філософії ІТ-компанії.

Коли компанія чітко розуміє, що отримує від кожної складової цієї стратегії та які нові виклики виникають з боку бізнесу або при плануванні рефакторингу. Саме тут може бути потенційна вигода від гіперконвергентної інфраструктури.

НСІ не є універсальним рішенням і не замінює AZURE за дуже вигідними умовами. Щоб зрозуміти це, просто порівняйте можливості, які можуть бути надані за такою ж ціною у глобальній хмарі.

Отримання приватної хмари за сервісною моделлю із прозорим ліцензуванням та можливістю отримувати необхідну потужність може стати ключовим в оптимізації вартості й ефективності ІТ.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Редакція не несе відповідальності за інформацію, викладену у блогах. Це особиста думка автора.‌‌

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.